voordeel 24 pins voeding

Pagina: 1
Acties:

• Jeroen Sack
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-02 14:12
Ik heb zaterdag een nieuwe PC gekocht, en nu zit er op mijn moederbord een 24 pins voeding contact, nou heb ik daar op dit moment een 20 pins voeding in zitten, in de handleiding staat dat dit kan, maar het is echter niet aanbevolen. Nou vraag ik me af wat er nou voor een voordelen aan zitten om een 24 pins stekker te gebruiken, behalve dat elke keer als ik m'n PC openmaak de stekker loszit doordat hij niet goed vast kan zitten.

Verwijderd

je hebt er 2x12volt om een stabielere lijn te krijgen. deze is volgens mij bedoeld voor je cpu inplaats van het kleine vierkantje blokje

maar dit is ook wel in de search te vinden

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 17:40 ]

• Jeroen Sack
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-02 14:12
hm, het vierkante blokje heb ik ook, en in de handleiding staat dat als die niet aangesloten is hij het niet doet, dus dat is het niet. Het is trouwens een Asus P5AD2 premium.

Verwijderd

24 pins voldoet aan ATX 2.0 welke dus aan strakkere regels moet voldoen, zwaardere belasting aan kan, minder marge bij spanningslijnen, hogere efficientie, andere connectors etc. Een 20pins ATX 1.xx voeding is er niet voor ontworpen om daar allemaal aan te voldoen, vandaar dat het niet wordt aangeraden. Zie ook: wat is atx ver 1.1 1.3 2.0 etc?

move > OH

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 18:12 ]