Ik ben ff aan het klooien met het maken van een klein nieuws systeempje. Ik wil in het bestand show.php de laatste 5 titels van nieuwsberichten laten zien als links. Dit is allemaal geen probleem en werkt prima. Als je klikt op 1 van de links ga je naar het bestand news_show.php
Hier gaat het dus fout. In het bestand news_show.php zou het het nieuwsbericht moeten laten zien die hoort bij het id van de link die is aangeklikt. Deze word meegegeven in de titelbalk.
Dit werkt dus niet, maar ik heb geen id wat ik fout doe
De code van show.php:
De inhoud van news_show.php:
Wat doe ik fout?
Hier gaat het dus fout. In het bestand news_show.php zou het het nieuwsbericht moeten laten zien die hoort bij het id van de link die is aangeklikt. Deze word meegegeven in de titelbalk.
Dit werkt dus niet, maar ik heb geen id wat ik fout doe
De code van show.php:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| <html> <head> <title></title> </head> <body> <?php // Maak verbinding met de database include("functies.lib.php"); MySQL_verbinding(); echo "De laatste 5 nieuwsberichten:<br><br>"; // Maak een sql query en voer deze uit, het resultaat word opgeslagen $query = "SELECT id, titel, bericht FROM test ORDER BY id DESC LIMIT 0, 5"; $r_query = MySQL_query($query); // Uitkomst van de sql query opslaan in een array en deze weergeven while($array_r_query=MySQL_fetch_array($r_query)) { $id = $array_r_query["id"]; $titel = $array_r_query["titel"]; echo "<a href='news_show.php?id=$id'>$titel</a><br>"; } // Verbreek verbinding met de database mysql_close(); ?> </body> </html> |
De inhoud van news_show.php:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
| <html> <head> <title></title> </head> <body> <?php // Maak verbinding met de database include("functies.lib.php"); MySQL_verbinding(); // Maak query om titel en bericht behorend bij de juiste id op te halen $query = "SELECT titel, bericht FROM test WHERE id = '$id'"; // Voer query uit $r_query = mysql_query($query) or die ("Query mislukt"); // Uitkomst van de sql query opslaan in een array en deze weergeven while($array_r_query=MySQL_fetch_array($r_query)) { $titel = $array_r_query["titel"]; $bericht = $array_r_query["bericht"]; echo "$titel<br>"; echo "$bericht"; } // Verbeek verbinding met de database mysql_close(); ?> </body> </html> |
Wat doe ik fout?