[micro ATX] welk socket A mobo?

Pagina: 1
Acties:

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:15

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Topicstarter
Even het volgende:

Situatie
Aangezien me vriendin een video/DVD-recorder wil heb ik besloten een mini-tower pc-tje naast de TV te zetten als een veredelde hard-disk recorder :)

Nu heb ik nog een Athlon XP 2400+ liggen, evenals DDR ram (2700 of 3200; weet ik zo snel niet) en ben van plan deze onderdelen dus te gebruiken.

Google, GoT search, blaat?

Webshops (Salland, Alternate, etc) hebben een aantal micro-ATX modellen (Asus A7N8X-VM/400, MSI KM4M-V), maar ze zijn niet erg ruim bedeeld qua specs (logisch natuurlijk gezien het formaat).
de bedoeling is dus dat het een Soc A mobo wordt (liefst met sound/vga/SATA)

De reviews zijn helaas wat dun gezaaid of hebben het over modellen die niet verkrijgbaar zijn in NL; het moet toch binnen 1 tot /2 weken gedaan zijn.

Dus...? :Y)
iemand misschien (positieve/negatieve) ervaring met dergelijke mu-ATX mobo's?
(merk, dingen om op te letten)

An Explanation of l33t Speak

• japaveh
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:33

japaveh

Jield BV

Ik heb op de afgelopen HCC dagen een MSI KM4M-V bordje gekocht voor €50,- voor een toepassing in een fileserver in combinatie met een AMD sempron 2200+ CPU

Ik moet zeggen dat ik weinig ervaring heb met het zelf bouwen van PC's maar met dit bordje ben ik erg tevreden. Mijn keuze is erop gevallen aangezien dit dus ee goedkoop bord is met zowel VGA en S-ATA en LAN on board. Dit is voor de toepassing in een fileserver natuurlijk ideaal.

Zoals ik al zei heb ik nooit eerder zelf met een MB gewerkt en die zelf ingebouwd maar met dit bord kon ik gemakkelijk uit de voeten en dus ben ik erg tevreden met dit bord. Overigens heb ik hem dus nog niet zo lang en over echte gebruikerservang beschik nog niet echt.

Dus nog een overzicht van specs...

VGA, LAN, S-ATA, SOUND, 6x USB2, on board (dus dat voldoet aan je eisen). 1 AGP poort en 3 PCI poorten. wil je meer info dan laat je het maar weten.

[ Voor 8% gewijzigd door japaveh op 17-11-2004 17:20 ]

Solo Database: Online electronic logbook and database system for research applications

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kun je wat duidelijker zijn in wat je eisen zijn- als je HDD recorder wilt, dan zo goed als ieder bord met SoA.

Onboard sound is zodanig standaard dat het geen eis is, enige wat je dan overhoudt is uATX SoA met SATA en VGA. Alles wat dat heeft voldoet toch, performance maakt voor deze toepassing toch geen steek uit? :z

Oslik blyat! Oslik!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als je een Gigabyte 7VM400MFP neemt. Dan heb je SATA, Firewire, Onboard VGA, Onboard LAN, Onboard 5.1 geluidskaart en dan kan je ook dus nog Firewire aansluiten en je SATA.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Buzz_Lightyear

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Topicstarter
Ik had inderdaad het bovenstaande Gigabyte bordje ook al gespot. Overigens is het bordje ook in bezit van SATA RAID (0,1) dus daarmee vrij uitgebreid.

De bedoeling is dus dat er maar 1 PCI kaart in komt (Hauppage TV kaart) voor het opnemen van TV uitzendingen, er hoeft verder niets gebrand te worden (DVD)...

Wat me wel nog zorgen baart is het geluid van het systeempje. Maakt zo'n kleiner, compact systeem niet relatief meer kabaal (veel onderdelen op elkaar gepakt) aangezien er een aantal fan's de nodige verkoeling moeten brengen?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-08 09:50

Haan

dotnetter

Zoveel koeling heeft dat toch niet nodig? Grote koeler voor de cpu en een casefan erbij en dan moet je toch wel klaar zijn dacht ik zo. Eventueel nog fans op 7 V laten draaien / op fancontroller.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-06 10:07

martincm

[Android 14!]

Misschien de As-Rock K7S41GX, heb ik zelf ook gebruikt voor een budget systeempje. Kost je inc verzending om en nabij de 50 euro. Is een socketA met onboard sound, vga en dus ook geschikt voor athlon xp's (zelfs een fsb tot 333mhz).

Bord is micro-ATX, heeft echter geen s-ata onboard, maar ja dat kan je ook evt softwarematig instellen.

meer info:
http://www.asrock.com/product/product_k7s41gx.htm

ik had hem hier vandaan:
http://www.alternate.nl/

[ Voor 25% gewijzigd door martincm op 18-11-2004 12:25 ]

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zou liever die van Asus kiezen. die is iets duurder maar wel met SATA. Dat is de A7S8x-MX. net uit en ziet er allemaal prima uit. Ik krijg trouwens dat bord volgende week.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

martincm schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:22:
Bord is micro-ATX, heeft echter geen s-ata onboard, maar ja dat kan je ook evt softwarematig instellen.
Hoe wil je software matig S-ATA instellen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik ben ook zeer geïntereseerd :)

Verwijderd

Je kan ook kijken naar een MSI Hermes 845GV.
Dit is een barebone ten grote van een kleine VHS videorecorder waar je alleen nog CPU (478) , memory, HD, DVD-rom en Hauppauge kaart moet toevoegen. Barebone heeft sound, LAN, SPDIF, USB20, firewire, VGA, DVI, TV-out (Composite & S-video)
Zie ook : http://www.msi.com.tw/pro...ro_slm_detail.php?UID=416

Kosten rond de 165 euro. Verkrijgbaar en wit en zwart. Je kan een totaal systeem samenstellen voor zo'n kleine 500 euro of je moet natuurlijk zelf nog wat spullen hebben liggen.

Rekenvoorbeeld:
MSI Hermes 845GV 165 euro
Intel Celeron 2.5GHz 75 euro
512 MB RAM 70
160 GB HD 80 euro
DVD-rom 23 euro
Hauppauge 150 MCE 65 euro
ATI remote wonder 25 euro

Heb hem zelf al zo'n 9 maanden draaien in de woonkamer met MyHTPC erop. Lekker still en ideaal in gebruik.

(MSI Hermes 845GV wordt wat moeilijker leverbaar maar je kan ook kijken naar bv ASUS Pundit)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2004 07:45 ]

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Ik heb zelf een gigabyte
Met een Via km400a alles zit er op en aan, het enige wat je standaard mist is een TV-out.
Draait goed, denk dat ik hem zelf ook ga gebruiken als HTPC.

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

• Buzz_Lightyear

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Topicstarter
ronny schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 08:41:
Ik heb zelf een gigabyte
Met een Via km400a alles zit er op en aan, het enige wat je standaard mist is een TV-out.
Draait goed, denk dat ik hem zelf ook ga gebruiken als HTPC.
Inmiddels is me keuze ook op dit bordje gevallen (bovendien is de SATA Raid 0,1 een leuke extra optie)
€ 60 bij Salland, nice price en een H340H Aopen mini-tower erbij (moet toch een beetje onopvallend naast de tv staan :) )
martincm schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:22:
waarschijnlijk bedoel je RAID?

Pagina: 1