Hallo,
Ik wil in C Builder 3 in een SQL Query een selectie maken met een where statement. Nu werkt dit helemaal maar duurt nogal lang omdat er eerst een calculated field berekend word en deze later in de tabel word weggeschreven (in een vast veld).
Om dit geheel sneller te maken lijkt het mij handig om van het calculated field dat ik heb gebruik te maken in de SQL Query. De Query heeft dus ook als DataSource de tabel met het betreffende calculated field.
Nu staat er in de Where dat er in een vast velf gekeken word maar is het ook mogelijk dat dit via het calculated field gaat gebeuren?
Alvast bedankt.
Ik wil in C Builder 3 in een SQL Query een selectie maken met een where statement. Nu werkt dit helemaal maar duurt nogal lang omdat er eerst een calculated field berekend word en deze later in de tabel word weggeschreven (in een vast veld).
Om dit geheel sneller te maken lijkt het mij handig om van het calculated field dat ik heb gebruik te maken in de SQL Query. De Query heeft dus ook als DataSource de tabel met het betreffende calculated field.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| SELECT Bestellingen_regels.Klant_ID, Bestellingen_regels.VanTijd, Bestellingen_regels.TotTijd, Bestellingen_regels.Datum, Bestellingen_regels.RecNo Bestel_ID, Bestellingen_artikelen.ArtikelNaam, Klanten.Achternaam, Bestellingen_artikelen.Hoeveelheid, Bestellingen_artikelen.Prijs, Bestellingen_artikelen.Korting_Geld, Bestellingen_artikelen.Korting_Percentage, Bestellingen_artikelen.Artikel_ID, Artikelen.PGroep, Artikelen.PSGroep, Bestellingen_regels.Bestelnummer, Bestellingen_artikelen.HalfJN, Bestellingen_artikelen.Factuurstatus, Bestellingen_artikelen.Boodschaplijst, Artikelen.Samenstelling FROM "Bestellingen_Regels.DB" Bestellingen_regels INNER JOIN "Bestellingen_Artikelen.DB" Bestellingen_artikelen ON (Bestellingen_artikelen.Bestel_ID = Bestellingen_regels.RecNo) INNER JOIN "Klanten.DB" Klanten ON (Bestellingen_regels.Klant_ID = Klanten.RecNo) INNER JOIN "Artikelen.DB" Artikelen ON (Bestellingen_artikelen.Artikel_ID = Artikelen.RecNo) where Bestellingen_regels.Bestel = 0 and Bestellingen_regels.Vervallen IS NULL ORDER BY Bestel_ID |
Nu staat er in de Where dat er in een vast velf gekeken word maar is het ook mogelijk dat dit via het calculated field gaat gebeuren?
Alvast bedankt.