Toon posts:

Sony reciever STR-DE695 icm subwoofer

Pagina: 1
Acties:
  • 347 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen????

Binnenkort krijg ik de Sony receiver STR-DE697 en de DVD recorder Sony RDR-HX900. Ik heb nog een subwoofer die ik wil gebruiken voor deze set.
De (passieve) subwoofer is afkomstig van de home cinema set DAVS800.
Ik vraag mij af of deze subwoofer bruikbaar is samen met deze receiver.
Of heb misschien toch een andere (aktieve) subwoofer nodig.

Ik ben een leek op dit gebied, dus wie kan mij helpen.

Alvast bedankt!!

Verwijderd

Dit is toch de set waar je de subwoofer vandaan hebt?
Afbeeldingslocatie: http://www.insidehi-fi.co.uk/pn/pn-0801-sony/0801-sony-DAVS800.JPG

In dat geval kan het niet..
Althans, het kan wel, maar dan heb je een aparte versterker nodig om de sub aan te sturen. (dan sluit je de 'sub out' van je receiver aan op de subwoofer-versterker).

Een gewone versterker voldoet wel, maar het beste is een speciale 'sub-amp' te kopen. :)

• Dr_oetker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:39
Kijk eens in de gebruiksaanwijzing? Zonder gegevens kan ik je verder ook niet helpen. Wat voor ingangen heeft de sub bv..

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad de set ja! Heb jij nog een voorstel welke versterker ik het best kan kopen of is een actieve subwoofer ook voldoende.
Zal de subwoofer helemaal niets doen?

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Koop maar geen speciale subamp. Iedere amp die ik me voor kan stellen zal pure overkill worden voor dat drivertje. Mijn overbuurman heeft een soort gelijk model, de woofer is eerder te vergelijken met die van een Créative setje, dan een ''normale'' 10''-er oid.

Mijn advies: sluit 'm tijdelijk paralel aan op je normale speakeruitgang, bevalt 'ie goed? Houden zo! Bevalt 'ie niet? Nieuwe sub! :) En dat zal je dan rond de 120EUR gaan kosten (DIY) ;) .

[ Voor 14% gewijzigd door Barry|IA op 17-11-2004 17:02 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

hmpff..... ongefilterd paralel aan een speaker uitgang.. :o
Dan gaat het echt nergens naar klinken ben ik bang :(

Maar ik denk dat je idd beter een andere aktieve sub kan kopen, hoeft helemaal niet duur te zijn hoor ;)

Zoiets bijvoorbeeld (ik heb dezelfde O-) )

maar als je het echt goedkoop wil houden kan je ook zoiets kopen. Deze is passief, maar hier zitten filters enzo ingebouwd :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 17:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de sub nog even goed bekeken het model is van sony ss-ws550 van 100w. Ik kan hierover op het net niet veel vinden. Misschien weten jullie meer!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 18:40 ]

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 17:21:
hmpff..... ongefilterd paralel aan een speaker uitgang.. :o
Dan gaat het echt nergens naar klinken ben ik bang :(
Ik neem aan dat die Sony sub al een (simpel) filtertje heeft. Zo niet: dan gaat het inderdaad werkelijk nérgens naar klinken. Als dat kleine drivertje door blijft hoesten totdat de meganische afval bereikt is krijg je een soort ''stemmen-achter-de-tv-effect'' :P . Lijkt me overegins ook overbodig werk voor de amp om boven de afval te versterken.

@peterellen:

Het is voor €10 al mogelijk om jou aan een werkende sub te helpen, simplele filters kosten immers niet veel geld! Echter moet je jezelf afvragen wat je wilt bereiken met zo'n matige (nofi) passieve subwoofer. Voor €120 bouw je al een nette aktieve subwoofer. Deze zal dan bestaan uit de volgende hardware:

• Speaker (Raveland AXX1010)
• Aktieve subwooferversterker (XXL 150W Subamp)

Bovenstaande combinatie is zo'n beetje heilig hier op GoT voor mensen met een beperkt budget :) .

Hier zie je hoe verschillende personen te werk gaan.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog even de bestelling bekeken B) en heb met vergist het is de receiver STR-DE697. Maakt dit nog enig verschil?

Zal de huidige passieve sub-woofer dan nu helemaal niets doen of wellicht nog wel iets van geluid voortbrengen. Dit zijn de specs van sony.
Waar kan ik vinden wat de woofer uitgang is?
LET OP IK BEN EEN LEEK :?

Uitgangsvermogen (DIN)
Midden 8 Ohm (W) 120
Achterzijde 8 Ohm (W) 2 x 120
Stereo 8 Ohm (W) 2 x 120
Surround-Modus Voorzijde 8 Ohm (W) 2 x 120

Ingang/Uitgang
5.1 Analoge ingang 1
Audio-ingang 3
Audio-ingang voorzijde 1
Audio-uitgang 1
Control A1 / A1 II Ja