Toon posts:

[w2k3] Geen externe bureaubladgebruikers groep

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Windows 2003 server ingericht als Domeincontroller (Active Directory) en Terminal Server. Echter wanneer ik nu bij mijn groepen kijk (binnen Active Directory) mis ik de groep 'externe bureaubladgebruikers'. Ik ben dus nu niet in staat om Users rechten te geven tot het gebruikk van Terminal Servertoepassingen.

Heeft iemand een oplossing?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
remote desktop users, zo heet het in de US versie

je kan toch netjes een nieuwe groep aanmaken en die rechten geven om lokaal aan te melden op je TS :? (wel even rechten geven op de adapter waaraan rdp is gebonden)

A wise man's life is based around fuck you

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

handiger is als TS gewoon op ze RDP/tcp connector kijkt welke groep er rechten op heeft :P wedden dat dat remote desktop users is hihihi.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een nederlandse versie dus geen Remote Desktop Users. Het lijkt er op dat wanneer een server fungeert als Domain Controller deze gebruikersgroep verdwijnt.

Lokaal aanmelden (en aanmelden op terminal server) staat aan voor de juiste gebruikers. Echter toch werkt het niet. Geen rechten om aan te melden ....

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 09:27 ]

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 16:19
Ueh, waarom heb je een Terminal Server ook als Domain Controller geïnstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
De server draait als test server. Ik installeer heel veel op deze server om zaken te testen. Als blijkt dat dit een conflict geeft dan is dat een goede weg naar mijn gewenste oplossing. Draait nog wel meer op de server o.a. Citrix.

Verwijderd

Sierra-NL schreef op donderdag 18 november 2004 @ 09:31:
Is in een kleine werkomgeving geen enkel probleem. Zou een erg dure grap zijn om voor +/- 15 clients meerdere servers aan te schaffen ;)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 09:26:
Het is een nederlandse versie dus geen Remote Desktop Users. Het lijkt er op dat wanneer een server fungeert als Domain Controller deze gebruikersgroep verdwijnt.

Lokaal aanmelden (en aanmelden op terminal server) staat aan voor de juiste gebruikers. Echter toch werkt het niet. Geen rechten om aan te melden ....
Nee deze groep verdwijnt niet als je TS op een DC installeerd. Ik denk eerder dat er gewoon ergens iets fout gegaan is. Ik heb hier op een domain controller ook gewoon remote desktop en op mijn member servers staat Terminal Server op de 2003 machines.
Pagina: 1