Half-life 2: preparing to play...en dan gebeurt er niks

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 17:56

KreKkeR241

11101001010

Topicstarter
Half-life 2: preparing to play...nog even cd-check....en dan gebeurt er niks...

Nog meer mensen met dit porbleem? Het spel kijkt wel even of de dvd erin zit (en wanneer dit niet het geval is zegt hij 'no disc inserted') maar wanneer de dvd erin zit, gebeurt daarna niks meer, ik hoor niet eens mijn HD ratelen.

(HL2 is goed overigens aangemeld/geunlocked en ik heb het geprobeerd met offline play).

Ik heb een baggersysteem (AMD1200 384mb ram, GF4200TI 128), maar ik betwijfel of het probleem hieraan te wijten is. Dat HL2 traag/schokkerig zou draaien wil ik geloven, maar dat het spel niet eens foutmelding geeft puur en alleen vanwege mijn systeem lijkt me sterk.

Ik heb iemand op een ander forum al horen opperen dat het eventueel door de agressieve Starforce-kopieerprotectie komt.

Dus vandaar mijn vraag: welke GOT'ers hebben dit zelfde probleem bij het opstarten van HL2? En als je dit probleem hebt, vermeld er ook even bij welke HL2 versie je hebt en welke DVDspeler je gebruikt (mocht je de dvd-versie gebruiken).

Ik heb zelf de DVD-versie van HL2 en de MSI DR16-b DVD +-R / +- RW Writer.

PS. Ik heb dit overigens eerder gepost in een ander HL2 topic, maar maak er nu toch een nieuw topic over, omdat nu waarschijnlijk toch een algemeen / veel meer voorkomend porbleem blijt te zijn. Ik heb iemand op een ander forum al horen opperen dat het eventueel door de agressieve Starforce-kopieerprotectie komt.

[ Voor 4% gewijzigd door KreKkeR241 op 17-11-2004 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelfde als jou dus alles...

Ik heb alleen een onboard dvd speler/fikker in mn laptop
heb tot nu toe 2x kunnen spelen

Hoe doe je offline play? dan probeer ik dat nog even...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 15:35:
zelfde als jou dus alles...

Ik heb alleen een onboard dvd speler/fikker in mn laptop
heb tot nu toe 2x kunnen spelen

Hoe doe je offline play? dan probeer ik dat nog even...
Internet verbinding uitschakelen (kabel eruit of in netwerk settings). Had bij mij weinig zin aangezien de game nog steeds de dvd moet checken... ik zit nu te denken aan een cdcheck crack. Zijn die enigszins te vertrouwen of zitten die vol met trojans...? (En NEE, hier GEEN LINKS OF NAMEN please!!)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier precies het zelfde zowel offline als online doet die niks.
Geld dus hellaas ook voor CS:source

DVD is de benq dw1600

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 15:45 . Reden: dvd type toe gevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J27
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:18

J27

idem, ik heb delfde dvd drive (benq) damn, voor het eerst in tijden dat ik een spel koop ipv download en dan krijg je dit, misschien toch maar weer op emule vertrouwen voortaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

Topicstarter
Bij 2 mensen die het zelfde probleem leken te hebben werkt HL 2 nu wel. Dit nadat ze de firmware van hun DVDbrander hebben geupdate met de officiele nieuwe firmware.

Bij mij werkt dit echter niet (misschien dat de nieuwe firmware op de MSI site gelijk was aan de firmware die mijn brander nu al heeft...).

[ Voor 3% gewijzigd door KreKkeR241 op 17-11-2004 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nu de laatste firmware er op gegooid en dat maakt voor mij niks uit :'(

(BENQ DVD DD DW1620 B7H9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:57
Ik had dit probleem eerst ook, maar weten jullie allemaal wel zeker dat jullie alle updates gedownloadt hebben en geunlockt????. Want als je de game niet unlockt gebeurt er precies hetzelfde als het probleem hier, Preparing to play hl2 schermpie en verder dan gebeurt er nix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien heeft 1 van jullie deamon tools nog actief? hier zoekt sims2 namelijk ook naar als deze start. Probeer die even uit te schakelen.
Ik ga em ook kopen dus ik wil geen problemen :P Alvast Preventieve-maatregelen aan het treffen om het spel DIRECT te spelen ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OFFLINE doet ie t hier!
daemon-tools uitgezet, dmv virtuele drives op 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 16:59:
OFFLINE doet ie t hier!
daemon-tools uitgezet, dmv virtuele drives op 0
heb het niet eens geinstalleerd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J27
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:18

J27

bij mij werkt ie nu wel, maar pas na een poging of 10, opeens lijkt ie toch de schijf te herkennen... ik hoop niet dat dat elke keer zop gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

Topicstarter
Hij doet het!

Ik weet niet wat 't nou was, ik heb in ieder geval Daemon Tools volledig afgelsoten (stond al op disabled), toen probeerde ik he tnog een keer en ging ik even weg. Toen ik terugkwam was HL opeens bezig!! \o/

Echt kut dat ik nu over 10 min de bus moet omdat ik ff drankje zou pakken ergens, kan ik 'm nog niet proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

Topicstarter
Hmm heb het nu nog vlug een keer geprobeert en er gebeurt volgens mij nog steeds niks (wacht nu al minstens 4 minuten) en zie ook niks van HL2 (behalve steam die in tray draait) in 'processes'....

HL2 heeft het nu dus 1x gedaan hier.

[ Voor 13% gewijzigd door KreKkeR241 op 17-11-2004 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KreKkeR schreef op woensdag 17 november 2004 @ 17:27:
Hmm heb het nu nog vlug een keer geprobeert en er gebeurt volgens mij nog steeds niks (wacht nu al minstens 4 minuten) en zie ook niks van HL2 (behalve steam die in tray draait) in 'processes'....

HL2 heeft het nu dus 1x gedaan hier.
Ik heb precies hetzelfde probleem als jij.

Hl2 werkte 1 keer bij mij, dat was nadat ik directx 9.0c erop had gezet.

Het vreemde bij mij is, het hl2.exe proces verdwijnt na 20 seconden en daarna gebeurt er niks meer.

Dit alles op een:

Acer Asipire 1511LMi
Athlon 64 3000+
512MB SDRAM
Geforce FX Go5700

En een dual dvd lezer/brander waarvan ik het merk niet kan achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu HL2 aan het downen via steam kijken of die dan werkt.....

Weet iemand anders een goedkoop merk dvd spelertje waar HL2 het gewoon mee doet?!?
Voor het geval het downloaden geen verschil maak...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GRRRRRRRRRr

zelfde probleem ben,Q dvd speler instaleerd prima, unlock gaat ook perfect!

wil ik hem opstarten dan zoekt hij naar de dvd en ik hoor de harddisk en dan helemaal niks ! :(

is er al iemand met een oplossing ik kan het nergens terug vinden.

• ripete
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-08 15:11
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 17:47:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem als jij.

Hl2 werkte 1 keer bij mij, dat was nadat ik directx 9.0c erop had gezet.

Het vreemde bij mij is, het hl2.exe proces verdwijnt na 20 seconden en daarna gebeurt er niks meer.

Dit alles op een:

Acer Asipire 1511LMi
Athlon 64 3000+
512MB SDRAM
Geforce FX Go5700

En een dual dvd lezer/brander waarvan ik het merk niet kan achterhalen.
Ik heb hetzelfde systeem, en hier werkt het ook niet. Geen error messages maar wel effe checken of die dvd erin zit. Ook 1 keer gelukt in het menu te komen, later nog 2 keer in het loading scherm, maar meer niet.
Tegenwoordig (vandaag :)) krijg ik steeds het bericht "Unable to authenticate original disc within time limit". Dit komt door Securom, het beveiligingsprogramma wat ze gebruiken. Het lijkt erop dat Valve steam echt erdoorheen wilt drukken want dergelijke problemen komen niet voor als je het spel besteld via steam (zonder cd). Het probleem is alleen dat steam detecteerd aan je key dat je een retail versie hebt.
Ik heb ergens een gecrackte versie gevonden, die wél kan starten, maar waarbij ik tijdens het spelen een write-error krijg. Het verste dat ik ben gekomen was in een trein. :)

[ Voor 3% gewijzigd door ripete op 18-11-2004 01:19 ]

Verwijderd

Modbreak:Check je mail zometeen ;)

[ Voor 96% gewijzigd door Crash op 18-11-2004 11:00 ]

• ripete
*knip

Overigens, vandaag is het me weer gelukt het spel te starten en keb vandaag een eind gespeeld. Met is het spel zijn er dus geen problemen, met de dvd-check wel.

[ Voor 34% gewijzigd door Crash op 18-11-2004 11:01 ]

Verwijderd

pentax schreef op donderdag 18 november 2004 @ 07:36:
*knip
Overigens, vandaag is het me weer gelukt het spel te starten en keb vandaag een eind gespeeld. Met is het spel zijn er dus geen problemen, met de dvd-check wel.
Aha ok.

Ik heb het ook 1 keer kunnen spelen, direct na het installeren van directx9.0c

Ik hoorde dat je de firmware van je dvd speler moet updaten, maar ik kan niet achter het merk komen wat erin zit.

[ Voor 16% gewijzigd door Crash op 18-11-2004 11:02 ]

• ripete
Hier is de firmware upgrade die op een aantal plekken worden aangeraden voor ons type dvd-brander, die ik niet kon installeren omdat ie de dvd-speler niet herkende als zijnde van hetzelfde type:
http://www.nu-global.com/...oad/file/SDW-042-D360.zip

Deze heb ik hier op dit forum gevonden:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/21537665

Hier zijn twee minder bekende firmware updates, die bij mij wel werkten (maar niets verbeterden), althans de laatste versie, die andere heb ik niet meer geprobeerd:
http://www.nu-global.com/...support.php?pID=20&cID=1#

Deze laatste heb ik gevonden door te googlen op SDW DX70, en via een japanse site ben ik op deze plek aangekomen:
http://www.nu-global.com/...roducts/01_ide.php?pID=20
Een usb dvd-brander dus. Maar de firmware blijkt te werken, alleen het verhelpt geen problemen met half-life 2.

*knip

Edit: het type DVD-speler dat je hebt is overigens QSI DVDRW SDW-042, en de fabriekant blijkbaar "nu-tech".

[ Voor 18% gewijzigd door Crash op 18-11-2004 11:02 ]

Verwijderd

heb maar besloten om vanmiddag een dvd spelertje te halen en ik mag dan wel aan nemen dat die het dan met een liteon/nec het dan doet?!?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 11:19:
heb maar besloten om vanmiddag een dvd spelertje te halen en ik mag dan wel aan nemen dat die het dan met een liteon/nec het dan doet?!?
dit snap ik dus niet, ik heb 2 drives
1 aopen dvd fikker --> werkt hl2 in
1 dvd speler (merk unknown ) Zwart met een getal erop --> werkt ook

Waarom zou hl2 niet werken door benq? Vast gewoon virtual drives progjes die de zooi lopen te verzieken
(ik heb hl2 op dvd :D ! )

edit: dat was héééél krom nl sorry :+

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 13:32 ]

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 11:30:
Vast gewoon virtual drives progjes die de zooi lopen te verzieken + waarin je hl2 in installeerd ook gebruiken bij het spelen maarja dat ik bekend.
Ik snap helemaal niks van dit zinnetje :?

Ok, van "vast" t/m "lopen te verzieken" volg ik het nog, maar daarna ben ik je even kwijt. Wat bedoel je precies?

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:27
Hij bedoelt het ook te spelen van drive D als je het via D geinstalleerd hebt, dus niet installeren in drive D en vervolgens spelen vanaf drive E.

Z'n Nederlands vertoont nogal wat haperingen mbt leestekens en zinsconstructie ;)

UNOX: The worst operating system

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

Topicstarter
Sjoko schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:36:
Hij bedoelt het ook te spelen van drive D als je het via D geinstalleerd hebt, dus niet installeren in drive D en vervolgens spelen vanaf drive E.

Z'n Nederlands vertoont nogal wat haperingen mbt leestekens en zinsconstructie ;)
Ah, dat is bij mij niet het geval. Het ook maar 1 DVD speler (brander) in m'n computer.

-edit-
Ownee, herinner me net dat er nog een hele oude/trage in m'n computer zit, maar die is niet aangesloten.

[ Voor 15% gewijzigd door KreKkeR241 op 18-11-2004 12:59 ]

• Oxin|A
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-08-2005

Oxin|A

hoi

lang leve de laptop met alleen dvd brander/lezer

gg :(

STUFU hl2

Verwijderd

Zelfde problemen hier. Met opstarten HL2 of CS krijg ik een zandloper en vervolgens niets meer.

Op andere forums krijgen een aantal personen met deze zelfde problemen het werkende door de dvd van nieuwe drivers te voorzien.
http://community.vugames....dMza0Bm.8729881@.1dd8c9a4

Heb ik geprobeerd, HL2 werkt bij nog niet.

Deamon tools verwijderd, helpt niet.

Gebruik momenteel een AOPEN DVD 1648/AAP, boven deze zit nog een NEC2500 (DVD brander).
NEC disabled, werkt ook niet.

Dit begint aardig op mijn zenuwen te werken.. nog even en ik ga echt voor de no cd crack..

Verwijderd

btw, nog meer mensen met dezelfde klachten..

http://www.halflife2.net/forums/showthread.php?t=52250

• ripete
eej pentax, daar hebben we topicreports voor ;)

[ Voor 85% gewijzigd door Crash op 18-11-2004 17:17 ]

• ripete
pentax schreef op donderdag 18 november 2004 @ 16:45:
<font color=blue>eej pentax, daar hebben we topicreports voor ;) </font>
Ach, dat is me teveel werk voor zoiets onbetekenends. :) En van de andere kant: Hij heeft het spel zelf al gekocht, dus waarom geen no-cd crack of iets dergelijks. :)

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 22:59

Defspace

Administrator

Dit begint toch wel heel vervelend te worden :(

Ik heb mijn benq 1620 eruit gehaald en mijn NEC 2500 er in gestopt. Dit gaf helaas hetzelfde resultaat. Nu ook nog alcohol geuninstalled maar het werkt nog steeds niet :( :'(

:( #@$@#$^U&*# :(

Op de officiele sites zie ik er bijna niets over staan !!!
Terwijl ik zo te zien toch echt niet de enige ben :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 22:59

Defspace

Administrator

Zoals op andere fora ook al duidelijk wordt is er geen eenduidige oplossing voor dit probleem. Bij mij heeft uiteindelijk de installatie van Service Pack 2 voor XP ervoor gezorgd dat het spel normaal opstart.

Ik dacht ik laat het even weten voor diegene waar het ook bij zou kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxin|A

Oxin|A

hoi

Nouja, ik heb steam er voledig uitgegooid en reinstall duurt nu nogmaar 317 minuten voordat de preload klaar is, kijken of het dan werkt

STUFU hl2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nu een liteon dvd speler er naast gehangen en nu doet tie het wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 14:29:
heb nu een liteon dvd speler er naast gehangen en nu doet tie het wel....
Dat was al bekend dat het in een aparte dvd speler wel werkt.
Vindt het alleen onzin om een aparte externe dvd speler te kopen alleen voor hl2.

In de tussentijd speel ik het wel op een andere pc :)

Misschien is dit de oplossing:
1. Exit Steam

2. Install a new installation of Steam (just steam nothing else) to a different folder or partition. Eg. C:\My Steam\Steam or d:\Program Files\Steam if you have a D drive with plenty of space. Whatever as long as it's not the same place as your existing Steam install.

3. Log into the new Steam install with your existing steam account.

4. Goto play games and in the "My games" section you'll see that HL2 and CS:Source are not highlighted or 'lit up'.

5. Steam recognises what games you are entitled to by the account you have with Valve, therefore it knows what your allowed to download. It's no different to those that had ATI voucher CD keys, were entitled to the software in the same way they are.

6. Double click it/ right click choose properties - whatever it will then let you install them through steam which will download all the files you need. This way you won't have to portion of the retail install that tells the game to check you DVD is inserted.

7. Play the game and never complain again!

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2004 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxin|A

Oxin|A

hoi

ehm donders mooi bedacht, ik heb het net gedaan en hij vraagt nogsteeds om de CD (door de retail-key)

offtopic: ik begin em al aardig te flippen

STUFU hl2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oxin schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 16:36:
ehm donders mooi bedacht, ik heb het net gedaan en hij vraagt nogsteeds om de CD (door de retail-key)

Ik heb het ook maar ergens gelezen (steam forum).

Heb je al geprobeerd te spelen met de netwerk kabel eruit en heb je de nieuwste firmware van je dvd speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxin|A

Oxin|A

hoi

ik heb zo'n QSI ding maja kan er geen geschikte firmware voor vinden :(

STUFU hl2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

> NU DVDRW DDW-082 (na firmware update).
> werkende account (had ik al, retail key ingevuld geinstalleerd.)
> Bij inloggen ook zelfde probleem.
> bij offline play hetzelfde.

> Kreeg al het idee dat ik niet de enigste was met problemen, als je keek hoe ze bij de dixons reageerde, ze vertelden al direct dat er voorwaarden aan vast zaten, niet ruilen .. onder geen enkele voorwaarde etc...
maargoed

directx geupdate
windows geupdate
video drivers geupdate
firmware dvd brander geupdate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripete
Oxin schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 16:36:

Hoe heb je dit precies uitgevoerd? Heb je de hele directory steamapps van je gedownloade versie (zonder key te hebben ingevuld!) gekopieerd naar je oude steamapps?

btw:
Zijn er meer mensen die ook een "question" hebben gepost bij "support" op steampowered? Ik denk dat als veel mensen dat doen, ze sneller dit probleem zullen verhelpen. Ik raad dit ook vooral aan aan mensen die een aspire 15xx hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door ripete op 19-11-2004 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier werkt t ook nog steeds niet..:(

als je goed kijkt zie je ook dat er op de dvd aan de binnenkant een rare vlek zit (heb dit al bij 2 dvd;s gezien) wat is dat? is dat de rare beveiliging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
tja ik heb hem maar bij steam gekocht, na al die spookverhalen. En eerlijk is eerlijk een uurtje later kon ik al spelen. Alleen de eerste keer duurt wel erg lang zeker 10 minuten. En er stond een schermpje van mijn firewall op de achtergrond te vragen of hl2 wel internet op mocht. Maar die zag ik dus niet omdat hij achter hl2 stond :(

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik zou hem pas kopen als alle problemen met laden voorbij zijn. Tot die tijd hou ik het nog even op de 'probeerversies'.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janao
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 13:15

Janao

Dog Clubbing Cat

ik had et zelfde probleem met een LG dvd speler, alleen wat mij opviel is dat ik de dvd er niet eens meer uit kreeg tot na een reboot

toen ik de dvd (tijdens het rebooten) er uit gehaald had en er vervolgens weer in gedaan had, deed het spel het weer gewoon.

misschien een (tijdelijke) oplossing

I am not responsible for any harm or damage to you or your computer caused by the above message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 14:01

w0w

Ik heb het probleem hier ook :( Kheb minstens 5 dvd-spelers geprobeerd dus daar ligt het volgens mij niet... Hier mijn draadje op steampowered http://www.steampowered.c...ad.php?s=&threadid=179336 (Ja ik ben PietBaks :p )

Kwerd helemaal gek dat ie het niet deed terwijl ik wel betaald heb, toen heb ik ten einde raad maar naar de Emporio release gegrepen. Toch te f*cking zot voor woorden dat een illegale versie het wel doet en de legale niet?! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik baal er echt van! Kutzooi dit!

zou ik hem nog terug kunnen brengen naar de mediamarkt? hij is nu bijna een week oud dus, maar ik kan nog steeds niet spelen:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w

w0w

Ik denk niet dat je hem kan terug brengen, zou eigenlijk wel lame zijn want de key is nou gebonden aan jouw account, niemand kan er dan nog iets mee.

Dit gebeurt er trouwens als ik het probeer in de Offline mode :?
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/yoyordi/help3.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Nou, lekker spel hoor....

Heb 'm legaal via Steam binnengehaald en hij blijft bij het opstarten gewoon keihard vast hangen. Een keer is het gelukt om een stukje verder te komen en dan zie ik een wazig plaatje met rechtsonder 'Loading...'. Vervolgens blijft het zaakje weer hangen.

Way to go Valve... Baggerzooi :r

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w

w0w

Achja, aangezien de mensen met dit probleem het spel legaal hebben gekocht, hoef je je niet schuldig te voelen als je een minder legale versie gaat spelen, je hebt tenminste betaald voor het spel en dus maakt het eigenlijk niet op hoe of op welke manier je het spel speelt... Toch wel gek dat Emporio spellen kan maken die wel draaien terwijl Valve dat niet kan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik las net op een forum dat HL vaak ten onrechte zegt dat de download klaar is (ready to play blabla) terwijl dat niet zo is. En inderdaad, als ik in Monitor kijk in Steam dan is HL2 bij mij pas 55% binnen :? Erg vaag... Dit soort groffe bugs zouden toch niet echt voor mogen komen :O

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
I have exactly the same problem guys! Bought Half life 2 retail version, installed it...everything is fine. But once I went starting it, there nothing happened. There only opened a window which said "preparing to play Half Life 2..." then it closes and for a few moments my DVD-rom is spinning loudly and I can see my HD is busy...but there still starts nothing, nothing at all. With Counterstrike source i have the same problem...still not any patch released by VALVE or something? And does someone send an email to Gabe Newell or someone else yet?
Ik heb precies hetzelfde probleem jongens! Half Life 2 vanmiddag gekocht, de dvd, geïnstalleerd (ging allemaal zonder problemen) en ik was helemaal klaar om te spelen. Chips en cola fles stonden vlakbij me! Dus ik klik 2x op de shortcut, opent zich een windows met "preparing to play Half Life 2..." vervolgens sluit het weer, gaat mijn dvd speler heel hard spinnen en hoor ik mn HD wat lawaai maken. Ik wacht een aantal minuten, maar na 10 min had ik het echt gehad. nog een aantal keer geprobeerd en vervolgens op fora wezen zoeken naar een oplossing heb meerdere dingen geprobeerd, zoals deze van www.halflife2.net:

nilBill
Headcrab Join Date: Nov 2004

Same discussion here:
http://www.halflife2.net/...ums/sho...50&page=1&pp=15

Have you've tried:
Closing down deamon tools (if you have it that is)
Upgrading to Servicepack2 (if using XP)
Disabling DVDRW
Flashing drive with latest firmware

Found this one on another forum, maybe it's useless but you'll never know unless you've tried it.

Quote:
1. Exit Steam

2. Install a new installation of Steam (just steam nothing else) to a different folder or partition. Eg. C:\My Steam\Steam or d:\Program Files\Steam if you have a D drive with plenty of space. Whatever as long as it's not the same place as your existing Steam install.

3. Log into the new Steam install with your existing steam account.

4. Goto play games and in the "My games" section you'll see that HL2 and CS:Source are not highlighted or 'lit up'.

5. Steam recognises what games you are entitled to by the account you have with Valve, therefore it knows what your allowed to download. It's no different to those that had ATI voucher CD keys, were entitled to the software in the same way they are.

6. Double click it/ right click choose properties - whatever it will then let you install them through steam which will download all the files you need. This way you won't have to portion of the retail install that tells the game to check you DVD is inserted.

7. Play

Maar ook dit werkte allemaal niet bij mij, is er nog steeds geen patch uitgebracht door Gabe Newell en z'n maatjes? naja ik hoop dat ik niet de enige ben waarbij het nog steeds niet is opgelost en ik hoop wel dat er iemand een oplossing voor mij heeft....het liefste een officiële patch, maar iets anders is ook goed zolang ik maar kan spelen!

ohja hier nog ff een plaatje zodat je kan zien dat ik het spel 100% goed heb geïnstalleerd:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gertcrum/images/naamloos.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripete
nouja, er is geen officiele no-cd patch, maar wel onofficiele. Waarmee je dus gewoon met steam connect met een legale versie uiteraard en gewoon kan spelen zoals het vanaf het begin had moeten zijn. :)

[ Voor 14% gewijzigd door ripete op 23-11-2004 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jup, heb het ook maar zo gedaan nadat ik na 4 dagen nog geen antwoord had via de mail.

werkt iig nu

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:04
ik heb het spel al 20x opgestart ofzo, en nu heb ik ook dit probleem :/

dan maar via de minder legale manier:
deamontools uit werkt niet
steam offline werkt niet
internet uit werkt niet

bout steam... :r

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micr0mega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:07
Volgens mij ligt het niet aan steam. Ik heb namelijk thuis bij m'n ouders HL2 geinstalleerd, werkte het perfect.
Kom ik op m'n kamer in hier in Groningen, krijg ik dit "doet nix probleem" wat jullie ook allemaal hebben. Paar keer opnieuw er opgezet, eerst dacht ik dat het aan m'n overclock lag, maar die is stabiel.
Na 2 uurtjes op internet zoeken heb ik m'n dvd brander (Philips PBDV1640P = DVDR1640P) geflashed, en nu werkt het :D Duurde wel nog 10 seconden oid nadat het 'preparing' schermpje verdween, dus ik eerst al ongelukkig, maar toen deed hij het :)

Dus mensen met dit probleem, probeer eens je dvd speler/brander te flashen met de nieuwse firmware, bij mij heeft het geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003

The_Scarabial

MTB for life!

misschien is het een idee om er een image van te maken en die dan te mounten, doe ik met al mijn orginele spellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w

w0w

The_Scarabial schreef op maandag 29 november 2004 @ 16:28:
misschien is het een idee om er een image van te maken en die dan te mounten, doe ik met al mijn orginele spellen :D
Jammer alleen dat Steam/VALVe het niet toelaat Daemon tools te runnen als je HL2 wilt spelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003

The_Scarabial

MTB for life!

w0w schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 14:42:
[...]

Jammer alleen dat Steam/VALVe het niet toelaat Daemon tools te runnen als je HL2 wilt spelen :(
ow, dat wist ik nog niet, dat gaat dan helaas ook niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micr0mega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:07
w0w schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 14:42:
[...]

Hier heb ik geen last van. Ik heb daemon tools aan staan met 1 virtual drive. HL2 werkt gewoon, afgezien van het feit dat ik nu last heb van het "stuttering" probleem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Potdorie, tot nu toe deed hij het altijd, nu heb ik plots ook dit probleem. (sinds de laatste update van hl2 ofzo denk ik).
Ik vind dat valve bij het beschermen van hun eigendom nu toch echt inbreuk doet op dat van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tering.. sinds de update van vannochtend kan ik helemaal niets meer van Hl2 opstarten. Geen Counterstrike , Half life 2 zelf niet en de net gerealeasde Deathmatch !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Same here. :( Voor de rest is er helemaal niks aan mijn computer veranderd sinds 6 uur geleden. Zal wel door een update van Steam verholpen moeten worden.

Komt wel goed dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joker
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Joker

Ook hier geen HL2 :(

En als je de forums van halflife2.net leest, zijn wij niet de enige... Misschien de vorige versie maar restoren en offline gaan spelen.

-update-
Het lijkt gefixt. Steam herstarten en dan doet 'ie het weer.

[ Voor 19% gewijzigd door Joker op 01-12-2004 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripete
Zijn hier mensen met de online gekochte versie van half-life 2? Ik heb namelijk een bestand nodig: hl2.exe uit de half-life 2 map in de steamapps map. Zou iemand die steam en hl2 volledig geupdate heeft dat bestand misschien kunnen sturen naar apesonline_at_hotmail_dot_com? Alvast bedankt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HL2 Fixes:

Weet iemand waar je de laatste HL2 bugfixes kunt halen?
Ik kan het trouwens nog niet spelen. 'No Disc Inserted" krijg ik als ik wil gamen...
Raar, want ik heb de dvd...

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier werkt ie nu *O*

sinds ik hl2 deathmatch heb geinstalleerd!! :D
Pagina: 1