Toon posts:

[azureus] als azureus werkt, doet de rest het niet meer*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het zit zo:

sinds een dag of 2 doet mijn internet niks meer zodra ik mijn azureus opstart :|
Mijn firefox start niet eens op, ie kan met geen enkele pagina verbinden en zelfs mijn ventrillo en msn krijgen geen verbinding (bv als ik iets wil zeggen via msn komt het gwnweg niet aan).

Dit alles terwijl mijn azureus amper down of upload :| Ook mijn netlimiter geeft nergens een absurde waarde aan kwa internetverbruik :| iemand een id ?? |:(

Win xp sp2
Xs4all Adsl 2 mbit
Azureus laatste versie, Firefox ook

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Check in ditzelfde subforum ff [rml]Het grote Bittorrent-clients topic [deel 2][/rml] :)

Daar kan je je vraag beter kwijt ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
daar heb ik mijn vraag al gesteld maar daar lijkt het meer over de download snelheid ed te gaan :| iig ik verwacht niet dat ik daar een antwoord krijg (had de vraag daar al gepost btw)

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:30
Ik heb sinds kort hetzelfde probleem met Azureus; MSN vliegt er soms uit en IRC blijft nauwelijks online. Zelfde software draaien als jij, helaas nog niet serieus tijd gehad om probleem te verhelpen.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-07 07:50

Sjaak_Afhaak

Bleh!

heb je wel een limiet aan de upload gezet ? (dus max aantal KB/s) Als je dat niet doet, slibt je hele internetlijn dicht..

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 15:11:

Dit alles terwijl mijn azureus amper down of upload :|

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-07 07:50

Sjaak_Afhaak

Bleh!

tja, het zou ook kunnen liggen aan het aantal connecties die azureus met z'n seeds & peers aanmaakt. Servicepack 2 gooit het maximale aantal verbinding drastisch omlaag schijnbaar. dan houd je minder over voor de rest van de programma's die een connectie nodig hebben. Misschien dat daarin je probleem zit.

[ Voor 19% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 17-11-2004 16:10 ]

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
hmme nhoe zou ik dat kunne fixxen ? het was btw niet meteen na mijn sp 2 install hoor, tis pas sinds een paar dagen

Verwijderd

heb zelfde probleem, begon afgelopen weekend.

ie zegt page found, maar komt voor de rest nx.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 17:05
het aantal verbindingen is in SP2 teruggebracht naar 10 volgens mij, er zijn wel tools te vinden om dit naar xxxx te zetten, misschien dat dat helpt, met 10 verbindingen is fatsoenlijk internetten en downloaden uitgesloten

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-07 13:16
SP2 is nog niet eens de voornaamste oorzaak, ik heb SP2 niet geinstalleerd, dus veel poorten openstaan (maar max. 100 poorten over alle downloads) en een max. upload van 50kb/s (kan 100kb/s) en nog gaat het openen van pagina's of programma's traag.
Zelfs met een upload van 30kb/s gaat alles nog traag, en dan staan er amper andere programma's open. Het openen van Winamp duurt al gauw 30 seconden, pagina's openen lukt sporadisch, en je zou zeggen dat je dan het voortgangsbalkje rustig naar rechts ziet opbouwen, maar dit gebeurt dan niet, je krijgt dan gewoon de melding "page cannot be displayed".

Maar affijn, maakt niet uit, ik laat Azureus sindsdien gewoon 's nachts draaien :)

Mijn YouTube Channel

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

argro schreef op woensdag 17 november 2004 @ 21:34:
het aantal verbindingen is in SP2 teruggebracht naar 10 volgens mij, er zijn wel tools te vinden om dit naar xxxx te zetten, misschien dat dat helpt, met 10 verbindingen is fatsoenlijk internetten en downloaden uitgesloten
Max 10 nieuwe per seconde geopend, was het toch? Niet 10 tegelijkertijd, dat mag best, je kunt wel een paar duizend tegelijk open hebben staan.

Of je die patch nodig hebt kun je gewoon checken in je EventLogs, daar komt een melding in te staan als er teveel nieuwe connecties worden geopend.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
probleem doet zich nog steeds voor, iemadn al een idtje ?? :'(

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:58
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:19:
probleem doet zich nog steeds voor, iemadn al een idtje ?? :'(
1. Kijk naar de CPU load.Het is en blijft een java app
2. memory usage
2. Pikt Azureus alle upload in? zo ja, instellen dat hij maar (ongeveer 80 %) van de capaciteit gebruikt. zo niet slipt hij je internet verbinding dicht. en kunnen andere programma's niets meer gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
hmm lezen 8)7

nee me upload is keilaag de rest doet het gwn niet meer

en nee me cpu is ook normaal maar dit staat llmaal in de op geloof ik

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-07 16:46
Maybe dat je JRE een beetje veel resources trekt op je bakkie? en met JRE bedoel ik dan java runtime envirorment(evt. uninstallen en meest nieuwe halen bij sun.com)

Ik heb ook JRe erop gehad in combo met azareus, maar ales liep net niet fijn meer. Vaak page not found etc. Denk dat je het in die kant moet zoeken. Ikzelf heb het eraf geknald en abc 2.6.9 erop, minder uitgebreid maar doet het zelfde..........

Misschien idee? :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• Bajo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-07 14:28
Overal waar bitcomet staat geldt ook voor Azareus.

Windows XP SP2 and tcpip.sys patch with BitComet
Windows XP SP2 limits TCP connection attempts to 10 (quite small ). If there are more concurrent TCP connection attempts, Windows generate a warnning: EventID 4226: TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts. Since XP SP2 there are only 10 concurrent TCP connection attempts possible, while in SP1 it has not been limited. (A connection attemp is a query to a computer, if it accept the TCP connection or not. If the computer is for example no more existent, it will be waited for a few seconds, until a timeout occurs and the connection attemp get canceled. )

BitComet 0.55 or above was modified for SP2 so that they can work in SP2 without any configuration. However, it may cause slow speed at the beginning of downloading, since less peers can be connected at the same time. For those behind NAT or firewalled user, The thrid-party patch [Download] for tcpip.sys to fix that SP2 issue is still recommended. Read here: http://www.bitcomet.com/news/20040908_xp2_4226.htm After you installed that patch, you may need to changed the Max Simultaneous TCP connection attempts in the BitComet Options - Advanced - Connections Dialog.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Verwijderd

Je hebt denk ik teveel connecties openstaan, als je bv een paar populaire torrents open heb staan (bv hl2 + doom3 etc) trekt je internet het niet meer, heb ik ook :P . Probeer eens een .torrent te openen met weinig seeders/leechers, bv aflevering van simpsons ofzo :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 20:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat zou dus de verklaring moeten zijn waarom opeens, mijn Firefox niet meeropstart en nix het meer doet (kwa internet) :|

Verwijderd

ah ik heb sinds een paar dagen ook trubbels hoor met azureus (ernstiger dan voorheen). idd is me internet rete traag en wilt nix meer nog een beetje redelijk werken. upload capsen op een belachelijke lage waarde wilt niet helpen.

check je java.exe eens op virussen? kep nooit last van virussen maar kaspersky vertelde me onlangs doodleuk dat er een virus IN java.exe zat. (terwijl ik java had geuninstalleerd en een nieuwe had geinstalleerd) (staat allemaal ook in het grote torrent deel 2)

kzit nu ff op ABC en kijk later nog wel hoe ik het ga oplossen.

kep overigens ook bluescreens steeds... weet niet of het aan safepeer of aan azureus of aan java ligt...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 21:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 21:29:
kep overigens ook bluescreens steeds... weet niet of het aan safepeer of aan azureus of aan java ligt...
Welke bluescreen als ik vragen mag? :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 21:47:
Welke bluescreen als ik vragen mag? :)
dat varrieert. ene keer driver no irelequal of zoiets en de rest ben ik vergeten :) ? en nu toen in azureus starte kreeg ik DIRECT een bluescreen dat er een ongeldige iets had plaats gevonden (kreeg een melding dat er een nieuwe safepeer was en heb deze dus gedownt via azureus. reboot gedaan en azu herstart> direct bleuscreen (hiervoor duurde het meestal 1 dag voor ik een bluescreen te zien kreeg). ik ben inmiddels aan de bluescreens gewend en lees het al niet meer omdat ze me nix wijzer kunnen maken. (driver no iredinges zijn er zat over te vinden maar niets dat iets direct kan aanwijzen) krijg ook nog diverse geheugen errors (error: cant read from zus en zo adress) als azureus openstaat tijdens het gamen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 21:59 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 21:58:
[...]

dat varrieert. ene keer driver no irelequal of zoiets en de rest ben ik vergeten :) ? en nu toen in azureus starte kreeg ik DIRECT een bluescreen dat er een ongeldige iets had plaats gevonden (kreeg een melding dat er een nieuwe safepeer was en heb deze dus gedownt via azureus. reboot gedaan en azu herstart> direct bleuscreen (hiervoor duurde het meestal 1 dag voor ik een bluescreen te zien kreeg). ik ben inmiddels aan de bluescreens gewend en lees het al niet meer omdat ze me nix wijzer kunnen maken. (driver no iredinges zijn er zat over te vinden maar niets dat iets direct kan aanwijzen) krijg ook nog diverse geheugen errors (error: cant read from zus en zo adress) als azureus openstaat tijdens het gamen.
IRQ_NOT_LESS_OR_EQUALL
toevallig? Want die krijg ik ook af en toe :(

Verwijderd

jah idd, gebruik jij soms safepeer? gebruik je de beta azureus? gebruik je de 1.4.2 of 1.5.0? laten we overeenkomsten vinden d:)b

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 22:07 ]

Verwijderd

Nee, wat is dat? :P

btw, slowchat vinden mods niet echt goed, vooral niet in andermans topic :+

• Evolutionz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-02 23:05
Ik heb hier bijna hetzelfde probleem, maar bij mij is het nog niet zo ernstig;
- Af en toe wil hij een pagina niet laden, maar als ik dan refresh, dan gaat hij opeens weer wel...
- MSN d/c't vaak en soms komen berichten niet aan...
- Overigens dowload azurerus gewoon met 100kb/s of 200 of 300 met een beetje geluk en upload is begrensd tot 25kb/s

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 22:05:
Nee, wat is dat? :P

btw, slowchat vinden mods niet echt goed, vooral niet in andermans topic :+
pfff zo een beetje de helft van got postjes is slowchat.... en bovendien hebben wij allemaal ongeveer zelfde problemen? ik denk juist dat de modjes niet willen dat we allemaal een eigen topic openen :)

back to the point: ik stelde al meer vragen in de vorige post; welke azureus gebruik je dan? welk java?

ikke azureus 2.2.0.0 en later de betas tot en met 2.2.0.2-B20 dacht ik? java gwoon van java.sun gedownt 1.5.0 JRE offline installation.

overigens ken je peerguardian? safepeer is zoiets maar dan speciaal voor azureus...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 22:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 22:26:
[...]

pfff zo een beetje de helft van got postjes is slowchat.... en bovendien hebben wij allemaal ongeveer zelfde problemen? ik denk juist dat de modjes niet willen dat we allemaal een eigen topic openen :)

back to the point: ik stelde al meer vragen in de vorige post; welke azureus gebruik je dan? welk java?

ikke azureus 2.2.0.0 en later de betas tot en met 2.2.0.2-B20 dacht ik? java gwoon van java.sun gedownt 1.5.0 JRE offline installation.

overigens ken je peerguardian? safepeer is zoiets maar dan speciaal voor azureus...
Nee ken ik niet. Maar ik draai iig geen plugins. Wat voor verbinding heb je? Ik heb ADSL van planet met een Speedtouch home@pro modem.

Azureus 2.2.0.0 en de laatste online installatie van java.com, bij software staat : J2SE Runtime Environment 5.0

Verwijderd

hmmm ik heb wanadoo cable met motorola eurodoscis. de enige overeenkomst is dus de azureus 2.2.0.0 en als je doorklikt op java J2SE (op de sun.java.com he) kom je uiteindelijk op JRE.

lama... ik zie net met kaspersky dat ik die virus nog steeds heb. het is genesteld in C:\Documents and Settings\jouw account\Application Data\Sun\Java\Deployment\cache\javapi\v1.0\jar\javainstaller.jar-3c936701-37ce01b1.zip

na alle hdd te hebben gescand vraagt ie wat ie daarmee moet doen. kies ik delete zie ik dat ie er nog doodleuk staat. kep maar hele map java in 1 keer verwijderd. hopenlijk is het nu opgelost....

misschien is het een nieuwe vorm van een virusuitbraak waar java voor gevoelig is? dus checken jullie C:\Documents and Settings\jouw account\Application Data\Sun\Java\ eens met KASPERKSY ONLINE SCAN?

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 01:41 ]

Verwijderd

Evolutionz schreef op donderdag 09 december 2004 @ 22:07:
Ik heb hier bijna hetzelfde probleem, maar bij mij is het nog niet zo ernstig;
- Af en toe wil hij een pagina niet laden, maar als ik dan refresh, dan gaat hij opeens weer wel...
- MSN d/c't vaak en soms komen berichten niet aan...
- Overigens dowload azurerus gewoon met 100kb/s of 200 of 300 met een beetje geluk en upload is begrensd tot 25kb/s
ik heb hier precies hetzelfde euvel !!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Probeer gewoon een andere client. Man wat een gezeur doe niet zo moeilijk.

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 09:22:
[...]

ik heb hier precies hetzelfde euvel !!
Heb je alle oplossingen doorlopen die in dit topic stonden? Virusscanner gedraait, aantal connecties gecontroleert?

• E-VecTz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-09-2022
ik heb exact hetzelfde probleem gehad

wanneer ik azureus opende en liet draaien merkte ik dat mijn internet verder helemaal als het ware was gedrained.

dit terwijl mijn azureus maar 50kBps down en 10kBps up had (op een 8 / 1mbit lijn)

ik kreeg het gevoel alsof azureus als het ware de hele bandbreedte voor zichzelf reserveerde ofzo.
het niet kunnen surfen en msn-en was trouwens over het hele netwerk, niemand kon meer iets doen over internet

maargoed vandaag het probleem opgelost

bij mij loopt het internet via de modem naar een router toe
vanaf de router loopt er een kabel naar mijn switch en vanaf mijn switch loopt een kabel door naar mijn pc.

Nu heb ik mijn switch omgeruild met een router, voila probleem opgelost.

ik heb geen idee waarom het nu wel werkt, als de router "verzadigd" zou zijn waarom is hij dat nu dan niet als ik er een router voor heb gezet, beetje vaag allemaal, iig heb ik geen idee waarom hij het nu wel doet.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-07 13:16
Dus je hebt nu een router op een router aangesloten? Is dat niet een beetje overdreven? Een switch doet verder niets met je verbindingen, dus die kun je gewoon zitten laten.

Het feit dat je computer traag is betekend gewoon dat je teveel verbindingen maakt met Azureus. Dit kun je in de instellingen verlagen. Doe maximaal 100 verbindingen en maximaal 20 per torrent en doe zowieso je upload op 50% van je wat je kunt. Verder kun je naast Azureus het programma Netlimiter draaien. Hiermee kun je je bandbreedte nog wat fijner afstemmen. Als je overigens een goedkope router hebt (van o.a. Sweex) dan komt het vaak voor dat de router het aantal verbindingen niet aan kan en dus 'uitvalt'. Je gehele internet ligt dan ook op z'n gat en je moet zo'n goedkope router vaak herstarten. Neem in dit geval een wat betere duurdere exemplaar. Ik gebruik hier een LinkSys router, Linksys is een goed merk, onderdeel van Cisco. :)

Mijn YouTube Channel

• spaceboy
  • Laatst online: 26-07 08:40

spaceboy

Op grote hoogte

Min of meer mosterd na de maaltijd, maar ik had gisteren 'tzelfde. Maar dan met uTorrent. Ik heb 'n router (Linksys WRT54G) aan m'n modem hangen. Via de router krijgen 2 WinXP pc's internet. Op de ene had ik uTorrent draaien. Op beide pc's (zowel de uTorrent-pc als de andere client) deed dan de rest 't vrijwel helemaal niet meer. En dan maakte het weinig uit of uTorrent met 400kb/sec of met 10kb/sec wat downloadde.

Voor mij was de oplossing: router en modem resetten. (ja vaaaaag) :?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Dat is vrij bekend hoor. Linksys routers willen het nog wel eens niet aan kunnen. Gewoon niet teveel torrents / verbindingen open laten staan en je downloadsnelheid blijft goed. Voor sommige modellen is aangepaste firmware beschikbaar misschien, die het wat beter afhandelt, maar het kan ook zo zijn dat de verwerkingscapaciteit van de router te laag is.

Wat overigens ook helpt is natuurlijk de juiste poort forwarden, maar ik neem aan dat je dat al hebt gedaan ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Motrax op 01-10-2006 13:30 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• spaceboy
  • Laatst online: 26-07 08:40

spaceboy

Op grote hoogte

Motrax schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 13:30:
Dat is vrij bekend hoor. Linksys routers willen het nog wel eens niet aan kunnen. Gewoon niet teveel torrents / verbindingen open laten staan en je downloadsnelheid blijft goed. Voor sommige modellen is aangepaste firmware beschikbaar misschien, die het wat beter afhandelt, maar het kan ook zo zijn dat de verwerkingscapaciteit van de router te laag is.

Wat overigens ook helpt is natuurlijk de juiste poort forwarden, maar ik neem aan dat je dat al hebt gedaan ;)
Yes, I did. Heb nu je 't zegt ook wel m'n maximale up- en downloads op 12 staan (ik ben hebberig, wil alles tegelijk) :). Die maar 's naar beneden gooien dus? Maar thanks, weer wat geleerd.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• E-VecTz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-09-2022
hmm waarom ik een router achter een router heb hangen?
ik heb beneden een router staan en op de zolder een router (met wireless)
hier heb ik ook meestal 3 of meer pc's staan vandaar dat ik voorheen mijn switch gebruikte.

iig heeft het probleem ook mede te maken met UPnP, die je poorten automatisch gewijst ofzo.
gezien de andere router dat niet ondersteunde denk ik dat daar het probleem lag.

p.s.
de router die géén problemen opleverde was mijn o zo goedkope sweex wireless router van 40 euro :D
Pagina: 1