Toon posts:

Terminal Server 2000 : Cannot Issue client License

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende voor:

Ik draai in een domein een Win 2000 Terminal Server, een Win2000 Licensing Server(is ook een terminal server) en x aantal Windows 2000 clients.

De terminal + licensing server staan in application mode en de licensing draait al langer dan 3 maanden.

Op één enkele client heb ik problemen om een connectie te leggen naar een server die in application mode draait.

De foutboodschap die ik op de client zie is: "The client could not establish a connection to the remote computer"

Als ik de eventvwr van beide servers bekijk (TS en licensing) zie ik één error in eventviewer, verder niets.

Event Type: Information
Event Source: TermService
Event Category: None
Event ID: 1004
Date: 15/11/2004
Time: 10:55:48
User: N/A
Computer: xxx
Description:
The terminal server cannot issue a client license.

Andere clients ( waaronder nieuwe) kunnen zonder problemen aanmelden op de terminal server, onder Terminal Server Licensing zie ik ze toegevoegd onder "Existing Win2000 License" staan.

De client (een ordinaire W2K) kan wel naar een Terminal server connecteren die in Remote Administration mode draait.

Verder heb ik al :

_Computernaam gewijzigd van de client
_IP adres verandert van de client
_Laatste RDP Client van MS geïnstalleerd
_Controle gedaan of hij alle patches + SP4 had
_Terminal Services Licensing service herstart
_Terminal Server + Licensing server herstart
_een 2de licensing server opgezet
_een gewone mapping gelegd naar TS en Licensing server
_herinstallatie Terminal services client.

Dit alles zonder resultaat, heeft iemand nog een idee ?
Ik kan de client wel terug herinstalleren maar zou toch graag het probleem verder willen uitzoeken. |:(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk eens in je registry op de key HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MSLicensing ofdat de user daar wel Full Control op heeft? :)

Verder - als dat niet helpt zou je de subkeys onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MSLicensing\Store kunnen verwijderen (na een backup ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Thanks elevator

Ik heb de folder verwijderd in de registry en daarna kon ik terug een connectie leggen met de terminal server.