PC valt steeds uit!

Pagina: 1
Acties:

• Scotix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:03
Hallo Tweakers!

Ik heb de laatste weken een aantal probleempjes met mijn pc!
HIj valt naar een tijdje draaien gewoon uit, of mijn beeld valt weg.

Of bij het opstarten start mijn C: schijf niet op! en dan geeft hij in bios check ook aan dat hij de Hardeschijf niet ziet.
Of de onboard (!) netwerk kaart reageert niet, en dat ik dus zonder netwerk (en internet) in windows zit.
Of bij het opstarten reageert mijn 3d kaart niet, geen beeld en dergelijke,maar dit gebeurt vaak naar een tijdje werken met de PC.

mijn configuratie:

Moederbord: P4VXASD2
Processor: Pentium 4 1.9 GHZ socket 478
Intern Geheugen: 256mb SD-RAM
VideoKaart: Geforce 2 MX 400 64MB
Voeding: Q-tec 350 W
Hardeschijf: Maxtor 60GB , Maxtor 120GB 8mb cache

en een DVD-Rom, DVD-rewriter en een 4.1 Terratec geluidskaart.

Verder heb ik ook ontdekt dat op de ATX-stekker een pinnetje zwart is (verbrand ofzo?). Ik ben al van plan om de voeding te vervangen door een Chieftec voeding.

Maar de fouten die ik al noemde, zou de voeding daar de veroorzaker van kunnen zijn en dat naar de vervanging de problemen weg moeten zijn? Of zou ik een brak moederbord kunnen hebben? weet iemand het? :'(

Hier ook een screenshot van MotherboardMonitor, hier draait hij ongeveer 2 á 3 uur en is hij regelmatig weggevallen:

Afbeeldingslocatie: http://clubs4you.nl/pc1.jpg
De tempraturen van de processor varieeren van 48 graden tot 56 graden.

Hopen dat ik het duidelijk heb uitgelegt ;):+

Mvg
Bas

[ Voor 5% gewijzigd door Scotix op 17-11-2004 14:47 ]

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:33
Ik heb hier niet al te veel verstand van .. maar volgens mij ligt het duidelijk aan je voeding. Moet je je volt lijnen eens zien :| ! Dat kan echt niet, je - 12 is bedroevend laag en je -5 werkt geen eens ...

• Scotix
Psboy schreef op woensdag 17 november 2004 @ 14:47:
Ik heb hier niet al te veel verstand van .. maar volgens mij ligt het duidelijk aan je voeding. Moet je je volt lijnen eens zien :| ! Dat kan echt niet, je - 12 is bedroevend laag en je -5 werkt geen eens ...
Maar het probleem zou dus opgelost kunnen zijn naar het vervangen van de voeding?

• n1ck
  • Laatst online: 22-01 23:33
Ja, ik neem aan van wel, want dat je -12 en - 5 lijnen niet optimaal werken, dat kan nooit goed zijn. Dus ik denk dat als je je voeding vervangt, dat kan je probleem ook opgelost is.

Maar goed, wat ik al zei, ik ben hier niet helemaal in thuis .. je zou nog eventjes wat reply's van andere mensen moeten afwachten om er zeker van te zijn dat je voeding kapot is.

• Scotix
zoals ikook al zei in de starttopic,,,,1 pinnetje van de ATX connector is ook zwart. Wat me niet goed lijkt. Dus de voeding ga ik zowiezo vervangen.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Psboy schreef op woensdag 17 november 2004 @ 14:47:
Sommige moederborden geven geen fatsoenlijke weergave van de -5 en -12 lijn weer via hun sensors. Die van mij geeft 0 en -39 aan maar die PC werkt nog altijd perfect ;) Zelfs met andere instellingen werkt het niet.

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:45
Je 3.3 volt lijn is 2,85v.. dit is zeker niet goed!. Vandaar dat hij dan ook reboot/uitvalt. Heb ik ook last van gehad, andere voeding erin (aopen), (zat een No-name ding in..) En hij werkt weer perfect!

• Scotix
Ondertussen een nieuwe voeding gekocht (chieftec)
En kwam tot de verbasing dat een stukje van de oude ATX stekker gewoon in de ATX aansluiting van het moederbord is gesmolten |:(

Dusdat wordt een nieuw moederbord kopen :(

thnx iig voor de reacties :>
Pagina: 1