Hallo Tweakers!
Ik heb de laatste weken een aantal probleempjes met mijn pc!
HIj valt naar een tijdje draaien gewoon uit, of mijn beeld valt weg.
Of bij het opstarten start mijn C: schijf niet op! en dan geeft hij in bios check ook aan dat hij de Hardeschijf niet ziet.
Of de onboard (!) netwerk kaart reageert niet, en dat ik dus zonder netwerk (en internet) in windows zit.
Of bij het opstarten reageert mijn 3d kaart niet, geen beeld en dergelijke,maar dit gebeurt vaak naar een tijdje werken met de PC.
mijn configuratie:
Moederbord: P4VXASD2
Processor: Pentium 4 1.9 GHZ socket 478
Intern Geheugen: 256mb SD-RAM
VideoKaart: Geforce 2 MX 400 64MB
Voeding: Q-tec 350 W
Hardeschijf: Maxtor 60GB , Maxtor 120GB 8mb cache
en een DVD-Rom, DVD-rewriter en een 4.1 Terratec geluidskaart.
Verder heb ik ook ontdekt dat op de ATX-stekker een pinnetje zwart is (verbrand ofzo?). Ik ben al van plan om de voeding te vervangen door een Chieftec voeding.
Maar de fouten die ik al noemde, zou de voeding daar de veroorzaker van kunnen zijn en dat naar de vervanging de problemen weg moeten zijn? Of zou ik een brak moederbord kunnen hebben? weet iemand het?
Hier ook een screenshot van MotherboardMonitor, hier draait hij ongeveer 2 á 3 uur en is hij regelmatig weggevallen:

De tempraturen van de processor varieeren van 48 graden tot 56 graden.
Hopen dat ik het duidelijk heb uitgelegt ;):+
Mvg
Bas
Ik heb de laatste weken een aantal probleempjes met mijn pc!
HIj valt naar een tijdje draaien gewoon uit, of mijn beeld valt weg.
Of bij het opstarten start mijn C: schijf niet op! en dan geeft hij in bios check ook aan dat hij de Hardeschijf niet ziet.
Of de onboard (!) netwerk kaart reageert niet, en dat ik dus zonder netwerk (en internet) in windows zit.
Of bij het opstarten reageert mijn 3d kaart niet, geen beeld en dergelijke,maar dit gebeurt vaak naar een tijdje werken met de PC.
mijn configuratie:
Moederbord: P4VXASD2
Processor: Pentium 4 1.9 GHZ socket 478
Intern Geheugen: 256mb SD-RAM
VideoKaart: Geforce 2 MX 400 64MB
Voeding: Q-tec 350 W
Hardeschijf: Maxtor 60GB , Maxtor 120GB 8mb cache
en een DVD-Rom, DVD-rewriter en een 4.1 Terratec geluidskaart.
Verder heb ik ook ontdekt dat op de ATX-stekker een pinnetje zwart is (verbrand ofzo?). Ik ben al van plan om de voeding te vervangen door een Chieftec voeding.
Maar de fouten die ik al noemde, zou de voeding daar de veroorzaker van kunnen zijn en dat naar de vervanging de problemen weg moeten zijn? Of zou ik een brak moederbord kunnen hebben? weet iemand het?
Hier ook een screenshot van MotherboardMonitor, hier draait hij ongeveer 2 á 3 uur en is hij regelmatig weggevallen:

De tempraturen van de processor varieeren van 48 graden tot 56 graden.
Hopen dat ik het duidelijk heb uitgelegt ;):+
Mvg
Bas
[ Voor 5% gewijzigd door Scotix op 17-11-2004 14:47 ]