[K8V SE Deluxe] Geen geluid

Pagina: 1
Acties:

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
ik heb een vraag aan jullie ik ben al een halve dag bezig met het installeren voor een geluids driver voor dit moederbord. ( wat duidelijk niet wil lukken )

Ik heb bij mijn apparaat beheer geen ? tekentje staan waar ik een driver bij kan installeren.

AC'97 staat gewoon aan in het bios.

Verder heb ik van een website een ac'97 driver gedownload en geinstalleerd waar ik vervolgens na een reboot mijn pc niet meer wou opstarten en ik een vage stem door mijn boxen hoorde. Na het uitzetten meerdere malen van mijn pc kon ik hem weer opstarten alleen weer zonder geluid.

Hoe kan ik dit oplossen of heeft iemand hier ervaring mee die dit ook heeft gehad.

Alvast bedankt.

edit

mijn systeem

AMD64 3000+
K8V SE Deluxe
1024 ddr 400 mhz geheugen
1x 80 gb hd ide
1x 120 gb hd ide
1x geluidskaart ( buiten mijn onboard geluidskaart "deze vindt apparaat
beheer wel")
Ati radeon 9800SE
7000 zalman ( geheel van koper )
1x dvd brander sony 4 speed
1x cd-rom speler

[ Voor 21% gewijzigd door Gatygun op 17-11-2004 14:36 ]

• Gatygun
iam een idee

Verder heb ik ook nog de vraag hoe ik mijn temp in windows bij kan houden van mijn cpu

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-07 14:36
Gatygun schreef op woensdag 17 november 2004 @ 15:16:
iam een idee

Verder heb ik ook nog de vraag hoe ik mijn temp in windows bij kan houden van mijn cpu
asus probe

Er staat geen ? bij apparaatbeheer is het dan wel goed geinstaleerd staat het volume niet op een minimum

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Verwijderd

Op de cd-rom van je mobo staat namelijk een progje waarmee je de temps bij kan houden en de voltages.

Ik heb hetzelfde mobo als jou.

Voor het geluid heb ik zelf geen idee van sorry, ik gebruik namelijk een apart geluidskaart.

Misschien als je even de AC 97 uitzet in je bios en pc opstart en dan weer herstart en dan weer de AC 97 aanzet dat misschien Windows hem dan wel herkent.

Edit: inderdaad Asus probe 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 15:24 ]

• tazzdevil
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:49
ik heb het zelfde bord en nee dat gaat niet werken zolang die andere soundkaart er nog in zit.

zodra je die andere soundkaart er uit haalt doet hij het wel.

Asus A8n32sli; AMD X2 4400+ ; 2GB; areca1220 5x300

• Gatygun
Kan het moederbord dan niet 2 geluidskaarten aan ?

mijn vorige msi deed dit gewoon wel vandaar.

Mijn probleem is ik heb een 6.1 boxenset hier staan die alle 3 de onboard geluids ingangen nodig heeft en nog een 2e geluidskaart voor een microfoon.

Dit heb ik zo doordat mijn geluidskaart niet echt zo super goede geluid geeft vandaar.

Dus de enige oplossing is een betere geluidskaart te kopen ? of is hier nog wat aan te veranderen

edit

ik heb dit niet getest of hij dan het mobo geluid detecteerd omdat ik niet van plan ben om mijn geluidskaart eruit te halen.

alvast bedankt voor de eerder reacties en die eventueel nog mogen volgen.

edit

het kan dus niet

[ Voor 3% gewijzigd door Gatygun op 18-11-2004 11:30 ]

• Gatygun
Verder had ik nog de vraag ik heb hier een zalman 7000 van koper op zitten op mijn 3000+ amd64 hoe zou deze overclock baar zijn naar een 3200+ met dit moederbord.

Heeft iemand hier al ervaring mee zou hij dit even kunnen melden van hoe en wat.

Ik ben namelijk ook verplan te overclocken weet alleen niet of deze lucht koeling goed genoeg is.

en of dit moederbord er onstabiel van wordt

Verwijderd

Heb hetzelfde mobo.

Geluid doet en deed het prima.
Heb er echter net een sb1024 ingezet. Hiermee wordt automatisch het onboard audio uitgeschakeld ten koste van de losse geluidskaart.

Als ik de sb1024 eruit haal is het onboard audio weer actief.

Allebei tegelijk is me nog niet gelukt.
Pagina: 1