Toon posts:

[Website] third party payment module

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een ander websitje waar ik mee bezig ben, wil ik graag een third party payment module gebruiken.

Nu heb ik vele van dit soort modules gevonden, die vele betalingsmethode accepteren. Echter vind ik ze nog te kostbaar. Mijn website verkoopt een klein produkt waar ik in eerste instantie nog niet van weet hoeveel dit gaat verkopen en met deze reden wil ik iets goedkoops.

Weet iemand een module of heeft iemand ergens ervaring mee?

Eisen:
- binnen en buiten land moet het aan kunnen
- ik moet geen zorgen hebben over de betaling ( afhandelen door andere partij)
- kosten per transactie is meest goedkope methode
- makkelijk te implementeren
- PHP moet het aan kunnen

Ik ben benieuwd wat jullie gevonden hebben:

p.s. eigen gevonden partijen:
- http://www.chronopay.nl
- https://multipay.net
- http://www.tripledeal.com
- http://www.ogone.nl

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je wellicht wat aan een optie zoals pay-pal... Of heeft je doelgroep geen PP-account?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 10:29
Ook een bekende is Bibit, maar als je dit wilt moet je bijna altijd op (waarschijnlijk voor jou hoge) kosten rekenen.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Je wilt een betalingsmethode waarmee klanten op alle mogelijke manieren kunnen betalen maar het mag dan eigenlijk geen cent kosten? Ik zou als het dan simpel en goedkoop moet gewoon eerst alleen simpele overboekingen accepteren, dan hoef je alleen je rekeningnummer maar te publiceren.

Verwijderd

Topicstarter
PayPal is wel degelijk een mogelijkheid. Echter schakel ik dan direct bepaalde mensen uit die het niet hebben. Om een product aan de man te brengen is dit wel erg jammer.

Overboeking betekend dat ik het allemaal zelf in de hand moet houden en ik zou het mooi vinden om zelf zo minmogelijk financiele romslomp op me hals te halen.

bibit zal ik eens nader gaan bekijken. Ik ken het niet.

Kosten zijn niet erg, als het maar GEEN vaste kosten zijn.
Want als het product niet loop, zullen er weinig transacties plaatst vinden en zijn vaste kosten niet echt leuk en fyn (zoals jullie waarschijnlijk begrijpen)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 15:15:
Overboeking betekend dat ik het allemaal zelf in de hand moet houden en ik zou het mooi vinden om zelf zo minmogelijk financiele romslomp op me hals te halen.
Als je er voor zorgt dat iedere bestelling een ordernummer heeft en de klant dat gebruikt bij betalen, is het w.m.b. weinig rompslomp als je internetbankieren gebruikt.

Praat ook eens met je bank. :)

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 17-11-2004 15:17 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
PcDealer schreef op woensdag 17 november 2004 @ 15:17:
[...]

Als je er voor zorgt dat iedere bestelling een ordernummer heeft en de klant dat gebruikt bij betalen, is het w.m.b. weinig rompslomp als je internetbankieren gebruikt.

Praat ook eens met je bank. :)
LOL
Je hebt helemaal gelijk, als het gaat om tastbare producten.
Maar het gaat hier om software.

Kijk neem nu eens winzip.
mensen die winzip willen kopen ("als dat al gebeud 8) ) dan wil je niet dat mensen moeten wachten. Dan wil je dat je klanten direct aande slag kunnen, maar je wil wel de garantie hebben dat er betaald is.

Een optie alleen creditcard te ondersteunen is nog niet eens zo een raar idee.
Maar weet iemand een third party die dit voor me kunnen afhandelen en dat ik dan per transactie moet betalen??

Verwijderd

Waarom doe je het niet als volgt :
even een idee zo

PHP , database.......
Iemand meldt dat hij zij graag de software wil.
en geeft melding via formulier.

formulier genereerd order nummer en meer gegevens die opgeslagen worden in database.
Hier komt ook een checker bij ( not payed )
Wanneer jij ziet dat er een betaling binnen is geef je die betalings code groen licht dmv admin formulier.

de database krijgt nu ( code XXXXX = Payed )
er wordt automatisch een mail gestuurt met een download link
en daarbij een briefje dat hij/ zij 48 uur heeft om te downloaden.

na download wordt de code XXXX op downloaded gezet.
if downloaded = > link niet meer geldig.
dan is het ook niet voor andere meer te downloaden met de zelfde code.

Na 48 uur - wanneer code nog steeds open is....
melding naar jouw toe dat de klant geen gelegenheid heeft gehad om te downloaden.
Code XXXXX = BLOCKED

misschien zul je wat aanpassing moeten maken op dit idee, maar het is wel
voor iedereen te gebruiken.
En jij moet er een klein beetje moeite voor doen.

zo een gedachte :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 12:17 ]

Verwijderd

Ik heb er niet zoveel verstand van, maar bij mrbookmaker werken ze met een directe overboeking via internet bankieren. Dan boek je gelijk je bedrag over (kan via ing, abn en rabo en vele buitenlandse banken) en dan wordt er op je account een bedrag direct bijgeboekt. Zo zou jij ook kunnen werken, en de transactiekosten die daar in rekening worden gebracht bedragen iets van 2% ofzo. Je kan dan mensen laten betalen, alvorens ze toegang te geven tot het download gedeelte..
Zoals ik al zei weet ik weinig over de technische afhandeling hiervan, maar ga idd eens met je bank praten..

Verwijderd

Als het goedkoop moet, kijk dan eens naar www.mijnwinkel.nl ofzo. Zonder vaste kosten gaat je echter nooit lukken. Geen enkel bedrijf gaat tijd en resources investeren in iedereen die "iets" wil verkopen zonder zeker te zijn van rendement.

Verwijderd

Ik denk dat het in de eerste instantie helemaal niet rendabel is
om je aan te melden bij zulke instanties.
Zij willen hier ook aan verdienen.
En gratis is denk ik in jouw geval het magisch woord vooral ook omdat je nog helemaal niet zeker weet hoeveel je gaat distributeren aan je klanten.

Pas als het goed loopt zou ik pas gaan rond kijken naar betaalkaart mogelijkheden en dergelijke.

Het is bovendien meer dan logisch dat een klant even moet wachten met downloaden tot de betaling rond is.

Bitdefender software wordt ook op deze manier behandeld.
eerst betalen, dan link krijgen met download tijd.

Eerlijk gezegt, en bedoel dit niet lullig, grijp je denk ik teveel naar een te hoge lat.
terwijl je zo goed , klein kunt beginnen, omdat je dat ook doet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:26:
Pas als het goed loopt zou ik pas gaan rond kijken naar betaalkaart mogelijkheden en dergelijke.
Klopt.
Als het goed loopt wil ik inderdaad de mogelijkheid van betalen uitbreiden.

Het feit waarom ik in eerste instantie dacht aan een third party is omdat ik geen tijd heb en geen verstand heb van het innen van geld.

Misschien moet ik er toch aan geloven om een betalingsmodulen te implementeren met een creditcard checker en dan inderdaad een mailtje sturen wanneer het gereed is. Ik ga dit eens nader uitzoeken.

www.mijnwinkel.nl
Daar ben ik niet echt van gecharmeerd.

Vraag me af hoe bijvoorbeeld skype het doet met zijn credits om skype-out te kunnen gebruiken. Direct na het invoeren en het checken van je creditcard gegevens kan je namelijk gebruik maken van je credits.
Hoe gaat dit in zijn werk?

Verwijderd

Of www.firstgate.nl, is voornamelijk bedoeld voor micropayment.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:49:
Of www.firstgate.nl, is voornamelijk bedoeld voor micropayment.
Super weet iets nieuws.
Dit betekend dat ik inderdaad geen financiele of administratieve romslomp heb.
Ik heb de demo firstgate even vluchtige bekeken.
Mag ik concluderen dat de klanten een account nodig hebben bij firstgate???(dus moeten inloggen voor ze betalen?)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:14:
[...]

Super weet iets nieuws.
Dit betekend dat ik inderdaad geen financiele of administratieve romslomp heb.
Ik heb de demo firstgate even vluchtige bekeken.
Mag ik concluderen dat de klanten een account nodig hebben bij firstgate???(dus moeten inloggen voor ze betalen?)
Er staat een FAQ voor de surfer online, waarin al je vragen beantwoord worden :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:48:

Vraag me af hoe bijvoorbeeld skype het doet met zijn credits om skype-out te kunnen gebruiken. Direct na het invoeren en het checken van je creditcard gegevens kan je namelijk gebruik maken van je credits.
Hoe gaat dit in zijn werk?
Door een externe dienst te gebruiken waardoor de gegevens gecontroleerd worden en de betaling afgehandeld (zoals de eerder genoemde TripleDeal etc etc). Dat kun je zelf echt niet betaalbaar opzetten door rechtstreeks zaken te doen met een creditcard bedrijf.
Pagina: 1