Toon posts:

Linuxant Wireless Drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai thuis Suse 9.2 Professional op een Toshiba Satellite 1800-400. Vanavond begin ik met Suse 9.2 te installeren op een AMD64-machine.

Mijn USR 805410 & -16 wireless kaarten (PCI & PC-CARD) werkt volgens de diverse bronnen echter alleen goed met de Linuxant NDIS driverloader. Kan echter niet achterhalen of je voor elke wireless netwerkkaart die je wil gaan gebruiken een aparte licentie moet kopen ?

Iemand hier ervaring met de Linuxant oplossing ? Heb nl. geen zin om voor PCI & PC Card (dus 2 keer) te betalen... :(

Ook de OSS http://acx100.sourceforge.net oplossing en ndiswrapper geprobeerd, echter hier nog geen succes mee.

• JaWi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01 21:58

JaWi

maak het maar stuk hoor...

Probeer de development serie van de ACX100 eens. Ik heb iig hiermee mijn USRobotics met ACX111 chipset aan de pruttel...

Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they hide is vital.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens het DriverLoader ChangeLog kom ik er net achter dat registratie ( en dus betalen! ) voor TI-based wireless-kaarten niet meer nodig is.
Fri Sep 10 2004 -
# Centralized .in file generation.
# Added dldrconfig --uninstall option.
# Added hooks to facilitate WPA use.
# Added support for /etc/runlevels on Gentoo.
# Added additional checks to prevent generation of empty device configuration files by webconf.
# Removed license key requirement for devices based on Texas Instruments ACX100 and ACX111 chipsets.
Hier zal collega met dezelfde kaarten niet blij mee zijn ( hij heeft voor linuxant drivers betaald >:) :o )

Blijft echter het feit dat dit geen native driver is. Ik ga dus morgen alletwee proberen. Sta namelijk wel achter het standpunt van deze jongens...:

Say NO to Windows NDIS Linux compatibility layer cludges!

Dit komt er in het kort op neer dat een NDIS-wrapper altijd een gemankeerde Linux-ondersteuning oplevert. Bovendien mis je altijd wat performance en instellingen van de wireless-kaart.