[w2k3] Network bootflop blijft vragen om password

Pagina: 1
Acties:

• doak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
oi,

Ik zit met een heel irrirantant probleem. Ik heb de network bootdisk van BART http://www.nu2.nu/bootdisk/network/ geprobeerd. Deze ziet mijn netwerkkaart dat gaat nog allemaal goed. Maar zodra die klaar is met opstarten vraagt ie om een password om aan te melden bij het domein terwijl ik die in de setup al heb aangeven. Dhcp werkt wel gewoon. Dit zie ik dan staan:

msnet: network logon as "admin"
type your password:

als ik vervolgens me password invoer dan verschijnt de volgende regel:

Please enter your password for the domain testdomain:

Ook hier vul ik me password in en verschijnt het bericht dat ik ingelogd ben. Waarom kan dit allemaal niet automatisch en vraagt ie om bovenstaande invoer???

De ad is een windows 2003 server, ik heb posts bekeken in de search maar dat werkte allemaal niet.

Dit is een klein stukje uit me profiel die op de flop staat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
set P_USER=admin
set P_MNAME=PC-264243
set P_WRKGRP=workgroup
set P_NTDOM=testdomain
set P_TIMEOUT=5
set P_NICMODE=2
set P_TCPWIN=0
set P_IDWIN=0
set w_passwd=mekker

En dit heb ik uit een script (msnet.bat) weten te vissen
code:
1
2
3
:_logon
echo MSNET: Network logon as "%p_user%"
net logon %p_user% %w_passwd% /yes /savepw:no

heb deze regel ook al eens vervangen door
net logon admin mekker /yes /savepw:no
maar ook dat werkt niet en vraagt ie bij het opstarten gewoon om een password.

Ook deze bootflops heb ik al geprobeerd:
http://tdonline.com/bootdisk.htm
http://www.users.on.net/~driver/bootdisk/

Komt neer op hetzelde probleem dat ie om een password vraagt. Denk toch echt dat het aan de windows 2003 server ligt.

Stel dat niemand een oplossing weet, is het mogelijk met een .exe of .batfiles 2 enters te geven? Als die dan om een password vraagt laat ik em gewoon 2 keer enteren. Dan zorg ik in de ad dat het account GEEN password heeft. Wel een hele kromme manier maarja.

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 07:25
Kijk effe bij de policies voor het aanmelden en dan vooral bij de encryptie instellingen betreffende de passwords waar je je mee aanmeld op het domein...

2003 eist namelijk een bepaalde encryptie waar alleen win2000 sp4 en winXP machines mee om kunnen gaan, aangezien het hier om een Dos based client gaat... moet je dat dus effe uit zetten en zorgen dat het wachtwoord in plain text word geaccepteerd.

even 'send encrypted passwords to third party smb servers' uitzetten in je policies, en smb signing ook uit.

Dit probleem zal je ook ondervinden als je met linux / samba of Mac OS X je 2003 machine wil benaderen.

[ Voor 23% gewijzigd door Plopeye op 17-11-2004 14:35 ]

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• doak
  • Niet online
Ik ga dat even proberen, thx. Ik laat het je weten als het werkt

• doak
  • Niet online
denk dat je bedoelde: Microsoft network client: Send unencrypted password to third-party SMB servers. Deze heb ik net getest en GEEN suc6. Waar kan ik dat smb signing uitzetten welke waarde is dit precies?

Domain member: Digitally encrypt or sign secure channel data (always) Not Defined
Domain member: Digitally encrypt secure channel data (when possible) Not Defined
Domain member: Digitally sign secure channel data (when possible) Not Defined

Microsoft network client: Digitally sign communications (always) Not Defined
Microsoft network client: Digitally sign communications (if server agrees) Not Defined

Microsoft network server: Digitally sign communications (always) Not Defined
Microsoft network server: Digitally sign communications (if client agrees) Not Defined

Ik update de policy met: gpupdate /force das toch goed?

[ Voor 4% gewijzigd door doak op 17-11-2004 15:08 ]