Toon posts:

Constante piep bij geheugenpiep tijdens booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 2 dagen ofzo heb ik bij het opstarten van de pc tijdens de geheugencheck van het bootgedeelte een constante piep die ik hoor.
Zodra de geheugencheck is afgelopen stopt dit piepen ook meteen, hij ziet wel al het geheugen en memtest heeft daar ook geen fouten in kunnen ontdekken.

Voordat dit probleem ontstond was me wel al opgevallen dat de pc al langere tijd niet meer piepte tijdens het opstarten wat dus eigenlijk wel zou moeten als alles normaal werkt, maar aangezien ik nergens problemen had heb ik hier nooit aandacht aan besteed.

En als laatste aandachtspunt, als ik de computer aanzet nadat ie langere tijd uit heeft gestaan dan start deze op tot windows en als ik dan vervolgens een applicatie opstart dan lijkt het alsof ie zich ergens in verslikt en reset hij zichzelf automatisch. Als ik dan niets doe blijft ie de hele tijd haperen bij het opstarten, ik zet hem dan helemaal uit en vervolgens weer aan en dat werkt alles normaal.

Ik hoop dat iemand aan de hand van deze symptomen kan vertellen wat er misschien aan de hand is met m'n systeem. Ik dacht zelf misschien aan een lege batterij op moederbord?

Specs:

Moederbord: Gigabyte 7VRXP F4
Proc.: AMD XP 2200+
Geheugen: 512 ram

Verwijderd

Kijk of het geheugen er nog goed in zit.

Wissel de DIMM's eens om.

Test het geheugen eens met memtest.

Ik heb dit ook eens gehad en toen bleek het geheugen er op magische wijze niet meer goed in te zitten.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 17:05 ]