[ HalfLife 2 ] Traag opstarten & ingame af en toe hakkelen..

Pagina: 1
Acties:
  • 380 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
Heej tweakers,

Dit is de setting:
HalfLife 2 gedownload met een ATI Coupon. De nieuwste Ati drivers geinstalleerd.
Kon niks over mijn probleem vinden. Niet op google en op het forum.

Systeem:
Amd64 3200 - Ati Radeon 9800 XT 256 - Audigy 2 ZS - 1000 Mb Ram
Windows XP

Problemen:
-Traag laden van het spel. Is dit normaal ?
- Af en toe Hakkelen in het spel.

Ik heb het spel geprobeerd met de laagste instellingen maar dan nog hakkelt die.
Ik heb ook CS Sourse gespeelt, die draait perfect op zijn hoogste instellingen.

De Groeten

[ Voor 4% gewijzigd door michielvz op 17-11-2004 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Traag laden is normaal
Ken voorbeelden van mensen met sata raid en 1,5 gb geugen, etc die nog een tijd moesten wachten

En het hakkelen zie:
http://www.halflife2.net/...php?t=51480&page=12&pp=15

En
[rml][ PC]Half-Life 2 deel 8[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Edit the config.cfg file if the hl2\cfg folder and set the following.

cl_forcepreload "1"
sv_forcepreload "1"
cl_smooth "0"
snd_mixahead "4.5"

lees ik ergens op internet.... ik heb het nog niet geprobeerd (zit nu op mijn werk)

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
HellBeast schreef op woensdag 17 november 2004 @ 16:55:
Edit the config.cfg file if the hl2\cfg folder and set the following.

cl_forcepreload "1"
sv_forcepreload "1"
cl_smooth "0"
snd_mixahead "4.5"

lees ik ergens op internet.... ik heb het nog niet geprobeerd (zit nu op mijn werk)
Dankzij GoTTommie kwam ik hier ook achter. Ik heb het gedaan en het werkt.
Heb nu veel minder last ervan. Kan alleen die cl_smooth niet veranderen, ik kan hem namelijk niet vinden. Als iemand het wel weet te vinden hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

michielvz schreef op woensdag 17 november 2004 @ 17:58:
[...]

Dankzij GoTTommie kwam ik hier ook achter. Ik heb het gedaan en het werkt.
Heb nu veel minder last ervan. Kan alleen die cl_smooth niet veranderen, ik kan hem namelijk niet vinden. Als iemand het wel weet te vinden hoor ik het graag.
Die regel moet je zelf zo toevoegen.

goed nieuws dat het schijnt te werken, vanavond ook eens proberen. Heb net als jij een amd64 3200+ en 1GB ram en zelfs een x800pro@xt-pe en vroeg me dus best wel af waarom et maar nie perfect vloeiend wilde lopen.

Voor de volledigheid voor andere mensen met dit probleem die in dit nog kleine en overzichtelijke topic terecht komen even een overzicht van alle bij mij bekende oplossingen (deels ook voor geluids probs):

Oplossing 1
Getting the game to load as much of its self into memory as possible also helps a lot; to do this, right click on Half-Life 2 in steam and select properties, then click launch options, put in "-heapsize 256000" without the quote marks. For the number, choose half your total system memory, in the examples case, its for a system with 512megs ram, you should use 512000 for systems with a gig of ram.
Oplossing 2
I had the same problem, fixed it. Edit the config.cfg file if the hl2\cfg folder and set the following.

cl_forcepreload "1"
sv_forcepreload "1"
cl_smooth "0"

The first 2 were there but set to "0", I had to add the last line.
I still get the odd tick but few and far between and it only lasts an instant.

I hope this helps a lot of people.
Oplossing 3
If you're still getting sound stuttering, or popping, or static after the above (which should help with HD pauses, but not the sound pauses), then change the following setting in config.cfg - eliminated sound stuttering completely for me.

snd_mixahead is originally set to "0.1"

Change it to a higher number - the number will vary by PC, but for me it was:

snd_mixahead "0.4"

That'll fix it - if it doesn't, set the number higher. If you set it lower than the default setting, the popping/stuttering gets much worse,

With the above, that should fix it.
Tnx to GoTTommie voor het verzamelen en posten van deze verschillende oplossingen

PS: oplossing 3 is dus puur voor mensen met geluids problemen. Hier wordt .4 genoemd, eerder in dit topic 4.5 als mixahead value, ik weet nie precies wat het inhoudt, maar het lijkt me wijs om er vanaf te blijven als je geen sound probs hebt.
Het lijkt mij een soort van buffer voor het geluid, maar in een interactief iets als een spel wil je die natuurlijk zo laag mogelijk houden.

[ Voor 82% gewijzigd door Orion84 op 17-11-2004 18:27 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaleb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-01-2022
Ik moet al die oplossingen maar even proberen dan.
Heb precies hetzelfde probleem, het Laden duurt ongelovelijk lang, en zo snel het spel start blijft hij hakkelen en stotteren..geluid net zoals grafisch gezien.

Draai op een Intel P4 HT 3 Ghz, 256 MB DDR2 Intern geheugen.
ATI 600XT PCI-E Videokaart, heb al me drivers enzo al geupdate. Heb een SATA schijf van 120 GB. Dus het leek me wel dat hij redelijk hoorde te draaien op me 256 MB geheugen na dan, daar kon het op zich nog aan liggen.

Erg vreemd dus

BTW zelfde probleem heb ik met Vampire The Masqurade: BLoodline's wat ook de Half-Life 2 Engine gebruikt.

Ik ga die stappen uitvoeren, laat weten of het wat oplost
Vast bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy_Fish
  • Laatst online: 12:29

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Orion84 heeft een van die oplossingen jou geholpen, ik heb hetzelfde probleem, alle 3 de oplossingen geprobeerd, maar nix lost iets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaleb
Nou ik heb alle 3 de oplossing idd ook geprobeert, maar het lost niets op eigelijk. Spel blijft ontiegelijk lang laden..als het begint laten we zeggen voordat je de trein inkomt bij het spel als hij opstart, blijft het beeld constant wit en hakkelen. Daarna start hij op mmaar constant hakkels..tot die op gegeven moment soepeltjes loopt voor een kort moment, maar elke scene of deur die open gaat blijft hij haken, gaat het geluid stotteren.

Dus lijkt me hetzelfde probleem..

Iemand nog ideeën?
hebben veel mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy_Fish

Freddy_Fish

Heb net de beta 4.12 drivers installed, ook gelezen dat dat mischien een oplossing zou zijn, maar helaas. Hopen dat ze met een update komen dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaleb
Nou het vreemde is dat als ik de Counter-Strike Source probeer. En ook daarvan de Video Stress Test...waarvan ik 83 Frames per seconden heb....Plus daarvan draai ik Half life op praktisch alles Low, en 800x600...En draait dan nog zo sloom met hakkels...

Counter-Strike Draai ik alles op High 1024x756 en die draait zo soepeltjes als wat helemaal geen geluid of hakkel problemen terwijl ze van dezelfde game afstammen.

Vreemd niet?

Patch zou een prachtige oplossing zijn
Jammer dat geduld een factor speelt :)

Maar goed

Als ik iets vind, horen jullie het :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Ik heb net voetbal zitten kijken en m'n broertje nfsu:2 laten spelen en kan dus helaas nog niks zeggen over in hoeverre het bij mij helpt. Morgen meer daarover.

misschien ook hier nog es naar kijken:
[rml]Aspi in "[ PC]Half-Life 2 deel 8"[/rml]

schijnbaar wordt die extra regel cl_smooth niet geaccepteerd ofzo. Misschien geldt dat voor de andere tweaks ook wel? dat de cfg standaard wordt overschreven met de default? Dus alle custom settings in een (zelf aangemaakte) autoexec.cfg zetten. Misschien dat iemand die het al geprobeerd had eens kan checken of de cfg file de gemaakte wijzigingen nog wel bevat.

[ Voor 74% gewijzigd door Orion84 op 17-11-2004 23:31 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• MrCaleb
Geprobeert...geen effect....

Ik denk dat er een patch voor moet komen ofzo...wil gewoon niet beter gaan werken...

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:23

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

nadat ik de tweaks had uitgevoerd, leek het toch wel wat beter te draaien, alleen nu heb ik ineens na laden savegame overal A.I Disabled in beeld en nix beweegt meer!?

Iemand een tip om deze weer te activeren!?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

MrCaleb schreef op donderdag 18 november 2004 @ 01:47:
Geprobeert...geen effect....

Ik denk dat er een patch voor moet komen ofzo...wil gewoon niet beter gaan werken...
slecht nieuws, straks zelf es ff testen.
sain onez schreef op donderdag 18 november 2004 @ 02:02:
nadat ik de tweaks had uitgevoerd, leek het toch wel wat beter te draaien, alleen nu heb ik ineens na laden savegame overal A.I Disabled in beeld en nix beweegt meer!?

this should do the trick:
ai_disable 0

[ Voor 97% gewijzigd door Orion84 op 18-11-2004 09:06 ]

Verwijderd

Bij mij draait hij lekker, kan de preformence nog verder omhoog als ik de "oplossingen" volg??

btw hoe ver zijn jullie al? heb gister ff gespeeld ben nu bij het anti-gravity gun stuk ! :D Sweeet spel

ik heb trouwens een
2,8 ghz 533 northwood @3,2
512 2700 333ddr ram @ iets sneller exacte snelheid weet ik niet
gf4 mx 440 @ +40%

In ieder geval met alles opties op het hoogst loopt hij als een trein. Ik weet wel dat mijn kaart niet direct x 9.0c compatible is ... SUPER SPEL !! WAA :D

• ijzer7
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01 12:48

ijzer7

FORE!!!

sain onez schreef op donderdag 18 november 2004 @ 02:02:

als ik me niet vergis (uit mijn hoofd)

ai_disable 0

in je console intypen, en alles werkt weer normaal.

*edit*
okok, net iets later, maar wel completer ;)

[ Voor 7% gewijzigd door ijzer7 op 18-11-2004 10:54 ]

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Nou, zojuist even getest, maar ook hier lijken de tweaks niet echt te helpen helaas.
Nog altijd hoge framerates met regelmatig schokjes waar alles gewoon een fractie van een seconde op een frame blijft hangen. Het is gelukkig niet extreem storend, maar ik hoop toch dat het binnenkort verholpen wordt met een patch ofzo.

Wat mij trouwens opvalt is dat het vooral voorkomt bij mensen met een krachtig systeem :?

• MrCaleb
Heel vreemd idd.

Ik ga nu me versie van HL2 op een iets oudere PC gooien, een P4 1.8 Systeem wel meer intern geheugen en alles. Nou als hij op deze p.c. gaat draaien dan ben ik zeker van dat die het op die van mij ook moet doen sinds die p.c. 2 keer zo krachtig is.

Laat straks horen of ut werkt.
Vaag probleem vind ik dit

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

MrCaleb schreef op donderdag 18 november 2004 @ 11:06:
Heel vreemd idd.

Ik ga nu me versie van HL2 op een iets oudere PC gooien, een P4 1.8 Systeem wel meer intern geheugen en alles. Nou als hij op deze p.c. gaat draaien dan ben ik zeker van dat die het op die van mij ook moet doen sinds die p.c. 2 keer zo krachtig is.

Laat straks horen of ut werkt.
Vaag probleem vind ik dit
Wat bij jou nog extra meespeelt is dat je gewoon erg weinig geheugen hebt. Het kan dan wel snel zijn, maar dat is puur tussen mem en cpu, als ie moet gaan swappen ben je gewoon de sjaak. Ik weet niet hoe vervelend die haperingen bij jou zijn, maar als ik gewoon fanatiek aan het spelen ben merk ik het nauwelijks, als ik er echt op let wel.

• MrCaleb
Nou in die zin vervelend. Kan het wel negeren maar tis echt constant, normaal gesproken laad je een game in, begint die te hakkelen als je schiet eerste keer en als je loopt, maar dan draait het meestal wel soepeltjes.

Maar ik heb het echt constant zeg maar. Kamertjes ingaan, sequences die afgespeelt worden. Kon niet eens normaal de eerste paar levels doorlopen had gewoon constant last van laggy gameplay geluid wat blijft hangen.

Nou weet ik dat me geheugen erg laag is 256. Maar Counter Strike draait wel subliem, en doom 3 en Far Cry ook. Ik ben gewoon in de war dat dat dan ongelovelijk veel problemen zou zorgen bij HL2.

Dus dat vind ik beetje weird.

Bijna klaar op deze p.c. te installeren ga em zo testen

Verwijderd

Zelfde problemen hier:

XP3000+
2x512DRR
Hercules Radeon 9800 Pro
Creative Audigy 2 ZS

voor mijn gevoel hielp het instaleren van windows SP2 een klein beetje maar het hakkelen is nog niet weg! ik probeer vanavond die 3 tweaks wel

• MrCaleb
Nou Heren.

Het probleem is dus daadwerkelijk aanwezig, heb hem op Mijn pa's p.c. geinstalleerd en dat is dus een P4 1.8 inplaats van een P4 3Ghz (mijn p.c.) en hij heeft ook 256 MB RAM DDR en ik 256 DDR2...

En hij draait op zijn P.C. Vloeiend.

Dus het kan niet aan het lage ramgehalte liggen betreft dit.
Het vreemde was dat Steam een Update over de installatie van HL zelf heen gooide, nou ligt hetmisschien daaraan??

Ik ga nu testen of hij die Update ook op deze p.c. doet.
Zo niet ga ik hem uninstalleren opnieuw installeren.
Misschien lost het wat op :)

Meld het nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Dacht dat het wel werkte maar toch niet. Bij nader inzien is er niks veranderd.
Als iemand al een oplossing heeft dan hoor ik het graag. De oplossing met steam, waar je launch option moet veranderen wil niet lukken. Kben volgens steam geen advanced user....iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaleb
Kan het op een of andere manier niet aan Service Pack 2 liggen ofzo? of aan drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaleb
Na een herinstallatie en een update via steam blijkt het probleem weg te zijn bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

MrCaleb schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 23:27:
Na een herinstallatie en een update via steam blijkt het probleem weg te zijn bij mij.
hmm, hoe zit dat precies met die update dan? Of weet je daar verder ook het fijne niet van? Heb weinig zin om alles opnieuw te moeten downen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:49
Een update via steam ? Er zijn helemaal geen updates voor HL2 uitgevoerd, behalve dan die ene die je krijgt op het moment dat je hem installeert. Het zal dus wel met de herinstallatie te maken hebben.

Misschien dat je nu minder troep in je geheugen hebt geladen, waardoor er meer overblijft voor de game. Zo is het natuurlijk ook voor mensen met meer dan 256 MB. Na een herinstallatie draait alles soepeler, aangezien je dan nog de meeste zooi niet geinstalleerd hebt.

Heeft iemand al geprobeerd om zijn HL2 directory in de exclusion list van je virus-scanner te zetten ?

[ Voor 49% gewijzigd door sorted.bits op 20-11-2004 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

sorted.bits schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 10:04:
Een update via steam ? Er zijn helemaal geen updates voor HL2 uitgevoerd, behalve dan die ene die je krijgt op het moment dat je hem installeert. Het zal dus wel met de herinstallatie te maken hebben.

Misschien dat je nu minder troep in je geheugen hebt geladen, waardoor er meer overblijft voor de game. Zo is het natuurlijk ook voor mensen met meer dan 256 MB. Na een herinstallatie draait alles soepeler, aangezien je dan nog de meeste zooi niet geinstalleerd hebt.

Heeft iemand al geprobeerd om zijn HL2 directory in de exclusion list van je virus-scanner te zetten ?
Mja, volgens mij heeft hij alleen HL2 gereinstalled, dus dat zal nie veel uitmaken, qua schoenr systeem. Virusscan heb ik nog nie geprobeerd, vandaag ff testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:36
Dit is een heel groot probleem waar velen last van hebben . Valve heeft het toegegeven op hun news sectie in steam maar ze zeggen daar dat er maar enkele personen last van hebben. Op de steamforums loopt nu de grootste thread ooit (in de hl2 sectie) over dit probleem. En dat in een paar dagen!

Hier kan je alle info op een rijtje vinden.

http://www.blep.net/hl2stutter/

Bij mij is het nu minder en wat iets heeft geholpen is:

Defrag je schijf (ook je c schijf als ie op een andere schijf staat)
Installeren van de laatste omega drivers.
Textures ingame op medium en vsync=on
bij de gameproperties mijn desktop refresh gezet -refresh 85
In de hl2 config snd_mixahead "0.4" gezet

[ Voor 36% gewijzigd door luckyjan op 20-11-2004 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaleb
Hmm jullie hebben weer gelijk, Bleek dus uiteindelijk niets op te lossen. Had wel zooi tweaks uitgevoerd, die update was idd altijd al aanwezig maar dacht dat dat nu pas uitgevoerd werd. Hij draaide in de eerste instantie iets beter maar uiteindelijk loop ik terug op dezelfde problemen.

Fantastisch dat ze dat probleem nu gaan aanpakken, ik ga even alles doorlezen, hoop dat ut wat oplost

Vast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Er staat sinds gisteren een update op steam die het traag laden gedeelteijk zou oplossen, de fix voor stotterd geluid komt nog. 1 keer getest het lijkt idd sneller te laden de eerste keer, daarvoor duurde het zolang dat ik mijn comp wel 10 heb gereset omdat ik dacht dat hl2 was vastgelopen :)

pas bij de 11e keer kwam ik erachter dat hij wel wat deed

vanavond maar eens verder testen

[ Voor 9% gewijzigd door ErikRo op 20-11-2004 11:54 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:36
Oja en sound op headphones/2 speakers en medium zetten helpt ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-08 12:38
Volgens mij ligt het gewoon aan Half-Life II zelf en gebeurt het enkel wanneer je op een auto-save point komt. Je autosave-files Read-only maken helpt beetje, maar toch probeert hij te schrijven naar de harde schijf en daardoor stottert het toch wat imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaleb
Gewoon alles proberen wat ze hier weergeven

http://www.blep.net/hl2stutter/ (Thnx Luckyjan)

Staat een gigantische lijst met mogelijkheden die je kan uitproberen, ga ze ook alles erdoorheen gooien zo snel ik thuis ben, en maar hopen op het beste.
Valve heeft toegegeven dat er iets niet lekker zit. Dus ze zijn bezig voor zover ik weet. Alles proberen of wachten op een oplossing van Valve zelf.

Frustrerend, maar gelukkig begint het een welbekend probleem te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
traag opstaren is voor mij nu opgelost met de update, hij is nu heel snel.

ik had eerste keer trouwens wel stotteren, de 2e keer echter niet meer, helemaal weg/vloeiend?? ik heb wel iets gezien wat het waarschijnlijk veroorzaakt (niet hoe je het oplost) . Maar daar moet ik eens verder induiken.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orion84 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 18:17:
[...]

Die regel moet je zelf zo toevoegen.

goed nieuws dat het schijnt te werken, vanavond ook eens proberen. Heb net als jij een amd64 3200+ en 1GB ram en zelfs een x800pro@xt-pe en vroeg me dus best wel af waarom et maar nie perfect vloeiend wilde lopen.

Voor de volledigheid voor andere mensen met dit probleem die in dit nog kleine en overzichtelijke topic terecht komen even een overzicht van alle bij mij bekende oplossingen (deels ook voor geluids probs):

Oplossing 1

[...]

Oplossing 2

[...]

Oplossing 3

[...]

Tnx to GoTTommie voor het verzamelen en posten van deze verschillende oplossingen

PS: oplossing 3 is dus puur voor mensen met geluids problemen. Hier wordt .4 genoemd, eerder in dit topic 4.5 als mixahead value, ik weet nie precies wat het inhoudt, maar het lijkt me wijs om er vanaf te blijven als je geen sound probs hebt.
Het lijkt mij een soort van buffer voor het geluid, maar in een interactief iets als een spel wil je die natuurlijk zo laag mogelijk houden.
Ik heb zelf 2G, ik merk soms tijdens een level dat er wat moet worden geladen, dus ik dacht laat ik eens de heapsize aanpassen. Nadat ik hem groter zette als 756000 of 1000000 had gezet kreeg ik steeds mem error foutmelding vanuit halflife
op 512000 werkte het wel goed.

heeft iemand anders dit probleem ook gehad?

Voor de rest een waanzinnig goed spel _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Het lukt mij niet om de heapsize aan te passen. Styeam zegt steeds dat ik een advanced user moet zijn. Ik krijg een tekstbox waar iets (ik weet niet wat) kan invullen. Ik ben ingelogd als beheerder van de computer. Begrijp niet dat ik het niet kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy_Fish

Freddy_Fish

michielvz schreef op zondag 21 november 2004 @ 10:36:
Het lukt mij niet om de heapsize aan te passen. Styeam zegt steeds dat ik een advanced user moet zijn. Ik krijg een tekstbox waar iets (ik weet niet wat) kan invullen. Ik ben ingelogd als beheerder van de computer. Begrijp niet dat ik het niet kan aanpassen.
Er staat for advanced users only! En in die tekstbox vul je in "-heapsize 256000" dit is dus de helft van je interne geheugen als je er 512 in heb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vampire: The masquerade - Bloodlines loopt toch op dezelfde engine als HL2?

En dat loopt hier ook brak als een gek, lange laadtijden, schokken etc.

Zou een van die oplossingen ook werken voor dat spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaleb
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 17:03:
Vampire: The masquerade - Bloodlines loopt toch op dezelfde engine als HL2?

En dat loopt hier ook brak als een gek, lange laadtijden, schokken etc.

Zou een van die oplossingen ook werken voor dat spel?
Heb precies hetzelfde probleem bij Vampire...

Er is toch iets goed mis met die Engine ergens hoor...
Zo een ongelovelijk vaag probleem vind ik dit.
Ene systeem pakt em wel, andere niet
...¿

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat zo ja?
Bij alle mensen en configuraties die ik ken loopt het brak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 08:01
hmmm wel gek allemaal ja.. ik heb er ook last van.. word er een beetje gek van ondanks dat het spel wel verslaven genoeg is om het door te spelen maarja dis niet fijn natuurlijk en ik wil ook niet dat als ik straks mijn amd athlon 64 3500+ koop dat het nog steeds gebeurd!!!

mijn specs
P 2.4 ghz zonder HT
512 MB-ram pc 2100 (bah kut moederbord)
Ati radeon 9700 pro @ 4x AGP (bah kut moederbord)
80 gig hdd + 200 gig hdd
Sound blaster Audigy 2 ZS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joad
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-08 11:19

Joad

Dat kan

Patch komt eraan:
11/22/04 02:09:11 AM GMT
A solution for the stuttering problem has been found and a fix is coming. I've been talking with Gary McTaggart about this today and it turns out that my texture management theory was correct. A patch will be coming for this issue that will load all of the required textures into video memory on level load, rather than doing it during game play. There is currently no ETA for this patch, but I will post an update as soon as I get more information.
http://www.blep.net/hl2stutter/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patch komt niet later dan morgen staat er:

11/22/04 06:03:33 PM GMT
Just received the following email from Erik Johnson at Value. The patch should come out no later than tomorrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaleb
JeeeJ!! Mocht tijd worden ook :P
Ken ik eindelijk ff fatsoenlijk gamen weer..HL Rulezz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb ook problemen met stotteren in de game en geluid terwijl he spel amkkelijk zou moeten draiien op mn systeem:
AMD 64 3200+
512 mb geheugen pc3200
GF 6800le

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 12:55

Sorki

world wide wubbish

sorted.bits schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 10:04:

ya, geen verschil :(

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaleb
Volgens mij heeft Valve die update vandaag op Steam gezet. Dus valt te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezze
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 13:42
met die fix van GoTTommie is 't ook gefixt dusja

To Beezze or not to Beezze

• MrCaleb
beezze schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:21:
met die fix van GoTTommie is 't ook gefixt dusja
Heb ik iets gemist?

Welke fix?

Verwijderd

• michielvz
Ik start steam opnieuw op maar zie niks gebeuren. Ik kijk bij update news van halflife 2 en zie ook niets nieuws. Raar....

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:03
michielvz schreef op donderdag 25 november 2004 @ 13:43:
Ik start steam opnieuw op maar zie niks gebeuren. Ik kijk bij update news van halflife 2 en zie ook niets nieuws. Raar....
hier ook... :X

hmmm, verlang nu weer naar de tijd dat we gewoon de patch konden downloaden en zagen dat het geïnstalleerd werd... (alhoewel dit nog steeds bij de meeste games het geval is ;) )

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
Ik heb er ook last van (halflife 2 sinds gisteren) zie ook nog geen patch in steam staan, ik vind het er slordig van valve dat ze de game met zon grote bug hebben gereleased en ondertussen op internet zetten dat SOMMIGE mensen er last van hebben }:O

• ErikRo
Volgens mij moest je hem ook zelf dloaden als je er last van had anders niet. Staat dus niet in steam.

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Toen ik vanmiddag steam startte begon ie wel degelijk met een download voor HL2, in et update news stond idd niks, maar er is wel iets gebeurt hier. Zodra ik tijd heb gehad om te spelen post ik wel ff of het geholpen heeft.

Zo, net ff gespeeld, en volgens mij is et een stuk minder, al blijft dat voor mij lastig oordelen aangezien ik er niet heel erg veel last van had, sowieso heb ik nooit echt audio probs gemerkt. Meer dat de hele game gewoon ff een fractie van een seconde op één frame bleef hangen.

[ Voor 39% gewijzigd door Orion84 op 25-11-2004 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
Wat zijn jullie ervaringen met de officiele patch die het probleem zou verhelpen?
Bij mij is het nog net zo erg. Verlagen van res. en/of details heeft ook totaal geen invloed... Ik baal er nu echt van, ik wil graag HL2 spelen zonder dat ik me zit te ergeren. Doom3 en FarCry deden het notabene ook prima...

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Heb jij al een patch dan, in steam zie ik er niks van, en de game loopt nog steeds crap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
type maar eens "version" in, in je console. "Schijnbaar" is er wel degelijk een patch geweest, zie ook de steam site... Maar er is niet veel van te merken in ieder geval...

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaleb
Hakkel Hakkel, Die patch haalt het probleem niet weg voor iedereen. staat ook op HL2Files.com. En ik ben een van de gelukkige die daaronder lijd.
Denk dat het toch wat complexer is dan ik had verwacht.

Dus geduld maar weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is deze patch ook buiten steam te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Ik had ook het hakkelprobleem, maar de tweaks die op de eerste pagina staan hebben voor mij het probleem grotendeels verholpen. Nog niks van een patch gezien, though. Steam zelf is wel geupdate, maar voor HL2 is er niks nieuws gebeurd.

Toch vind ik het slecht dat Valve dit niet heeft gezien tijdens de ontwikkeling. Ik heb echt geen slechte computer en geheugen heb ik meer dan zat (Athlon 64 3200+, 1 GB RAM, videokaart met 128 MB RAM) en toch moet er veel gecached, geswapt en getrashed worden. Dat lijkt meer op slecht geheugenbeheer in de engine dan aan te lage specs van de PC waarop gespeeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
ff een vrsion check gedaan

Protocol version 6
Exe version 1.0.1.0 (valve)
Exe Build 12:18:31 Nov 2 2004 (2187)

lijkt niet dat er een update op zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 15:29

MicroWhale

The problem is choice

Ik heb met volgende specs

AMD2500+ (barton) op A7N8X-v2, 512mb ram, 9500pro, wat 8mb cache schijfjes

Video settings: 1024x768, AA 2x, ANISO 2x vrijwel nergens last van.

Wat ik wel merk is dat, hoe hoger ik mijn settings gooi, hoe meer hij gaat hakkelen na een "loading..."-scherm. Dat duurt dan ongeveer een seconde ofzo dat ie "hangt" en dat het geluid overslaat. Nu is dat een oude SB live, zou dat misschien de oorzaak kunnen zijn?)

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Laatst online: 09:01
MrCaleb schreef op woensdag 17 november 2004 @ 20:37:
Ik moet al die oplossingen maar even proberen dan.
Heb precies hetzelfde probleem, het Laden duurt ongelovelijk lang, en zo snel het spel start blijft hij hakkelen en stotteren..geluid net zoals grafisch gezien.

Draai op een Intel P4 HT 3 Ghz, 256 MB DDR2 Intern geheugen.
ATI 600XT PCI-E Videokaart, heb al me drivers enzo al geupdate. Heb een SATA schijf van 120 GB. Dus het leek me wel dat hij redelijk hoorde te draaien op me 256 MB geheugen na dan, daar kon het op zich nog aan liggen.

Erg vreemd dus

BTW zelfde probleem heb ik met Vampire The Masqurade: BLoodline's wat ook de Half-Life 2 Engine gebruikt.

Ik ga die stappen uitvoeren, laat weten of het wat oplost
Vast bedankt :D
Ehm.. ik wil niet vervelend zijn, maar ik denk dat dit gewoon niet op te lossen is en meer met die 256 mb te maken heeft. HL2 gebruikt hier zo'n 500 MB als ie draait, tel daar nog het geheugen bij op wat windows nodig heeft, dan zit je (iig hier) aan zo'n 600 mb.

Dat ding moet dus 350 mb swappen de hele tijd, dat is het probleem.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaleb
Visgek24 schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 23:04:
[...]

Ehm.. ik wil niet vervelend zijn, maar ik denk dat dit gewoon niet op te lossen is en meer met die 256 mb te maken heeft. HL2 gebruikt hier zo'n 500 MB als ie draait, tel daar nog het geheugen bij op wat windows nodig heeft, dan zit je (iig hier) aan zo'n 600 mb.

Dat ding moet dus 350 mb swappen de hele tijd, dat is het probleem.
De waarheid doet idd pijn :) kan er niet onderuit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 14:54
Ik heb het volgende systeem

AMD64 3000+
GeForce FX 5600
768 MB DDR400

Ik had ook last van hakkelen, maar die zijn opgelost met het updaten van mijn vga-drivers. Ik gebruik nu de omega-drivers (had ik ergens gelezen) en zowel met HL2 als met CS: S is het hakkelen nu over.

[ Voor 3% gewijzigd door Jack Flushell op 28-11-2004 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
  • Laatst online: 18-08 14:54
Logos schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 21:20:
Ik heb met volgende specs

AMD2500+ (barton) op A7N8X-v2, 512mb ram, 9500pro, wat 8mb cache schijfjes

Video settings: 1024x768, AA 2x, ANISO 2x vrijwel nergens last van.

Wat ik wel merk is dat, hoe hoger ik mijn settings gooi, hoe meer hij gaat hakkelen na een "loading..."-scherm. Dat duurt dan ongeveer een seconde ofzo dat ie "hangt" en dat het geluid overslaat. Nu is dat een oude SB live, zou dat misschien de oorzaak kunnen zijn?)
Dat ie heel even hangt na loaden komt doordat ie een autosave maakt. Dit heeft vrijwel iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezze
bij mij was 't een hele tijd weg, ennu na zo'n stomme steam update doet ie weer klote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06-2023

Chi3F

Hax

Ik heb ook al sinds het begin last hiervan, inclusief extreem lange laadtijden....

Sorry hoor maar 2,5 minuut wachten tot een nieuw level geladen is vind ik echt bizar, ook de quickload verdient die naam niet want die duurt ook nog tussen de 10 en 20 seconden.

Heb een vrij aardig systeem:

AMD 2600+ @ 2260 mhz
512 mb pc3200 @ cas2
9800 pro @ 430 mhz core en 400 mhz geheugen
Maxtor sata 160 gb 7200 rpm

Maar met dit systeem stottert het spel als een gek, en heb ik dus die laadtijden. Heb zo ongeveer alle mogelijke oplossingen al geprobeerd, inclusief defragmenteren en in het bios klooien, maar niks heeft het probleem verholpen.
Ik hoop echt dat Valve met een patch komt, heb het spel al wel uitgespeeld maar door dat stotteren en die laadtijden had ik niet vaak het gevoel dat ik echt in het spel zat... :/

PSN: Arienix

• Chi3F
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06-2023

Chi3F

Hax

Valve is vandaag met een patch gekomen, maar hij helpt bijna niks... ;(

Erg jammer, maar ik niet de enige gelukkig (bijna iedereen op steampowered.com ziet weinig tot geen effect).

PSN: Arienix

• beezze
is vaag want, hij heeft 't een tijdje echt geod gedaan bij mij.
en na een of andere update is ie weer helemaal K*T geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ook op mijn systeem heb ik problemen...

heb een:
AMD 2500+ @ 2800+
1024Mb Ram
Radeon 9500pro
en XP en Steam staan geinstalleerd op mn WD raptor schijf

overal laatste drivers van gedownload, en nog dat haperen...
Onder HL2 boeit me het niet zo heel veel, maar ik speel nu ook CS:source, en daar is het zoo vervelend als het gaat schokken... :(

[edit]
speel nu dus op 800x600, met alle instellingen op laag... haal rond de 70-80fps, maar nog steeds dat hakkelen...

[ Voor 15% gewijzigd door GeleFles op 24-12-2004 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:04
Voor de mensen die er nog steeds last van hebben en bovenstaande oplossingen allen niet werken probeer eens -d3d bij je launch options dan draait hij ipv opengl, dit rare probleem werkt bij mij iig.

offtopic:
Heropen dit topic omdat er nog steeds mensen met dit probleem kammen

[ Voor 21% gewijzigd door Moffin op 03-04-2005 18:06 ]

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Laatst online: 08:09
kheb dit probleem ook, en er is nog steeds niet een oplossing voor te vinden, na al die maanden? Wat een ongeloofelijk gehyped kutspel, zonde van mn pleuro's :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
heb je dit al geprobeerd:

cl_forcepreload "1"
sv_forcepreload "1"
cl_smooth "0"

scheelt een hoop ingame met dingen laden, alleen duurt het langer voor dat je aan level kan beginnen.

dingen zoals je HDD defragmenteren, zo min mogelijk op de achtergrond laten draaien en spyware verwijderen zijn ook dingen waar naar je kan kijken.

genoeg geheugen hebben is ook een must voor games.

door loop ook eens de half life 2 tweak guide van tweakguides.com kan je ook wel wat helpen.

dit geen was ook al met hl1 hoor. nooit aan gestoord, het spel moet vaak dingen laden waardoor je pc af en toe stotterd.

D2 acc: *Mrboomblasterhc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit heeft dus echt niets met dit topic te maken.

[ Voor 81% gewijzigd door Crash op 15-07-2005 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
wat wil je? elk spel heeft nodig om op te starten. de een duurt wat langer dan de andere. weet nog goed toen nog met UT99 vond ik vreselijk lang duren met laden.

D2 acc: *Mrboomblasterhc

Pagina: 1