Wie heeft er ervaring met stille harddisk's. Het liefst natuurlijk udma 100, 7200 toeren en het snelst, maar wel stil. Ook moet de HD van het type IDE zijn, SCSI is wel beter maar ook wel veel duurder.
wat heet stil?, je kan het zo stil maken als je wilt, paar jaartjes geleden had ik van die speciale 'doods-kistjes' voor je harddisk, die dempten het geluid (en zorgden wel voor voldoende koeling natuurlijk)
A wise man's life is based around fuck you
Maxtor heeft de nieuwe hdd voorzien van noise reduction, je hoort ze ECHT niet meer, ik heb er zelf ook 1, het scheelt wel iets in performance, zijn wel 7200 rpm ata100, maar ze zijn gewoon stil.
ik hoor mijn maxtor 5400RPM totaal niet, en ik vind dit erg irri
aangezien er ook win98 op deze bak draait weet ik nooit of hij bezig is of al gecrashed is
doe mij maar het vertrouwde geratel
aangezien er ook win98 op deze bak draait weet ik nooit of hij bezig is of al gecrashed is
doe mij maar het vertrouwde geratel
IBM deskpro...erg stil en ook erg laag in de temperatuur
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
WD4400, 7200rpm ATA100, errug fijn diskje
http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?ProduktID=13263
http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?ProduktID=13263
Verwijderd
Ik heb ook een maxtor. Haal voor de gein eens noise reduction weg met dat progje op hun site. Scheelt dus wel degelijk in performance! Laat mijn Hd maar lekker ratelen. Heb liever hogere speed dan een stille pcOp dinsdag 02 januari 2001 16:46 schreef Liquid het volgende:
maxtor en het scheelt bij mij niets in performence
Verwijderd
Ibm Deskstar die zijn echt stil en ook nog snel maar ja ze zijn wel duurder
dan die Maxtor schijven.
Verwijderd
Ik heb een IBM 30gyg 7200/2mb ata100 en die hoor je dus echt niet en is retesnel!
En als jij betere oren dan ik heb en dus wel iets hoort, is er ook nog de optie om hem minder geluid te laten maken (daardoor wel minder performance)
En als jij betere oren dan ik heb en dus wel iets hoort, is er ook nog de optie om hem minder geluid te laten maken (daardoor wel minder performance)
Verwijderd
Maxtor HDD echt onwijs stil.. heb er zelf drie en die hoor je dus gewoon niet.. zeker als je nog SCSI er naast heb hangen 
Maxtor maakt in vergelijking met jaren terug echt weer hele goede schijven
Maxtor maakt in vergelijking met jaren terug echt weer hele goede schijven
Verwijderd
IK GA MORGEN EEN 30 GB IBM HD HALEN:9*D KIJKEN OF DIE IBM WAAR JULLIE HET AL DE HELE TIJD OVER HEBBEN WEL ZO GOED IS
type met kleine letters aub...Op dinsdag 02 januari 2001 21:07 schreef Souhail het volgende:
IK GA MORGEN EEN 30 GB IBM HD HALEN:9*D KIJKEN OF DIE IBM WAAR JULLIE HET AL DE HELE TIJD OVER HEBBEN WEL ZO GOED IS
Maxtor
, heb ik ook
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Ik heb hier een computer met een IBM 75GXP staan en eentje met een Maxtor DiamondMax 40 plus, beide 7200rpm, ATA100, 2MB cache.
Ze hebben allebei een acoustic management dinges, alleen bij IBM staat-ie standaard op snel, terwijl de Maxtor standaard op stil staat.
Op deze default setting is de Maxtor de stilste en de IBM veruit de snelste.
Natuurlijk heb ik de Maxtor ook op snel gezet, en nu maakt hij veel meer geluid; ongeveer eveveel als de IBM. Maarrrr: de IBM blijft toch sneller dan de Maxtor op snel.
Conclusie: als je net wat meer geld kunt besteden, ga dan voor IBM.
Ze hebben allebei een acoustic management dinges, alleen bij IBM staat-ie standaard op snel, terwijl de Maxtor standaard op stil staat.
Op deze default setting is de Maxtor de stilste en de IBM veruit de snelste.
Natuurlijk heb ik de Maxtor ook op snel gezet, en nu maakt hij veel meer geluid; ongeveer eveveel als de IBM. Maarrrr: de IBM blijft toch sneller dan de Maxtor op snel.
Conclusie: als je net wat meer geld kunt besteden, ga dan voor IBM.
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
Pagina: 1