Toon posts:

problemen met spellen opstarten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, mijn naam is reno en ik heb een probleem. Ik heb vrij recent red alert 2 gekocht, omdat mijn cd het begeven had. ik heb het spel geïnstaleerd en dat ging allemaal goed. Maar toen ik hem wou spelen, gebeurde er niks. ik kreeg de autorun, drukte op play. het scherm werd zwart, en toen knalde ik terug naar windows. Ik dacht eerst dat dat kwam omdat ik een nieuwe videokaart had in combinatie met een oud spel. soms geeft dat problemen. maarja, generals werkt ook niet. die start ook niet op (en zero hour weer wel). Ik heb bij computer management gezien dat er een fout melding komt als ik ra2 opstart. hij zegt dat er een bad block op zit. ik heb alles geprobeerd, alle drivers geupdate en het spel ook. ik heb yuri's revenge geinstaleerd, maar niks werkte. Kan iemand mij helpen dit op te lossen? ik heb een: - pentium 4 2,8 Gh
- asus v9560 xt geforce fx5600

daarmee zou toch in ieder geval generals moeten draaien. PLEASE HELP ME. ik weet het verder ook niet meer.

Verwijderd

red alert hoort iig te werken op XP en je nieuwe kaart ...(deed ie bij mij ook )

voor de rest kan ik je niet helpen

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Hmm heb je misschien Alcohol geinstalleerd ? En waar heb je Bad blocks in ??

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Verwijderd

Topicstarter
The device, \Device\CdRom0, has a bad block.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

dat is de melding die ik krijg in windows event viewer.

En om eerlijk te zijn, ik ben niet echt een pc expert. ik ken alcohol eigenlijk niet dus ik denk dat dat niet geinstaleerd is.

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

cd is brak (kan beuren :/)

Terug naar de winkel ermee, heb je 90 dagen garantie op namelijk. (meestal)
Is een productie fout, gewoon een nieuwe vragen.

[ Voor 79% gewijzigd door J2pc op 17-11-2004 14:09 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• mikenl

mikenl

BMW 730i

Volgens mij ligt het eerder aan de speler, omdat de TS in zijn post zegt dat hij meerdere spellen geprobeerd heeft. ff spelertje bij iemand lenen of cd bij iemand anders proberen, natuurlijk...

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat dacht ik dus ook. maarja generals heb ik al een half jaar dus dat kan niet meer. en ra2 deed het op de pc daar wel gewoon. Ik woon in delft. en ik ben terug naar dynabite gegaan. daar hebben ze hem ook geinstalleerd en toen deed hij et wel.

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

mja, maar zero-hour deed 't wel...

hmm,

Hoe oud is die cd-drive? Misschien dat ie stoffig/vuil is o.i.d.

Dan kan je naar een pc-boer gaan (of hema ;) ) en ff een cd-cleaning kitje kopen, zit dan een cd-tje in dat je moet afpelen, waarna je lens weer schoon is.

Misschien dat dat helpt.

[ Voor 81% gewijzigd door J2pc op 17-11-2004 14:15 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de cd van ra2 bij mn broertje geinstalleerd en ook daar speelde hij gewoon goed. het zit dus in mijn pc. net zoals met genberals denk ik (hoewel dat niet geprobeert is) de pc van mn broertje kan generals niet aan

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

ok, ok het is de drive.

Maar aangezien zero-hour 't wel deed, denk ik niet dat ie echt stuk is (tenzij no-cd patch :X)

probeer de suggestie uit m'n vorige post anders ff, die dingen zijn volgens mij maar een paar euro. (pin me d'r niet op vast, ik weet dat ik er i.i.g. een heb gekocht voor een paar euro)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zo'n cd cleaner en die heb ik er ook al doorheen gehaald. want daarvoor had hij idd meer moeite met bepaalde cd's. de speler zelf is ongeveer een half jaar oud.

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

en na die clean deed ie 't nog steeds niet?
vaaag...
na een half jaar zou ie zoiezo die cd's gewoon moeten lezen (of je pc staat in een stofzuigerzak ;) )

Het probleem is dus dat je drive (om een of andere vage reden) niet die cd wil lezen...

De cd is goed (getest bij andere drives)
De drive is niet compleet stuk (hij leest wel, speelt zero-hour etc, installeert ra2)

Ik denk dat 't niet zozeer een probleem van de drive/cd zelf is.
Generals doet 't ook niet? wat voor melding krijg je bij generals?

Verwijderd

Topicstarter
als ik generals opstart krijg ik geen melding. de autorun doet het wel, dan druk ik op play. dan krijg ik gewoon zo'n scherm met de naam van et spel. maar verder gebeurt er nix.

• mikenl

mikenl

BMW 730i

Hmm komt steeds dichter in de buurt van onze grote vriend de "VERSE windhoos" install, volgens mij.

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 14:33:
als ik generals opstart krijg ik geen melding. de autorun doet het wel, dan druk ik op play. dan krijg ik gewoon zo'n scherm met de naam van et spel. maar verder gebeurt er nix.
bij ra2 kreeg je toch ook geen melding?
Kijk ff waar je die melding van ra2 ook vandaan had. (computer-management toch?)

Verwijderd

Topicstarter
klinkt mischien stom maar, mag ik vragen wat dat inhoud?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die melding vond ik bij computer management. maar als ik ga kijken nadat generals eruit stapt, staat er geen fout melding.

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

wat bedoel je met 'dat' ?
m'n kristallen bol is vanochend stuk gevallen, sorry

edit:

hmm, komt inderdaag steeds dichter bij een nieuwe windhoos

[ Voor 40% gewijzigd door J2pc op 17-11-2004 14:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
mikenl schreef op woensdag 17 november 2004 @ 14:39:
Hmm komt steeds dichter in de buurt van onze grote vriend de "VERSE windhoos" install, volgens mij.
dit bedoelde ik.

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

verse winhoos = windows opnieuw installeren

(en dan niet gewoon eroverheen, maar formatteren & opnieuw installeren)

Verwijderd

Topicstarter
J2pc schreef op woensdag 17 november 2004 @ 14:47:
verse winhoos = windows opnieuw installeren

(en dan niet gewoon eroverheen, maar formatteren & opnieuw installeren)
Dat is zo ongeveer net gebeurt.

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

ok, dat had je nog niet gezegd.

wat bedoel je met 'ongeveer' ?

Verwijderd

Topicstarter
Nou kijk. ik weet niet precies hoelang het geleden is. maar een gokje is een maand of 2 ofzo.

Met de installatie heb ik wel problemen gehad. Er was een probleem met mn video kaart. dat ging eventjes niet goed. ik weet niet meer precies wat er was, en het is wel opgelost. maar het is er wel geweest.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 15:05 ]

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

heb je al op de forums van ra2/generals gekeken?

misschien dat daar wat opstaat?

Verwijderd

Topicstarter
nee daar heb ik nog niet gekeken. kan je me een link geven?

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

ea support

support forum (generals)

(had je eigenlijk eerst moeten doen natuurlijk ;) )

van ra2 kan ik zo snel geen support-forum vinden :S
weet ook niet waarom...

[ Voor 17% gewijzigd door J2pc op 17-11-2004 15:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
En als daar niets op staat? wat moet ik dan verder doen?

Verwijderd

RenoSaurus: We zijn hier niet om je handje vast te houden bij alles, de links naar bv de support fora van beide spellen kan je zelf zo vinden.

Wees in je posts ook duidelijk in wat je precies wilt weten. Als jij geen informatie geeft, dan kan niemand er wat mee.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 17:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
als ik iets zei wat niet mocht ofzo, dan spijt me dat. maar ik wil gewoon graag dat spel draaiende krijgen. en alles wat ik weet heb ik vermeld.

Verwijderd

Verander je kleuren eens naar 16-bit, in veel oudere games is dan je probleem opgelost. Verder is het ook interresant te kijken of j amd of Pentium IV hebt. Op pentium IV is de instructie set dermat anders dat oudere games crashen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan. Met 16-bit kleuren werkte het nog steeds niet. En ik heb een pentium 4, maar dat zou niet uit moeten maken omdat ik het met mijn cd op een andere P4 heb zien draaien.
Pagina: 1