Toon posts:

Desktop socket479 komt dichterbij

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gevonden bij http://www.primustronix.de

Intel Pentium M 725 1,6 GHz tray Sockel 479M / 2048KB Cache - EUR 194,00
AOpen i855GMem-LFS Sockel 479M M.-ATX Sound / Grafik / G-LAN / SATA / Raid / Firewire - EUR 231,00
512 MB DDR-RAM PC-333 Infineon 3rd / CL2,5 - EUR 71,00
verzendkosten - EUR 17,49
-----------------------------------------------
totaal - EUR 513,49

Heeft iemand al een socket 479 mobo in Nederland gezien?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nog niet. Maar het lijkt dat ze eraan beginnen te komen. Zie ook dit T.net nieuwsartikel: nieuws: DFI kondigt desktopmoederbord voor Pentium M aan :)

• E-RIC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:13
Ik heb er eentje gezien in NL, wel erg duur (€313).
De specs van dit bord: http://www.ibase-i.com.tw/mb890.htm

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht er aan om een 'Digital Home' systeem te bouwen.

De DFI 855GME-MGF heeft bijna de zelfde specs als de AOpen, op het PCI-X slot na. Maar een PCI-X heeft denk ik niet zo veel zin in een zo'n systeem. Dan heb ik liever 3 normale PCI sloten (voor tv tuners, sat ontvangers, etc.)

De mb890 is duur en mini-itx is ook niet echt nodig. Ik heb liever normale PCI en AGP sloten. En micro-atx is klein genoeg voor bijvoorbeeld een Antec Aria kast (http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=15130).

Ik ben benieuwd of de AOpen spoedig bij Alternate verkrijgbaar zal zijn. Bij Alternate Duitsland is hij al verkrijgbaar.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:38
Volgens mij is het niet zo 'slim' om momenteel een desktop P-M te nemen.
De reden is simpel; Intel zal in het eerste kwartaal van 2005 de eerste Pentium M's releasen met een 533MHz FSB. Ik neem aan dat Intel hierdoor ook een nieuwe chipset zal introduceren want volgens mij ondersteunt de huidige 855 chipset dat niet. En dan nog maar te zwijgen over andere mogelijke features; PCI-e, DDR400/DDRII ??

Ik heb het gevoel dat de Pentium M's met een 533MHz FSB toch een redelijk stukkie beter zullen presteren dan de huidige 400MHz FSB P-M's. Voeg daar sneller geheugen bij en je weet het wel; dat ding gaat zéér goed presteren.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga jer wel vanuit dat sneller = beter. Maar bij de aanschaf van een nieuw systeem kijk je altijd naar voor welke doeleinden je het wil gebruiken. Voor het spelen van een game is sneller inderdaad beter en PCI-E voor grafische kaart is handig voor de toekomst. Als je echter een systeem nodig hebt met een gemiddelde performance en een bijzonder laag energieverbruik (dat 'digital home' systeem staat waarschijnlijk 24/7 aan) dan kijk je er anders tegen aan. Ik denk dat de huidige chipset en processor er prima voor geschikt zijn. In mijn ogen werkt het sneller worden van het geheel alleen maar ten nadele van het energieverbruik.

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03-2025
Dit heb ik me ook al afgevraagd: de ene keer zie je staan dat er ddr333 wordt gebruikt bij deze opstelling (zoals de TS aangeeft), de andere keer wordt er ddr400 gezegd. Wat is nu de optimale combinatie voor deze cpu? :?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens naar de FSB van de CPU en hoeveel bandbreedte deze vergt. De kunst is om de CPU bendbreedte en de geheugenbandbreedte te gelijktrekken en volledig synchroon te laten verlopen. De PM heeft een FSB van 100MHz QDR en dat maakt icm een 64bits databus dus een CPU bandbreedte van 3,2GB/s. En DDR400 = PC3200 = 3200MB/s past daar precies in B)

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03-2025
Waarom staat er dan op deze link:
http://www.ibase-i.com.tw/mb890.htm

code:
1
2
3
4
System Memory
One DDR DIMM socket

Supports up to 1GB DDR 200/266/333 SDRAM

Maar ook:
code:
1
2
Processor Side Bus Frequency
400MHz

verwarrend?

[ Voor 20% gewijzigd door BizonKid op 17-11-2004 17:17 ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:38
De FSB van de Pentium M is 400MHz.
De 855 chipset ondersteunt dat wel maar als het op geheugen aankomt alleen DDR333.

Je moet er ook even rekening mee houden dat de 855 chipset ook alweer minimaal 1 jaar oud is.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Mindfields
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06-2025

Mindfields

Poor man's Ferrari

GamePC heeft een review over de Pentium M 2.0 GHz en de AOpen i855GMEm-LFS geplaatst: Dothan Revisted : Focusing On Gaming Performance ;)

De verwachte desktop mpga479 moederborden zullen, volgens de reviewer, rond de 250 euro kosten. Het moederbord van DFI vind ik nog het meest interessant.
Pagina: 1