Toon posts:

Flight Simulator joystick keuze, welke ??

Pagina: 1
Acties:
  • 3.288 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aangestoken door het FSimulator virus, heb het hgeinstaleerd maar mijn vraag is wat is de beste keus om aan te schaffen, welke joystich of stuur?
Ik race ook wel is dus stuur lijkt me geode keus, maar hoe wekrt dit in Flight simulator ? graag advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 14:03
Een stuur zou ik echt niet kopen, dat is dus echt NIET realistisch.. Ikzelf heb een Microsoft Sidewinder Force Feedback 2 en ben er erg over te spreken. Een apparte throttle-stick erbij en het wordt NOG relistischer.

Voor mijn racespellen heb ik sinds een jaartje ofzo een tweedehands Microsoft Sidewinder Force Feedback Wheel gekocht.. Was tweedehands niet duur en z.g.a.n. Echt een geweldig ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06 09:27

Roland

Schnitt!

Als je erg realistisch wilt spelen moet je eens kijken bij de producten van ch-products. Zij hebben een Flight Yoke voor 150 euro.

http://www.chproducts.com/index_html.html

...Make every cut count, even if it is one frame...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Saitek. Zij maken goed spul, voor een betaalbare prijs. Je kunt er zelfs hele goedkope pedalen aan vast solderen (moet je even zoeken op het net)

Ik heb zelf de X36, de X45 HOTAS is nu het model.

Ho wacht es ff, ze hebben een nieuw futuristische versie gemaakt, de X52!

http://www.saitek.com/uk/prod/x52.htm

Jezus, wat een ding. Ga eens even wat nader kijken.

Hier de X45:
http://www.saitek.com/uk/prod/x45.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
Lees ik er nou overheen of zit daar geen Force Feedback technologie in??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:01

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik heb zelf een CH Virtual Pilot Pro, en een Microsoft Sidewinder 2 Force Feedback. Ik gebruik de Sidewinder het meeste. Reden: de CH is niet echt practisch, heeft geen FF, en de knots zoals Microsoft die heeft zie je tegenwoordig steeds vaker in fly-by-wire vliegtuigen, dus realistischer.
Als de CH Flight Sim Yoke USB nou FF zou hebben, dan zou ik die nemen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een Logitech Wingman 3D, Thrustmaster Force Feedback hotas en de Saitek X45

Als je het simpel wil houden en niet al teveel ruimte hebt, zou ik voor een logitech gaan. Bijvoorbeeld de Logitech Freedom 2.4 (ik zou wel geen draadloos pakken)

Anders zou ik kijken naar de Saitek HOTAS-en. Force Feedback zou ik mijden, ik vind het persoonlijk mijn spelervaringen wat minder aangenaam maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 14:12:
Force Feedback zou ik mijden, ik vind het persoonlijk mijn spelervaringen wat minder aangenaam maken.
Tsja, en ik vind het weer helemaal geweldig.. Misschien dat de TS iemand kent met een leuke joystick en eens kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het zoeken waar ik dde Microsoft Sidewinder 2 Force Feedback nog kan krijgen zie hem beijna nergens meer !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 00:10

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ms is gestopt met het maken van game controllers. Idd jammer want ik heb ook de sidewinder ff 2. (gekregen van ms :P) Die doet het eik naar alle plezier. Evenals de stuurtjes van ms (met en zonder ff) Ook geen klagen over. Mja de pedalen zijn niet helemaal joepie. Maar verder top spul.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 14:31:
Ik ben aan het zoeken waar ik dde Microsoft Sidewinder 2 Force Feedback nog kan krijgen zie hem beijna nergens meer !
Ik heb (toen ik op zoek was naar het stuur van Microsoft) ook te horen gekregen dat Microsoft stiekem met game-hardware zou gaan stoppen. Ik ben in contact gekomen met een plaatsgenootje via marktplaats.nl en toen was alles zo geregeld. Ik kon het stuur zelfs werkend zien enzo.. Waarschijnlijk dat je dat voor een Sidewinder FF2 ook kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
AkroBatik schreef op woensdag 17 november 2004 @ 14:41:
Mja de pedalen zijn niet helemaal joepie. Maar verder top spul.
Ik heb er geen problemen mee hoor.. Ideale pedalen voor spellen waar 'een beetje remmen' nodig is, i.p.v. vol in de ankers te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 13:32:
Ik ben aangestoken door het FSimulator virus, heb het hgeinstaleerd maar mijn vraag is wat is de beste keus om aan te schaffen, welke joystich of stuur?
Ik race ook wel is dus stuur lijkt me geode keus, maar hoe wekrt dit in Flight simulator ? graag advies
als je voor realisme wilt gaan, moet je de yoke van ch product kopen voor boeings en een joystick voor de airbussen :)
Maar ik raad je gewoon aan de flight yoke van ch-product te kopen. Goeie kwaliteit en voor dat geld het meest realistisch. Als je een joystick wilt zijn die van microsoft erg goed, alleen zijn die moeilijk te verkijgen.
Je moet geen force feedback joystick kopen. Het is namelijk niet goed geimplementeerd in flightsimulator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 14:53:
[...]

Je moet geen force feedback joystick kopen. Het is namelijk niet goed geimplementeerd in flightsimulator.
Ik heb er geen last van, maar je kunt het natuurlijk uitschakelen als je het echt niets vindt, misschien dat het in FS2006 dan beter geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06 09:27

Roland

Schnitt!

Microkid schreef op woensdag 17 november 2004 @ 14:06:
Als de CH Flight Sim Yoke USB nou FF zou hebben, dan zou ik die nemen.
De CH Products kun je zowel in USB als Serial krijgen en heeft idd geen FF. Maar toch is de beleving van het vliegen een stuk beter met zo'n Yoke! :Y)

...Make every cut count, even if it is one frame...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En de Microsoft Sidewinder Force Feedback Pro, waarschijnlijk de opvolger van de Sidewinder FF 2, iemand hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 16:03:
En de Microsoft Sidewinder Force Feedback Pro, waarschijnlijk de opvolger van de Sidewinder FF 2, iemand hier ervaring mee ?
Volgens mij is het net andersom en is de FF2 de opvolger van de Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sierra-NL schreef op woensdag 17 november 2004 @ 14:58:
[...]

Ik heb er geen last van, maar je kunt het natuurlijk uitschakelen als je het echt niets vindt, misschien dat het in FS2006 dan beter geregeld is.
Klopt je kunt het uitschakelen, maar als je dat bij mijn Thrustmaster doet, heb je het probleem dat je geen (of onnatuurlijke) tegendruk hebt als je de stick een bepaalde richting in trekt/duwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 16:34:
Klopt je kunt het uitschakelen, maar als je dat bij mijn Thrustmaster doet, heb je het probleem dat je geen (of onnatuurlijke) tegendruk hebt als je de stick een bepaalde richting in trekt/duwt.
Tsja, je wilt FF of je wilt het niet.. Zo slecht vind ik de FF in FS2002 en FS2004 ook weer niet hoor. Ik weet niet hoe het in het echt voelt maar storend vind ik het niet.

Volgens mij wil de Force Feedback 2 joystick van Microsoft standaard naar het midden als je 'em alleen vast houdt. Volgens mij is het dan voldoende om in het spel FF uit te schakelen, of valt dan inderdaad alle FF weg?? (kan het effe niet testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sierra-NL schreef op woensdag 17 november 2004 @ 16:44:
[...]

Tsja, je wilt FF of je wilt het niet.. Zo slecht vind ik de FF in FS2002 en FS2004 ook weer niet hoor. Ik weet niet hoe het in het echt voelt maar storend vind ik het niet.
Precies, in het echt is het heel anders en ff is dus niet realistisch. Geeft helemaal niks natuurlijk, maar als je voor realisme gaat, is ff zonde van je geld.
Maar als het je het leuk vindt, moet je het vooral blijven gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Whuzz

Dodgeball!

Ik heb een Saitek X45 HOTAS en ben er heel erg tevreden over :)
FF mis ik niet echt eigenlijk... had hiervoor een MS Sidewinder FF, dus was wel FF gewend, maar je mist er weinig aan. De Die-hard online battle simmers hebben zelfs liever geen FF, omdat het getril van de stick je aim slechter maakt :)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook al sinds lange tijd een Saitek X45 en ben er erg tevreden mee. Er zitten meer knoppen op dan ik ooit zal gebruiken, maar goed. Bij het spel "Lock On Modern Air Combat" komt de Saitek echt goed tot zijn recht omdat je daar met gevechtsvliegtuigen bezig bent en het meer op de wendbaarheid en snelheid aankomt.

Als je de echte FS-freak bent kun je beter een andere halen met een een stuurtje i.p.v. de joystick. Waarom? Simpel;

Joystick heb je (uitzonderingen daargelaten) ALTIJD in je rechterhand. Als je niets met de AutoPilot doet heb je de Joystick erg veel in je handen. Hoe irritant is het dan dat je van je koers wijzigt omdat je ook met de (uitzonderingen daargelaten) rechterhand de muis moet bedienen? Heel irritant. Met een stuurtje heb je dat niet. Die kun je nl. (als ie recht voor je staat natuurlijk) ook makkelijk met de linkerhand bedienen. Zo kun je makkelijk van hand verwisselen zonder je koers te wijzigen als je tussendoor even de muis moet pakken.

Je moet alleen wel ff goed zoeken voor zo'n speciaal vliegstuurtje. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:25
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 14:53:
[...]

Voor het simuleren van forces gebruikt de fanatieke simmer uiteraard FS Force

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:05
Na zo'n 3 maanden zal ie vast wel iets gevonden hebben denk ik V-Ray ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:25
Hah, en ik post met mijn duffe kop ook gezellig mee :P.

Verwijderd

Crash schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:47:
Na zo'n 3 maanden zal ie vast wel iets gevonden hebben denk ik V-Ray ;)
Lekker boeiend. Voor degene die ook een advies zoekt (en als gewenst, even gaat zoeken in de GoT i.p.v. nieuw topic opent) heeft er alsnog wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
zoals ik :) thanks

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu aan het begin van mijn opleiding heli piloot, zijn daar ook specifieke controls voor?
Wij hebben geen gashendel maar een pitch hendel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-07 08:09
Ik heb zelf een Saitek x52, en ik wil nooit iets anders meer. Goed gemaakt, stevig, volledig instelbaar, zowel hardware matig (stroefheid van de gashendel) als softwarematig. Je kunt onder elke knop volledig eigen dingen instellen, tot en met hele macro's met meerdere commando's.

Kost nu zo rond de 90 euro, en is elke cent waard!

Pas op dat je niet de Pro versie koopt. Die bied niet veel extras voor 40 euro meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Buran_ schreef op maandag 21 september 2009 @ 11:47:
Ik heb zelf een Saitek x52, en ik wil nooit iets anders meer. Goed gemaakt, stevig, volledig instelbaar, zowel hardware matig (stroefheid van de gashendel) als softwarematig. Je kunt onder elke knop volledig eigen dingen instellen, tot en met hele macro's met meerdere commando's.

Pas op dat je niet de Pro versie koopt. Die bied niet veel extras voor 40 euro meer...
Kijk dat is nuttige info, ik zat nl reeds in dubio tussen de X52 of X52 Pro, gewoon de non Pro nemen dus.
Heb jij de voetpedalen er ook bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 11:05:
Ik zit nu aan het begin van mijn opleiding heli piloot, zijn daar ook specifieke controls voor?
Wij hebben geen gashendel maar een pitch hendel
Even googlen en je vind bv deze: http://www.simcontrol.co.uk/newheli.htm
Geen idee wat het kost maar als je realisme wil lijkt dit me een betere weg dan een standaard joystick zoals hierboven genoemd. Je moet alleen even voor jezelf uitrekenen wat je er mee denkt te winnen. Wil je het gebruiken zodat je alles sneller onder de knie hebt en dus minder lessen moet nemen dan zou het de investering van de lessen die je niet hoeft te nemen waard zijn.

Wil je gewoon ook thuis kunnen vliegen dan is het maar net hoe diep de buidel is en je er voor over hebt ;)

En deze ziet er ook wel leuk uit: http://www.maxflightstick.com/

Wel een redelijke kick trouwens.....

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AcXeller schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 15:37:
[...]

Even googlen en je vind bv deze: http://www.simcontrol.co.uk/newheli.htm
Geen idee wat het kost maar als je realisme wil lijkt dit me een betere weg dan een standaard joystick zoals hierboven genoemd. Je moet alleen even voor jezelf uitrekenen wat je er mee denkt te winnen. Wil je het gebruiken zodat je alles sneller onder de knie hebt en dus minder lessen moet nemen dan zou het de investering van de lessen die je niet hoeft te nemen waard zijn.

Wil je gewoon ook thuis kunnen vliegen dan is het maar net hoe diep de buidel is en je er voor over hebt ;)

En deze ziet er ook wel leuk uit: http://www.maxflightstick.com/

Wel een redelijke kick trouwens.....
Dat zijn zekers mooie controls, maar mij wel een beetje teveel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-09 20:37

Kingpinda

Citizenship is earned.

_Buran_ schreef op maandag 21 september 2009 @ 11:47:

Ik heb dus nu ook al 3 jaar de Saitek x52 maar ik heb er een hekel aan gekregen. Die veer die de joystick in het midden houd is te stug voor minmale manuevers. Ik vlieg over het algemeen eerste en tweede wereldoorlog kisten en als je dus op iemands 6* zit zou ik bv mijn joystick 4 mm naar links moeten bewegen om een bead te trekken op zijn cockpit of motor bijvoorbeeld. Met die saitek beweeg ik hem dan 2 mm en dan stopt de veer hem. zet ik iets meer druk dan schiet ie bijvoorbeeld 8 mm naar links.

Sinds 3 dagen heb ik nu de logitech G940. Moeilijk verkrijgbaar maar ik heb een maand oude demo versie voor 260 euro kunnen kopen mij de media markt in Ede. (ipv 299 euro)

Ietsjes meer geld... hehe Maar jezus! ik ben verliefd! Hotas plus rudder. Joystick heeft forcefeedback. Nooit eerder mee gevlogen maar echt... ik kan denk ik nooit meer zonder forcefeedback. wat een verschil om daar mee te vliegen! Stall bijna niet meer. Ik voel de kracht van de wind op mijn vleugels. en dus de meest subtiele bewegingen zijn mogelijk. Je merkt ook precies hoe goed je omspringt met je energie. Bij hard naar links trekken bijvoorbeeld komt de motor in actie en je voelt precies hoeveel de kist van de wind krijgt te verduren.

Enige wat jammer is, is dat de trimmers geen indents hebben.

en ik zal binnenkort mijn saitek 52 plus saitek rudder maar op vraag en aanbod zetten voor diegene die niet voor zo'n prijs als ik wil gaan :)

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik zelf gebruik momenteel de Thrustmaster T flight stick X.

Geen hoogvlieger opzich, maar voor 30 euro een prima budgetstick die erg fijn werkt. Niks te klagen hier, en zeker aan te raden. Ook voor beginners, die niet meteen een kapitaal aan een flight stick willen uitgeven.

Voelt stevig aan, meer dan genoeg knoppen en uiteraard met gashandeltje :)

[ Voor 12% gewijzigd door Il 2 op 02-11-2009 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Logitech extreme 3D pro voor 29.95 gehaald bij dynabyte. Als starters stick heb je hier in principe genoeg aan. Mocht je later nog steeds geïnteresseerd zijn kun je altijd nog een echte "yoke" kopen.

Een stuur is echt niet aan te raden in FS, dit omdat dit totaal niet overkomt met de werkelijkheid.
Als je een stick koopt kijk dan vooral of hij de rudders kan bedienen wat je normaal met je pedalen zou doen.

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 14:12:
ik heb een Logitech Wingman 3D, Thrustmaster Force Feedback hotas en de Saitek X45

Als je het simpel wil houden en niet al teveel ruimte hebt, zou ik voor een logitech gaan. Bijvoorbeeld de Logitech Freedom 2.4 (ik zou wel geen draadloos pakken)

Anders zou ik kijken naar de Saitek HOTAS-en. Force Feedback zou ik mijden, ik vind het persoonlijk mijn spelervaringen wat minder aangenaam maken.
Heb ook een WingMan Extreme 3D, Super goede joystick.
Pagina: 1