IP range instellen op een Asus WL300G Accesspoint.

Pagina: 1
Acties:

• HooGLaNDeR
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 15:35

HooGLaNDeR

- = I am immortal =-

Topicstarter
[situatieschets]

[internet] === [modem/router]===[AP] ) ) ) ) ) ) [WLAN] ) ) ) ) [WLAN]
|
+==== [PC]
+==== [PC]

Mijn modem/router ontvangt gewoon een public IP. Ik gebruik vervolgende de DHCP van mijn router oom mijn LAN van ip's te voorzien in de 10.0.0.X range.
Het AP krijgt van mijn router ook een ip in de 10.0.0.X range. Op het AP zit ook de modus om dhcp in te schakelen voor de WLAN. Deze staat automatisch ingesteld en die zit in de 192.168.X.X range.
Zodoende is mijn WLAN op 192.168.X.X en mijn 10.0.0.X
Als ik het AP instel in de 10.0.0.X range dan kan ik mijn AP vanaf mijn LAN niet meer benaderen. Dit kan ik slechts nog benaderen vanaf me WLAN. :?
Het AP heeft dan namelijk als WAN ip adres van de router een ip adres toegewezen gekregen, en het LAN IP adres van de AP stel ik in op dezelfde range.

Zijn hier meer ervaringen al in of is hier een oplossing voor???

Ik heb gezocht, en het algemene draadje doorgelezen van de WL300g, maar kon niets relevants vinden.

alvast bedankt.

Ik heb geen achtervolgingswaanzin. Maar dat wil niet zeggen dat niemand mij achtervolgd!!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

zoeken op:
router achter router: http://gathering.tweakers...TERS%5D=XF19---O#hitstart
twee 2 routers: http://gathering.tweakers...XF76-XF8-XF9---O#hitstart
routers koppelen: http://gathering.tweakers...XF76-XF8-XF9---O#hitstart

is echt al best vaak voorbij gekomen hoor. Daarnaast noem je de verschillen al op :)

• HooGLaNDeR
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 15:35

HooGLaNDeR

- = I am immortal =-

Topicstarter
Vriendelijk bedankt voor je antwoord. Echter, dit is een specifiek probleem met de Asus WLAN 300g AP
Het is, mijns insziens dus geen algemene vraag over hoe ik een ip adres krijg.
Ik kan alles instellen en weet ook wat ik instel, dus daar ligt het niet aan.

Het probleem doet zich namelijk voor, zodra ik in de goede range ga zitten, dat mijn AP niet meer te benaderen is.

Iemand enig idee?

Ik heb geen achtervolgingswaanzin. Maar dat wil niet zeggen dat niemand mij achtervolgd!!

Verwijderd

HooGLaNDeR schreef op woensdag 17 november 2004 @ 17:19:
Vriendelijk bedankt voor je antwoord. Echter, dit is een specifiek probleem met de Asus WLAN 300g AP
Het is, mijns insziens dus geen algemene vraag over hoe ik een ip adres krijg.
Ik kan alles instellen en weet ook wat ik instel, dus daar ligt het niet aan.

Het probleem doet zich namelijk voor, zodra ik in de goede range ga zitten, dat mijn AP niet meer te benaderen is.

Iemand enig idee?
Dat klopt, je AP gaat in router mode ook natten en staat gelukkig net zoals veel routers geen connectie op wan toe.

De wl-300g is ook eigenlijk alleen bedoeld als access-point, en niet als router, dan had je eigenlijk beter de wl-500g kunnen kopen die slechts marginaal duurder is maar veel meer features bied.