Toon posts:

instabiliteitsproblem bij x800pro vivo @ x800XT PE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sinds een paar dagen heb ik instabiliteits problemen met mijn videokaart.
goed ik leg effe de omstandigheden uit

Ik heb hier een x800pro ViVo geflashed naar een x800 XT PE volgens de handleiding die op tweakers.net te vinden was.

eveneens had ik mijn cpu een goeie 10% overgeclocked (3.2Ghz at 3.5Ghz)
Met een zalman 7000 erop dacht ik dat hij dat wel kon trekken, helaas bleek mijn geheugen dit niet te trekken dus heb'k dat vervangen met het geheugen van mijn oude computer (die het al een jaar zeer goed uithoud) en dat ging wel vlot.

doch nog steeds was ik niet tevreden over mijn 3dmarks05 (4500-4600)
dus ben ik hier op het forum wat zitten rond zoeken wat het probleem kon zijn.

bleek dat ik moederboard drivers niet goed waren geïnstalleerd en ik alleen op AGP 1x kon draaien,
een update later kon ik AGP 8x draaien en haalde ik 5800+ 3dmarks.

helaas de euforie was van korte duur want nu crasht mijn pc dus ongeveer elke 15-30 minuten bij het gamen.
bij standaard gebruik (surfen, office applications etc) is er geen probleem, dus mijn vermoeden ligt toch wel bij de video kaart

mijn Geheugen heb ik uit mijn oude computer gehaald en is Twinmos 2x512 MB CL2.5 geheugen
Cpu is een P4 3.2 (momenteel niet overgeclocked om zeker te zijn dat de instabiliteit niet daar aan ligt)
gfx kaart is een ASUS x800 pro ViVo flashed naar x800 XT PE
(de flash is wel succesvol in de zin dat ik 16 active piplines, 519.75 mhz clock heb en 560 mhz geheugen)
moederbord is Asus p4p800-e deluxe

oh ja nog een opmerking
als ik bij ati tool mijn bios dump en die met notepad bekijk zie ik bovenaan de regel:
YOU HAVE NOT CONNECTED THE POWER CABLE TO YOUR VIDEO CARD.PLEASE REFER TO THE 'GETTING STARTED GUIDE' FOR PROPER HARDWARE INSTALLATION.
staan.

lijkt mij vreemd want ik dacht echt wel dat ik hem goed had aangesloten
voor alle zekerheid heb ik wat foto's genomen van mijn videokaart aansluting:
http://users.pandora.be/tiwi/ss1.JPG
http://users.pandora.be/tiwi/ss2.JPG
kan het zijn dat er nog een 2e voedingskabel moet aangesloten worden of is deze ene toch genoeg?

in iedergeval als jullie wat opmerkingen kunnen geven die mij opweg helpen om dit hier allemaal op te lossen dan ben ik jullie alvast heel dankbaar ;)
als er iets niet duidelijk of jullie meer informatie nodig hebben over specificatie of wat dan ook dan zeggen jullie het maar.

groeten TiwiS

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:18

Deathchant

Don't intend. Do!

Krijg je een Blue screen?

Ik heb ook een tijd problemen gehad maar dat was door het geheugen. Te strakke timings.

Voor zover ik weet heeft de X800XT geen 2e connector nodig. Hij zit niet eens erop gesoldeerd.
Ik weet neit welke voeding je hebt, maar je moet eens kijken hoeveel AMPERE je 12V rail aankan. Misschien krijgt ie net te weinig. Misschien heb je nog andere apparaten op die stekker aangesloten. Probeer eens een DEDICATED connector aan je videokaart de pluggen (dus 1 hele 12V lijn alleen voor de videokaart).

Je krijgt niks in beeld van VPU recovery ofzo?
Had je dit probleem ook al VOOR de flash ?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Verwijderd

Topicstarter
de stekker voor de videokaart is alleen daarop aangesloten (dedicated dus)

mijn voeding is 360 W ende 12 V ouput levert 18 A (dat zeggen de specs van de voeding toch, mijn asus pc probe geef 11.6-11.7 V aan voor de 12V output

ik krijg geen blue screen.
mijn scherm bevriest volledig,
vervolgens krijg ik iets wat lijkt op een reddingspoging (een partial rendering van de scene die ik voorheen had )
en dan hangt de pc helemaal.
eenmaal heb ik een VPU recover gekregen en toe is de pc niet gecrashed.

dit soort problemen had ik niet voor de flash, en ook niet tussen de periode dat ik hem geflashed had en de agp op 1x had staan.

Verwijderd

Hallo meschien dat je kaart te heet word? andere koeler erop zetten meschien ?

goet marcel

• sneakyd3ad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-08 17:21
Voeding kan denk niet het probleem zijn maar de 12v is wel een beetje laag, zowel de 18A die hij kan leveren, als de 11,6v.

Denk ook dat je ff naar de temps van je videokaart moet kijken. Heb je een goede airflow in je kast?

Verwijderd

Topicstarter
de kaart word ongeveer 70-73 C maximaal
de airflow is wel in orde denk ik want ik heb op dit moment de kast gewoon openstaan

enig idee hoe ik dat voltage en die amperes wat hoger kan krijgen (en naar welke settings ik moet streven?)

Verwijderd

mmmm dat is noormale temp voor zn kaart -)

mmmm dan weet ik het ook effe niet of trugflashen?

• sneakyd3ad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-08 17:21
Om die voltages omhoog te krijgen moet je:

- Of zien dat je een mod uitvoert op je voeding(moet je ff googlen, zit wel risico aan)

- Of je koopt een nieuwe voeding. Ik heb zelf de Levicom X-Alien en die kan 34A! op de 12V leveren.

pricewatch: Levicom X-Alien, 500W (Black)

Suc6!

[ Voor 4% gewijzigd door sneakyd3ad op 17-11-2004 14:26 ]

Verwijderd

*overbodig* ... wat zijn instabiliteitsproblemen? is ie niet instabiel genoeg?

veel succes met het oplossen van je stabiliteitsproblemen.
Pagina: 1