Na oververhitte proc geen hdd's meer

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Goedenmiddag

Vanmorgen kwam mijn vader naar me toe en zei dat hij een blauw Windows scherm had. Dit bleek het gevolg van een 150 graden Athlon 1300 te zijn.

Na de koeler te hebben vervangen (deze bleek defect), en alles op dezelfde manier aangesloten als het was, wordt er maar 1 schijf herkend. Zodra ik de 2e aansluit, wil de PC niet meer booten en is de identificatiestring van de eerste schijf niet goed.

Het uittrekken van de voedingkabel uit de 2e schijf helpt niet.

Configuratie is als volgt:

Primary Master: Maxtor 80GB
Primary Slave: Lite-On DVD-ROM
Secondary Master: Maxtor 15GB
Secondary Slave: Lite-ON DVD-RW

De DVD-RW werkt wel terwijl deze op dezelfde kabel zit.

Beide schijven werken goed op andere systemen en ik heb meerdere ATA kabels geprobeerd.

Wat kan het zijn? Processor toch gaar of werd het iets te heet onder de voeten van het moederbord?

Graag uw hulp!

Specs:
Asus A7V8X-X
512MB DDR333 OEM
Club3D Geforce FX5200 256MB
SB Live 1024
RTL8139C netwerkkaart (onboard uitgeschakeld)

Update:
Bij nader onderzoek zonder de 15GB schijf treden er ook random freezes op en wordt de 80GB schijf op bepaalde momenten niet meer herkend.

[ Voor 8% gewijzigd door LollieStick op 17-11-2004 13:15 ]

Verwijderd

northbrige beschadigd? hier zit toch oa een belangrijk component voor de hardeschijf in?

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:40

bakvis

Tweakers.Nerd

probeer je hardeschijve eens beide op primary master en slave te zetten en je cd-rom en dvd op secoderry master en slave maby werkt dan wel ik ben bang van nie na da ongelukje (150 grade is VEEL zelfs voor amd)... maja wie nei waagt wie nie wint

Mijn Specs

• Liquid-Man
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-07 18:42
Zelf heb ik ook mijn hdd's op de primary IDE hangen en de 2 drives op de secondary, ik heb wel eens ergens gelezen dat dat niet erg goed was voor je drives en/of hdd's maar als ik het anders doe kan ik niet meer fikken :p dus ben wel tevreden zo, zoals bakvis zei, gewoon ff je hdd's op 1 ide, en ook je drives op 1 ide... succes

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Hebben we geprobeerd zonder resultaat. Intussen ook een andere voeding geprobeerd. Dit fixed ook niets.

Als laatste hebben we een testbord van DTC gekregen (winkel) waar alles wel op werkt. Lijkt me dan toch een mobo probleem of zie ik iets over het hoofd?

edit:

Vergeten te zeggen: We hebben geen nieuwe proc meegekregen en de random freezes blijven met het nieuwe bord of het systeem start zomaar opnieuw op. Dat is meer een processor probleem lijkt me toch? Misschien iets te warm gehad?

[ Voor 33% gewijzigd door LollieStick op 17-11-2004 18:11 ]

Verwijderd

De die temp is 90/95 graden dus hij is gewoon overleden valt me nog mee dat ie nog wat doet :Y)
Kheb trouwens nog wel een goedkoop durontje (1300) liggen voor je als je intresse heb!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 20:42 ]

Pagina: 1