[Debian IA64] Iemand hier onlangs nog een iso'tje gekift?

Pagina: 1
Acties:

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Ik ben dus al 3 a 4 CD'tjes verder, maar Debian Sarge testing IA 64 krijg ik maar niet goed gefikt :/
Iemand hier ook last van gehad?
Ik denk dat ik maar een keertje Debian ga kopen via internet o.i.d. anders want dit schiet niet op.
Burned via k3b en verschillende versies van Nero maar hij wil maar niet van CD booten.
Ook heb ik de netinstall.iso geprobeerd van 300 MB maar die boot ook al niet.
Het ligt echt aan Debian want ook op andere PC's werkt het niet.
Heb een nieuw werkstation gekocht met een AMD 64 3400+ maar ik krijg Debian dus simpel niet geboot via de CD. Oudere Debian CD's die ik heb liggen booten wel gewoon allemaal. Ook Windows 98 ofzo.. boot gewoon allemaal.

Als ik de CD's bekijk in een andere PC staat de data er wel gewoon goed op dus het lijkt me een kwestie van een verrotte boot img op die CD ofzo.
Weet iemand een workaround hoe ik nou alsnog die setup kan starten?
Iemand die dit probleem ook heeft met de nieuwe Sarge images die je van de mirrors op debian.org kan downloaden?

edit: damn typo in de titel :P

[ Voor 3% gewijzigd door DeMoN op 17-11-2004 13:13 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

md5sum gechecked ?

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
k3b doet dat automatisch en die klopte elke keer.
En lijkt me na 4x branden dat ze niet allemaal corrupt zijn. Ze zijn ook nog allemaal op verschillende manieren gedownload van verschillende mirrors met verschillende protocollen.

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Je spreekt over IA64 in het subject, en in je posting zeg je dat je een AMD64 hebt. Dat kan wel eens het probleem zijn: IA64 is de Intel 64-bitsarchitectuur die in de Itanium CPU's gebruikt wordt, en da's niet hetzelfde als AMD64 ofte x86-64 dat o.a. door AMD wordt gebruikt (en nu sinds kort in bepaalde Intel processoren, waar het het EM64T of iets dergelijks heet...). Je gebruikt dus wellicht cd's voor een andere architectuur.

[ Voor 4% gewijzigd door freggy op 17-11-2004 14:11 ]

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Freggy schreef op woensdag 17 november 2004 @ 14:09:
Je spreekt over IA64 in het subject, en in je posting zeg je dat je een AMD64 hebt. Dat kan wel eens het probleem zijn: IA64 is de Intel 64-bitsarchitectuur die in de Itanium CPU's gebruikt wordt, en da's niet hetzelfde als AMD64 ofte x86-64 dat o.a. door AMD wordt gebruikt (en nu sinds kort in bepaalde Intel processoren, waar het het EM64T of iets dergelijks heet...). Je gebruikt dus wellicht cd's voor een andere architectuur.
Uhm ok. Das waar. Is helemaal langs me heen gegaan :/
Ik was ook zwaar gaar toen ik aan het downloaden was en ben nieuw op het 64 bit gebied :)
Maar klopt het dat die hele CD dan niet boot? Dat lijkt me alsnog raar.
Het lijkt mij dat de files die de install installeert 64 bit optimized zijn maar niet de CD zelf :?
Gek dit :)
Maar goed, ik ga dus eens op zoek naar een andere ISO. Iets met AMD64 of het bekender klinkende x86-64 in in de filname :) Thx :)

edit:

http://lists.debian.org/d...nce/2004/06/msg00002.html

:)

[ Voor 6% gewijzigd door DeMoN op 17-11-2004 14:21 ]

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

IA64 is een totaal andere architectuur, net zoals PPC en SPARC enzo. niet zo vreemd dat het niet werkt dus...

* smokalot had er nooit bij stilgestaan dat het hebben van ports naar allerlei architecturen nog nadelige aspecten zou kunnen hebben :P

It sounds like it could be either bad hardware or software

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
DeMoN schreef op woensdag 17 november 2004 @ 13:20:
[...]
k3b doet dat automatisch en die klopte elke keer.
En lijkt me na 4x branden dat ze niet allemaal corrupt zijn. Ze zijn ook nog allemaal op verschillende manieren gedownload van verschillende mirrors met verschillende protocollen.
Afgezien van je architectuur 'probleempje', kan ik me niet voorstellen dat k3b de md5sum controleert van het bestand dat je hebt gedownload. Het lijkt me dat-ie alleen controleert of dat wat op de CD staat hetzelfde is als dat wat je gebrand hebt. Misschien toont-ie nog wel ergens een md5sum, maar die moet je toch zelf verifieren tegen de md5sum's die je van de Debian site(s) kan halen.
Ik heb geen KDE/k3b, dus ik kan het niet even voor je controleren helaas.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Straphka
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
K3B controleert we degelijk de MD5SUM van de iso hoor. Ik denk dat je deze ook wel automatisch kan laten controleren tegen een andere sum. K3B is nog best wel ok voor een KDE app ;)

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Straphka schreef op donderdag 18 november 2004 @ 10:02:
K3B controleert we degelijk de MD5SUM van de iso hoor. Ik denk dat je deze ook wel automatisch kan laten controleren tegen een andere sum. K3B is nog best wel ok voor een KDE app ;)
Jup :) Ik draai altijd Gnome maar met de KDE libs voor k3b.. Ja is misschien heiden :P Maar k3b is verreweg het beste burn progsel voor GNU/Linux.
/offtopic

Ik heb onlangs met google al een AMD64 netinstall kunnen vinden. Debian Sarge linux :) Kernel 2.6.8-9-amd64-k8 :9

Weet iemand ook nog een goede apt-sources voor AMD 64 SID? Ik kan wel het een en ander vinden maar natuurlijk nog veel minder als voor 32 bit SID wat ik voorheen draaide :)

Pagina: 1