Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
k3b doet dat automatisch en die klopte elke keer.Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 13:14:
md5sum gechecked ?
En lijkt me na 4x branden dat ze niet allemaal corrupt zijn. Ze zijn ook nog allemaal op verschillende manieren gedownload van verschillende mirrors met verschillende protocollen.
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
[ Voor 4% gewijzigd door freggy op 17-11-2004 14:11 ]
Uhm ok. Das waar. Is helemaal langs me heen gegaanFreggy schreef op woensdag 17 november 2004 @ 14:09:
Je spreekt over IA64 in het subject, en in je posting zeg je dat je een AMD64 hebt. Dat kan wel eens het probleem zijn: IA64 is de Intel 64-bitsarchitectuur die in de Itanium CPU's gebruikt wordt, en da's niet hetzelfde als AMD64 ofte x86-64 dat o.a. door AMD wordt gebruikt (en nu sinds kort in bepaalde Intel processoren, waar het het EM64T of iets dergelijks heet...). Je gebruikt dus wellicht cd's voor een andere architectuur.
Ik was ook zwaar gaar toen ik aan het downloaden was en ben nieuw op het 64 bit gebied
Maar klopt het dat die hele CD dan niet boot? Dat lijkt me alsnog raar.
Het lijkt mij dat de files die de install installeert 64 bit optimized zijn maar niet de CD zelf
Gek dit
Maar goed, ik ga dus eens op zoek naar een andere ISO. Iets met AMD64 of het bekender klinkende x86-64 in in de filname
edit:
http://lists.debian.org/d...nce/2004/06/msg00002.html
[ Voor 6% gewijzigd door DeMoN op 17-11-2004 14:21 ]
* smokalot had er nooit bij stilgestaan dat het hebben van ports naar allerlei architecturen nog nadelige aspecten zou kunnen hebben
It sounds like it could be either bad hardware or software
Afgezien van je architectuur 'probleempje', kan ik me niet voorstellen dat k3b de md5sum controleert van het bestand dat je hebt gedownload. Het lijkt me dat-ie alleen controleert of dat wat op de CD staat hetzelfde is als dat wat je gebrand hebt. Misschien toont-ie nog wel ergens een md5sum, maar die moet je toch zelf verifieren tegen de md5sum's die je van de Debian site(s) kan halen.DeMoN schreef op woensdag 17 november 2004 @ 13:20:
[...]
k3b doet dat automatisch en die klopte elke keer.
En lijkt me na 4x branden dat ze niet allemaal corrupt zijn. Ze zijn ook nog allemaal op verschillende manieren gedownload van verschillende mirrors met verschillende protocollen.
Ik heb geen KDE/k3b, dus ik kan het niet even voor je controleren helaas.
I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum
JupStraphka schreef op donderdag 18 november 2004 @ 10:02:
K3B controleert we degelijk de MD5SUM van de iso hoor. Ik denk dat je deze ook wel automatisch kan laten controleren tegen een andere sum. K3B is nog best wel ok voor een KDE app
/offtopic
Ik heb onlangs met google al een AMD64 netinstall kunnen vinden. Debian Sarge linux
Weet iemand ook nog een goede apt-sources voor AMD 64 SID? Ik kan wel het een en ander vinden maar natuurlijk nog veel minder als voor 32 bit SID wat ik voorheen draaide