Geen internet in de stad via de universiteit 
Ondertussen kan ik weinig thuis doen voor school en ook al geen WoW en HL2 spelen
, best klote dus...
Maargoed, ik ben benieuwt of er hier mensen die nog wat meer weten of goede ideen hebben omtrent deze situatie.
Vanmiddag 15 november is bekend geworden dat KPN Telecom besloten heeft om de ADSL lijnen die de UT afneemt via Eager Telecom af te sluiten.
Dit betekent dat de afnemers van deze dienst op dit moment geen internet toegang meer hebben. De UT heeft inmiddels schriftelijk haar bezwaar tegen deze handeling kenbaar gemaakt aan KPN Telecom. De UT zal haar uiterste best doen om op korte termijn de dienstverlening aan haar klanten te hervatten. Op dit moment is het echter nog niet duidelijk wanneer dit zal gebeuren. Zodra hierover meer bekend is zal dit via de ITBEwebsite en de SNT website bekend gemaakt worden.
enOm tot een snelle oplossing voor de uitgevallen ADSL verbindingen te komen is vanochtend een calamiteitenteam opgericht. Dit team is op dit moment bezig met het opstellen van diverse alternatieven voor de uitgevallen verbindingen.
Tevens wordt geprobeerd om te achterhalen wat de verwachte duur van de onderbreking gaat zijn.
Het team zal vanmiddag om 16.30 uur bij elkaar komen om de alternatieven te bespreken en een plan van aanpak op te stellen. We verwachten eind deze middag op de websites van ITBE en SNT de uitkomst van dit overleg te kunnen melden.
Ook Eager Telecom doet op dit moment zijn uiterste best om de dienstverlening zo snel mogelijk te hervatten en heeft daarvoor diverse acties opgestart.
In de tussentijd vraag ik om uw begrip. Ik realiseer mij terdege dat dit een zeer vervelend probleem is voor alle medewerkers en studenten die voor hun werk afhankelijk zijn van hun thuisverbinding en ik kan verzekeren dat er alles aan gedaan wordt om het ongemak zo beperkt mogelijk te houden.
Als alternatief kan ik op dit moment de inbelvoorziening van de Universiteit Twente aanbieden: U kunt via de telefoonlijn inbellen op het UTnetwerk om zo toch gebruik te kunnen maken van het UTnet en het internet.
Het inbelnummer is: 06760-85322.
Als gebruikersnaam kunt u de eerste 7 cijfers van uw medewerkersnummer voorafgegaan door een letter ‘m’ of studentnummer voorafgegaan door de letter ‘s’ gebruiken. Het wachtwoord dat erbij hoort gebruikt u ook om in TAST of reisdeclaraties te komen.
U kunt een handleiding van deze voorziening op de SNTwebsite vinden op de volgende URL: http://www.snt.utwente.nl/handleidingen (installatie modem/dialin).
Meer gedupeerden hier op GoT? Ik zit nu op school, en ik hoop dat er snel informatie vrij komt, maar als dit lang gaat duren nemen we in ons huis denk ik maar een andere provider. De vraag is echter wat de snelste oplossing hiervoor is.Een tikje verlaat, maar toch nog:
Op dit moment is er overleg gaande tussen Eager Telecom en de Universiteit Twente. Eager Telecom is hierbij formeel in gebreke gesteld door de UT en gesommeerd om de dienstverlening per direct te hervatten.
Daarnaast wordt op dit moment een draaiboek opgesteld om de dienstverlening op een alternatieve wijze voort te kunnen zetten mocht dit onverhoopt toch niet gaan lukken via Eager Telecom.
Het calamiteitenteam zal donderdagochtend 08.30 uur opnieuw bij elkaar komen om de stand van zaken van dat moment te bespreken.
Mochten er in de tussentijd nog nieuwe ontwikkelingen zijn dan zullen deze zo spoedig mogelijk gepubliceerd worden op de websites van ITBE en SNT.
bron: http://www.utwente.nl/itb...fsluiting3.doc/index.html
Ondertussen kan ik weinig thuis doen voor school en ook al geen WoW en HL2 spelen
Maargoed, ik ben benieuwt of er hier mensen die nog wat meer weten of goede ideen hebben omtrent deze situatie.