Op het display staat ook gewoon 96/24 en de center licht ook op.
Overigens is het 4.0 ... en 5.0 met QGVH1, maar dan uit alle boxen dezelfde klanken, zowel hoog als laag, zoals gezegd.
En dan heb ik nog een fucking probleem, waar meerdere mensen last van hebben schijnt. Mijn rears zijn veelte zacht! Heb gezocht in de search en gegoogled en ja, ik heb
- testtonen geprobeerd en alle boxen ongeveer even hard
- aantal dB van de rears al op +10 gezet, maar het mag niet baten. In films zijn de rears gewoon veelte zacht.
Ik heb voor mijn fronts 2x2,5 mm speakerskabel en bi-wired. Mijn rears zijn ook best wel fors en hebben een
Nenn-/max. Belastbarkeit: 70/120 Watt
Übergangsfrequenz 3500 Hz
Empfohlene Verstärkerleistung > 30 Watt
Impedanz 4-8 Ohm
Heb de impedantie van de Yamaha voor zowel speaker A als B op 6 ohm gezet. Al de Magnats zijn 4-8 ohm. Voor de rears gebruik ik ook die 2x2,5mm kabel (toen ik in de winkel stond en ik zei dat ik ook die kabel (kost 1,35 per meter) wilde hebben voor mijn rears, keken ze me beetje raar aan. De verkoper probeerde me een flinterdun kabeltje aan te smeren. Zou het toch beter zijn als ik iets dunnere kabels voor mijn rears gebruik? Of moet ik een beetje kloten met de ubergangsfrequenz ofzo? En zo ja, hoe? Edit: in films als ik mn oor bij de boxen houdt, klinkt alles heel ver weg en ruist het gewoon. Maar Radio luisteren of gewoon een cdtje erin, klinkt het wel goed.
Edit: Meer gegevens
- 5 speakers ingesteld.
- Bass -3 en Treble + 2 (bij Tone Control)
Nu staat er in het boekje:
Als u de hoge of lage tonen teveel versterkt of verzwakt, is het mogelijk dat de toonkleur van de surround-luidsprekers niet meer overeenkomt met die van de linker, rechter en midden-voor luidsprekers. Maar dit moet toch niet zoveel uitmaken? Heb juist die Bass wat weggedraaid, omdat als ik hem hard aanzet, de bass wat vervormt (heb nog geen sub). Als ik hem nu hard aanzet, vervormt hij niet. En de Treble iets hoger omdat ik de zang mooi vind
- Midden Luidspreker LARGE
- Front LARGE
- Rear LARGE
Verder afstand, room en niveau's allemaal afgesteld. Moet ik misschien handmatig de klankkleur instellen?
Hopelijk kan JvS me hierbij helpen, want hij heeft volgens mij ook een Yamaha RX-V1400
[
Voor 156% gewijzigd door
Verwijderd op 18-11-2004 13:53
]