Toon posts:

Dual externe HDD cases firewire of usb2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het zal vast al wel 10 keer gepost zijn ... ik kan het alleen niet vinden.

Ik ben dus opzoek naar een externe behuizing voor twee of meer hdd`s... hij mag verbonden worden met een firewire of usb2 kabeltje

ik heb al een beetje gezocht en het volgede gevonden :
Afbeeldingslocatie: http://www.datoptic.com/images/ef3d.jpg

Weet er iemand of er winkels in nederland zijn waar je zoiets kan krijgen? en heeft iemand ervaring met deze dingen hoe ze zijn qua snelheid ... ?

Verwijderd

toeval wil dat ik juist iets bedacht heb::

als je naar www.reichelt.de gaat
en zoekt op "ide usb" zonder de aanhalingstekens dan vind je oa een drongle

dus 14 euro het stuk

koop nu een usb hub (10 euro)

en een kleine (at) kast (incl voeding)

en je hebt op goedkope manier een fileserver: enige tekortkoming: je moet nog een manier vinden om je voeding aan te schakelen dus ik zou voor een at kast gaan met at voeding

mij lijkt het persoonlijk geniaal maar goed, ik hoop dat je er iets aan hebt

ander heb je ook nog la cie bigger disk.. daar zitten er twee in geloof ik

voor de rest heb je enkel duurdere systemen

ps: de snelheid is natuurlijk gedeeld; maja voor opslag valt dat toch wel mee

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 13:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
heej, dit is wel een vet idee natuurlijk ... maar ik denk toch dat ik liever een compleet kastje wil hebben. Volgens mij is het dan uiteindelijk bijna net zo duur plus dat het wel zo netjes oogt:)

Verwijderd

Wat natuurlijk ook al 10 keer als antwoord is gekomen is hetvolgende;

Waarom geen oude PC? Netwerkkaartje erin en de snelheid is 3 à 4 keer hoger

Ik geef toe dat het geen echt goed antwoord is, maar als je iets makkelijk meeneembaar wilt ben je het best met 1 grote schijf. Als je gewoon alle oude schijven die je nog liggen hebt nog wil gebruiken ben je best met een oud pc-tje ;)

Verwijderd

Topicstarter
nou het wil dat ik net mijn hele workstation heb verkocht voor een laptop :) ... dus opzich kan ik wel weer een andere machine voor storage gaan kopen maar dan had ik natuurlijk net zo goed mijn workstation kunnen houden.

Heeft iemand ervaring met het laden van programma`s / games vanaf zo`n externe hd of is dit helemaaal niet aan te raden?

dan toch maar een pcmcia scsi kaartje met een grootte toren ? :P

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:54
ik zelf had ook zo'n soort probleem, en heb er een oplossing voor gevonden die ik makkelijk vondt.

d-link verkoop kastjes waar je (via ethernet) externe hdd usb2 kastjes op aan kan sluiten, de d-link heeft per kastje hier 2 usb aansluitingen voor (je kunt er eventueel ook een usb stick in zitten ipv hdd)

misschien dat dat iets voor je is?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 21:09:
nou het wil dat ik net mijn hele workstation heb verkocht voor een laptop :) ... dus opzich kan ik wel weer een andere machine voor storage gaan kopen maar dan had ik natuurlijk net zo goed mijn workstation kunnen houden.

Heeft iemand ervaring met het laden van programma`s / games vanaf zo`n externe hd of is dit helemaaal niet aan te raden?

dan toch maar een pcmcia scsi kaartje met een grootte toren ? :P
Ik werk regelmatig met ext hdds (mijn pc waar 800GB aan hdd ruimte inzat is weer eens op zijn gat gegaan, zodoende wil ik die schijven nog wel eens extern gebruiken).
met USB2.0 is de snelheid niet eens zo heel veel lager.
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 13:25:
toeval wil dat ik juist iets bedacht heb::

als je naar www.reichelt.de gaat
en zoekt op "ide usb" zonder de aanhalingstekens dan vind je oa een drongle

dus 14 euro het stuk

koop nu een usb hub (10 euro)

en een kleine (at) kast (incl voeding)

en je hebt op goedkope manier een fileserver: enige tekortkoming: je moet nog een manier vinden om je voeding aan te schakelen dus ik zou voor een at kast gaan met at voeding

mij lijkt het persoonlijk geniaal maar goed, ik hoop dat je er iets aan hebt

ander heb je ook nog la cie bigger disk.. daar zitten er twee in geloof ik

voor de rest heb je enkel duurdere systemen

ps: de snelheid is natuurlijk gedeeld; maja voor opslag valt dat toch wel mee
Geweldig die dignen. Daar ga ik er 2 voor bestellen voor mijn casemodje :D

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 20:45
Is de DiskJockey niet iets hiervoor, kan je zelf wel een mooi kastje omheen bouwen: nieuws: Disk Jockey speelt met harde schijven

Die IDE <-> usb dingen zijn ook geschikt uiteraard, en ook beter verkrijgbaar / betaalbaar maar ik wou je deze optie ook even onder de neus brengen ;)

Eve char: Warock <TEST>

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:32
Let een beetje op met meerdere USB to IDE convertors die op 1 hub hangen. Als ik 2 externe harddisk behuizingen aan m'n pc hang, en ik access ze tegelijk, dan is de performance echt helemaal om te huilen. Je mag blij zijn als je 1Mb/sec haalt oid. Met slechts 1 disk tegelijk gaat het wel prima, tegen de 25Mb/sec. Dat alles op een mobo met nforce2 chipset, maar ik vermoed dat je hetzelfde probleem krijgt met USB hubjes e.d.

Verwijderd

Topicstarter
En hoe zit het met firewire .... over het algemeen zijn firewire case gewoon stackable dus kan je ze mooi opstapelen... ik heb al een externe dvd brander op firewire.
Is het bijvoorbeeld mogelijk om goed dvd`s te branden van een firewire disk naar een firewire dvd recorder ? (ik heb een 8x trouwens)

De bovengenoemde diskjockey kost jammer genoeg 330 dollar :)... als ik dat kwijt ben dan koop ik liever een paar van die usb converters + een lading disken.

Het d-link apparaat je moet ik nog even onder de loep nemen :) ... misschien hebben hier nog wat meer mensen ervaring mee ... of misschien uberhaupt met netwerk storage?

Verwijderd

De snelheid van USB drives is altijd een stuk lager. Aangezien er meer moet omgezet worden (ide <-> usb). In de praktijk ongeveer 50% trager als interne schijven. Maar om eerlijk te zijn is dat vaak hetzelfde met schijven op een netwerk. om er programma's of games raad ik wel wat af. Maar grote bestanden of muziek is het ideaal.

Verwijderd

Topicstarter
als subsonic 25mb/s haalt dan is dat volgens mij niet 50% van de normale ide snelheid .... hiervoor zou ik het wel doen namelijk :)

over netwerk is dan in een keer niet echt een optie meer aangezien je dan niet boven de 12mb uitkomt (100mbit)..

Ik heb een keer gehoort dat firewire effectief sneller is omdat het voor ieder device wat je aansluit de hele bandbreedte van 400mbits krijgt ... bij usb2 is dit niet zo en krijg je alles bij elkaar over je hele bus 480mbits ? iemand die hier iets van weet ?

Verwijderd

een interne HD (in een PC) haalt toch +/- 50mB, ik ben niet goed in rekenen, maar 50/2=25 8)

De databreedte wordt steeds over de volledige bus gerekend. Als je in perfecte omstandigheden werkt kan er 60MB/s over de gehele lijn. Met firewire zal je dus ook in theorie die snelheid kunnen halen. Maar firewire blijft minder CPU intensief als USB, maar is dan wel duurder en moeilijker te verkrijgen

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij komt een interne hdd ook niet boven de 25 meg maar daar zijn de meningen over verdeeld :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 11:28:
volgens mij komt een interne hdd ook niet boven de 25 meg maar daar zijn de meningen over verdeeld :)
Het is gewoon een feit dat zo'n ding meer dan 25 MB/s kan trekken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 11:28:
Een laptop 4200 rpm schijfje waarschijnlijk niet (uit dan Aldi :P), maar mijn maxtors halen toch zonder al te veel moeite 60 (de PATA 50mB/s)

Als je tevreden bent van een snelheid van 25 à 30 mB/s is het voor mij goed.

Verwijderd

Topicstarter
nou ik bedoel eigenlijk niet de maximale snelheid die hij kan halen ... ik snap ook wel dat hij in theorie harder gaat en dat hij dan 50mb/s kan wegschrijven maar als je een beetje aan het gamen bent en ondertussen een beetje zit te kopierren dan red je de 50 echt niet ...

maar goed ... ik wil een firewire case.... heeft iemand een idee waar ik een firewire dual case kan kopen? liefst binnen nederland?

er moeten dus wel 2 disken in kunnen .... een case die raid 0 support zou leuk zijn maar hoeft niet persee :)

iemand ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb besteld : een pcmcia serial ata kaartje en serial ata externe case :)

kijken of het werkt :P

Verwijderd

Topicstarter
pcmcia kaartje is binnen ...

Werkt als een tierelier :) ...

Kastje dat ik had besteld is inmiddels weer terug naar alternate omdat dit niet de juiste was .....

Ik heb inmiddels een HP surestore drive op de kop getikt die ik uit zijn behuizing heb gesloopt ... deze zal ik gaan gebruiken voor mijn huising :)
Pagina: 1