Toon posts:

[Outlook] Zoekt steeds achter oude exchange server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben in ons netwerk een nieuwe exchange server geplaats, en de naam van ons domein is veranderd.
Wat nu blijkt: als iemand met zen outlook iets wil sturen, of nog maar gewoon outlook opent duurt dit relatief lang.
Na wat rond te snoepen met ethereal blijkt dat outlook bij deze acties eerst nog steeds naar de netbios name van de oude exchange server gaat zoeken.
Als ik een search doe met de oude servernaam op het registry vindt hij niets, en de exchange settings staan ook allemaal correct. Zelfs als ik de exchange server service volledig verwijder en terug toevoeg krijg ik hetzelfde resultaat.

Heeft iemand enig idee of dit nog te fiksen is?

• docftp
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Had je ook al geprobeerd om een compleet nieuw profiel aan te maken???
Dus niet de oude server in je profiel vervangen door de nieuwe.

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

Verwijderd

Topicstarter
ja, zo lijkt het wel te werken.
Liefst had ik het niet op die manier gedaan, aangezien voor 70 mensen alle pst's en dergelijk terug goedzetten nogal omslachtig is, maar als er niets anders op zit...... ;(

• docftp
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vergeef mijn domme vraag, maar waarom gebruik je een pst als je een exchange draait?
Zodra je de gebruiker op een andere locatie/werkplek laat inloggen zijn de mailtjes in zijn pst niet op die machine. ergo nutteloos
Tenzij je de pst op een netwerk locatie hebt (iets wat uberhaupt niet aan te bevelen is)

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

Verwijderd

Topicstarter
wij gebruiken die om correspondenties per project enz bij te houden. Ook backups en weet ik nog wat al die gebruikers bedenken