Toon posts:

Aircard GPRS (code 12)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand die mij kan helpen met het volgende probleem?!

Ik heb een splinternieuwe hp compaq nx9105 (laptop) en een Sierra Wireless AirCard GPRS, OS Win XP Pro.

Wanneer ik hem installeer krijg ik in de device manager de volgende melding:

This device cannot find enough free resources that it can use. (Code 12)

If you want to use this device bladiebla

Ik heb dus geprobeerd de instellingen handmatig aan te passen, maar daar geeft ie aan dat er geen vrije bronnen zijn. Ik heb ze allemaal langs gelopen, maar t helpt niets. Dan heb ik geprobeerd van alles uit te zetten (modem, infrarood etc) en opnieuw te installeren werkt ook niet.

In de bios heb ik gekeken maar daar kan ik geen plug en play uitzetten, helemaal niets eigenlijk, alleen mn printerpoort, heb ik ook gedaan, werkt ook niet.

Op sierrawireless.com staat een patch, heb ik ook gemaild gekregen van ze, maar die werkt ook niet.... HELLUP!

Wat kan ik nou nog meer doen????

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Heb je SP2 al geinstalleerd? Want WinXP ondersteunt Wifi pas met SP2.

Lucky Goldstar

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb hem zelfs opnieuw geinstalleerd omdat ik dacht dat het misschien wel kwam door sp2....

• DJkim

DJkim

Plug and Play kun je via configuratiescherm-Service uitzetten. Misschien dat je in bios ook wat moet veranderen..?

Lucky Goldstar

Verwijderd

Topicstarter
Ok, plug en play uitgezet, ga ik nu even proberen of het werkt, enne in mn bios kan ik helemaal niets veranderen.....

Verwijderd

Topicstarter
Nou het scheelt, plug en play doet ie niet meer, dus alles wat ik nu uninstall doet ie niet meer automatisch wel installeren, alleen het probleem bestaat nog steeds, hij ziet wel gewoon nieuwe hardware e.d. maar dat bronprobleem blijft bestaan....

Verwijderd

Topicstarter
Ehm, trouwens, hij doet het niet, maarrrr ik zie ook niets meer in mn device manager.... :D

• DJkim

DJkim

haha je kan edit buttontje gebruiken :D....

Haal dat ding effe eruit en steek het weer in nadat je WinXP hebt restart en daarna probeer driver via device manager te installeren en kijk of je geen IRQ conflict hebt...

Lucky Goldstar

Verwijderd

Topicstarter
Heej! Lach me niet uit ja! Ik ben hier net :D (bedankt voor de tip)

Maare heb ik gedaan enne moest zelfs opnieuw opstarten, daarna gaf ie uitzichzelf dat hij nieuwe hardware heeft gevonden, dus nog maar een keer geinstalleerd... Ehm...dan doet 'ie dat dus nóg een keer.... weer een keer geinstalleerd... enne hij geeft nu aan dat hij een firmware update wil.. zover heb ik hem nog niet gehad!!! Ik laat het hem even doen en dan hoor je het weer! (zal ik ff het edit knopje gaan testen)

ff serieus he, als dit werkt... mn broek zakt er vanaf.. ik heb zelfs xp opnieuw geinstalleerd mét die kaart erin.....

NOU, mijn edit knopje werkt ook :-)

Maare, JE BENT GEWELDIG! HIJ DOET HET!!!

Enne, t was trouwens niet de eerste keer dat ik dit deed, maar op een of andere manier werkt het nu dus wel........ Zucht.. ik ben HEEL BLIJ! :*)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 14:53 ]

• DJkim

DJkim

Nu moet je 10 euro doneren aan T.net dat is nieuwe regel btw :D

Lucky Goldstar

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Even een kick, want ik heb met precies hetzelfde notebook en Aircard hetzelfde probleem. Helaas kan ik de uitleg hierboven niet precies volgen dus hopelijk zijn er nog wat andere mensen die me kunnen helpen.
DJkim schreef op woensdag 17 november 2004 @ 14:27:
Haal dat ding effe eruit en steek het weer in nadat je WinXP hebt restart en daarna probeer driver via device manager te installeren en kijk of je geen IRQ conflict hebt...
Tot deze stap heb ik hetzelfde. Dus een lege Device Manager. Maar na een restart en herplaatsing van de aircard, wordt deze (uiteraard) niet gevonden omdat de PnP service uitgeschakeld is. Wanneer ik deze weer opstart heb ik nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb het idee dat ik 1 stap mis, maar ik heb geen idee welke? :?

Hopelijk zijn bovenstaande posters nog aanwezig op GoT en weet iemand anders nog een goede tip.

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Waarschijnlijk had vind_taz een andere AirCard dan ik (ik heb de Aircard 750), want volgens de website van HP kan deze kaart niet werken met dit notebook. Een probleem van de nVidia chipset in combinatie met de AirCard.

Mochten nog meer mensen op dit draadje komen, dan kunnen ze hier de verklaring van HP lezen.

En ik kan op zoek naar een andere kaart (of notebook) :(

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Pagina: 1