[XP] OS laden via bootrom?*

Pagina: 1
Acties:

• Cybex
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Is het mogelijk om bijv. Windows XP te laden via een bootrom?

Ik had hetvolgende scenario in gedachten:

1 server met supersnelle harddisks
2 desktops die booten (via bootrom) vanaf die server
desktops met server verbinden via gigabit.

En dan moet het ook nog mogelijk zijn om software ed. te installeren op die desktop. Het moet GEEN terminal service worden, ik wil graag de rekenkracht ed. van mijn CPU gebruiken. Is dit uberhaupt mogelijk of vraag ik nu het onmogelijke?

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:25
Als je diskless wil via een bestaand IP netwerk dan zou je eventueel naar iSCSI kunnen kijken (icm een iSCSI HBA). Dan wordt een op de server geexporteerd device beschikbaar voor 1 client en kan er gewoon van geboot worden.

Er zijn ook software matige oplossingen, maar die kan ik zo snel niet terug vinden..

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:59

Nik

Wil je zoiets als Linux SuSE Live! Eval of niet?

Want als je dat zoekt, dan volg ik dit topic, aangezien ik best wel eens XP vanaf een CD zou willen laten booten zonder te installeren :P

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het zal best mogelijk zijn, bootrom is naar mijn idee toch een kwestie van verwijzen. Maar waarom zou je het uberhaupt willen :? Terminal Server is sowieso een stuk beter te beheren lijkt me...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Cybex
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Het moet geen beheersoplossing worden. Ik wil in principe alleen de harddisk in een server stoppen en de rest hetzelfde laten. Dus het probleem is nu alleen nog het booten van (in mijn geval) Windows XP.

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:24

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Zoek je soms windows XP Preinstalled Edition? Deze is te draaien vanaf cd-rom (pro versie)

[ Voor 167% gewijzigd door LoeiOrdinair op 17-11-2004 12:42 ]

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:25
proller schreef op woensdag 17 november 2004 @ 12:23:
Wil je zoiets als Linux SuSE Live! Eval of niet?

Want als je dat zoekt, dan volg ik dit topic, aangezien ik best wel eens XP vanaf een CD zou willen laten booten zonder te installeren :P
Die is er: BartPE

Verwijderd

TFTP wordt hier vaak voor gebruikt. Beetje het thin-client idee is dit :)

Oh en dit is meer iets voor Windows Operating Systems dan voor PNS.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Een hele Windows installatie over je netwerk sleuren is gewoon nogal traag lijkt me - misschien dat je dan ook veel beter af bent met een automatische ghost of iets dergelijks :)
Pagina: 1