[Xp] Computer upgraden zonder windows opnieuw te instaleren*

Pagina: 1
Acties:

• deleenheir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-04 22:13
Ik ga m'n computer binnen enkele dagen upgraden:

Mamaplankje:
asus A7V8X-X --------> Abit NF7-S2
http://www.abit.com.tw/pa...=NF7-S2&fMTYPE=Socket%20A

Centrale melkverwerkingsunit:
Athlon XP 2000+ -------> Athlon XP 3000+ (unlocked }: )
http://www.e-star.ru/catalog/39513_1_b.jpg

Koelblokje:
Boxed koeler ---------> Thermalright SLK-947U
http://www.pc-experience..../Blacknoise6/slk947.3.jpg

Nu was m'n vraag kan ik gewoon de onderdelen wisselen en eventueel drivers onder xp instaleren of ga ik moeten formateren???

Ik koop die onderdelen 2de hands en wil ze natuurlijk eerst even testen...
Het gaat om Windows xp met SP2

[ Voor 8% gewijzigd door deleenheir op 17-11-2004 11:23 ]

"If it works, don't fix it"

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:19

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

De koeler en CPU zullen geen probleem opleveren. Als het lukt kan je proberen de Nforce drivers van je nieuwe mamaplank vast te installeren, dan kan XP die vinden als je de harddisk in je nieuwe systeempje hangt. Anders heb je kans dat ie de IDE controller ofzo niet kan vinden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-04 16:58

Kappie

Tell me your secrets...

Ik heb wel eens mijn oude winxp installatie op van een intel naar een amd configuratie verhuis door simpel weg de harddisks te verplaatsen van het ene naar het andere systeem. XP moest wel 2 keer rebooten door alle nieuwe devices die gevonden werden, maar het werkte toch perfect :)

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Kappie schreef op woensdag 17 november 2004 @ 12:08:
Ik heb wel eens mijn oude winxp installatie op van een intel naar een amd configuratie verhuis door simpel weg de harddisks te verplaatsen van het ene naar het andere systeem. XP moest wel 2 keer rebooten door alle nieuwe devices die gevonden werden, maar het werkte toch perfect :)
Al gaat het meestal wel conflicten opleveren in sommige applicaties.. en haal je nooit het maximale uit je nieuwe configuratie vanwege de oude zooi die er nog opstaat. ;)

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• profweirdo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 09:47
Op de HCC heb ik een nieuwe mobo gehaald (gigabyte ga-k8vt800) en cpu (amd64 2800+) deze hebben mijn oude config vervangen mobo (aopen ak77-60gn) en cpu (amd athlon xp 2100+). Dit werkte eigenlijk goed toen ik mijn s-ata schijf op de nieuwe mamabord plaatste. Inderdaad deden sommige apllicaties moeilijk (Norton Antivirus moest inene opnieuw geactiveerd worden, wat video drivers gaven wat moeilijkheid) na een de-install van alle probleem-veroorzakers was het goed.

Gisteren toch een clean-install gedaan, hierbij merk je toch dat het systeem net even soepeler, sneller en stabieler door loopt.

Hopelijk duidelijk genoeg.......................

E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-04 16:20

BramT

Rule #1

In theorie moet het kunnen, maar als je 'mamaplank' vervangt is het toch aan te raden XP er opnieuw op te zetten. Kan je een hoop tijd besparen...

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

• deleenheir
Ik ben zeker van plan om windows opnieuw te instaleren. maar ik vroeg het me af omdat ik natuurlijk eerst de onderdelen wilde testen en om de verkoop (het is 2de hands) zo makkelijk mogenlijk te laten verlopen vroeg ik me dit af. Kan ik mss de drivers van het plankje alvast op windows instaleren zodat ze al voorradig zijn voor windows???

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Deinstalleer alle drivers die met de moederboord resources te maken hebben. Dan vervang je de hardware en Windows XP zal de hele zooi langzamerhand gaan herkennen.

Dit heb ik gedaan voor mij overstap van Intel PIV naar AMD64. Heeft perfect gewerkt.
(Sommige mensen zijn gewoon te lui om XP opnieuw te installeren met alle programmatjes e.d.) :)

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• deleenheir
Bedankt, dat ga ik proberen...

[/offtopic]
Nog even een vraag de bovenstaande upgrade kan ik 2de hands kopen voor 150€ Wat denken jullie van die deal (is dat een beetje eerlijk)? Ik hoop dat ik m'n oude mobo + cpu + cooler nog kan verkopen voor min 70€.
goedkoopste nieuwprijzen die ik kon vinden:
Athlon XP 3000+: 99€ (de nieuwe zullen niet unlocked zijn)
NF7 - S2 : 88€
Cooler : 40€
------------------------------------
totaal: 227€
[offtopic]

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-04 16:58

Kappie

Tell me your secrets...

NLuna schreef op woensdag 17 november 2004 @ 12:12:
[...]

Al gaat het meestal wel conflicten opleveren in sommige applicaties.. en haal je nooit het maximale uit je nieuwe configuratie vanwege de oude zooi die er nog opstaat. ;)
Bij mij deden alle applicaties het goed, zelfs (voor die tijd) zware games. Al is het wel zo dat na een schone installatie Windows een stukkie vlotter draaide. Maar dat is te verwachten.

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

Pagina: 1