Ik heb een probleem waar ik nu echt niet meer uitkom..
Ik heb een bestaande Oracle database van HPOV Servicedesk , daarin zit een tabel met users ( SERVICEDESK.ITSM_PERSONS ) en een tabel met CALLS ( SERVICEDESK.ITSM_SERVICECALLS )
Een call heeft een ID : SER_ID
Een (lookup) field naar ITSM_PERSONS voor de gene die de call heeft aangemeld
SERVICEDESK.ITSM_SERVICECALLS.SER_CALLER_PER
En een (lookup) field naar ITSM_PERSONS voor de gene die de call in behandeling heeft.
SERVICEDESK.ITSM_SERVICECALLS.SER_ASS_PER_TO_OID
Zoals je ziet moet ik 2x in ITSM_PERSONS een persoon zoeken.
Ik dacht dat het wel zou lukken met deze query :
Ik zoek hier op Call 12
Je mag er van uit gaan dat alle velden die ik zoek bestaan. Waarom krijg ik dan 0 results terug. Wat ik op internet heb kunnen vinden is dat Oracle SQL op bovenstaande manier een Alias wil zien (de MySQL manier werkt niet)
Bovenstaande query werkte prima toen ik nog maar 1 person uit de person table wilde opvragen en dus geen gebruik maakte van de alias funktie.
Iemand nog een suggestie wat ik nog kan proberen?
Overigens roep ik de query aan via PHP.
Ik heb een bestaande Oracle database van HPOV Servicedesk , daarin zit een tabel met users ( SERVICEDESK.ITSM_PERSONS ) en een tabel met CALLS ( SERVICEDESK.ITSM_SERVICECALLS )
Een call heeft een ID : SER_ID
Een (lookup) field naar ITSM_PERSONS voor de gene die de call heeft aangemeld
SERVICEDESK.ITSM_SERVICECALLS.SER_CALLER_PER
En een (lookup) field naar ITSM_PERSONS voor de gene die de call in behandeling heeft.
SERVICEDESK.ITSM_SERVICECALLS.SER_ASS_PER_TO_OID
Zoals je ziet moet ik 2x in ITSM_PERSONS een persoon zoeken.
Ik dacht dat het wel zou lukken met deze query :
code:
1
2
3
4
5
6
| SELECT * FROM SERVICEDESK.ITSM_SERVICECALLS, SERVICEDESK.ITSM_PERSONS CALLER , SERVICEDESK.ITSM_PERSONS ASSIGNEDTO WHERE SER_ID = '12' and CALLER.PER_OID = SERVICEDESK.ITSM_SERVICECALLS.SER_CALLER_PER and ASSIGNEDTO.PER_OID = SERVICEDESK.ITSM_SERVICECALLS.SER_ASS_PER_TO_OID |
Ik zoek hier op Call 12
Je mag er van uit gaan dat alle velden die ik zoek bestaan. Waarom krijg ik dan 0 results terug. Wat ik op internet heb kunnen vinden is dat Oracle SQL op bovenstaande manier een Alias wil zien (de MySQL manier werkt niet)
Bovenstaande query werkte prima toen ik nog maar 1 person uit de person table wilde opvragen en dus geen gebruik maakte van de alias funktie.
Iemand nog een suggestie wat ik nog kan proberen?
Overigens roep ik de query aan via PHP.
PHP:
1
2
| $s = OCIParse($c, $query); OCIExecute($s, OCI_DEFAULT); |