Screenshots in dos, windows installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

• Corpii
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:11

Corpii

Le Tostie

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een gratis programma wat in pricipe het zelfde doet als Virtual Machine, dus waarmee ik screenshots kan maken van een ghost sessie onder dos en een installatie sessie.

Ik heb dit nodig voor een handleiding die ik moet maken.

Ik heb zelf al gezocht op google en met de search maar kan geen bevredigend antwoord vinden. Alleen Virtual Machine van VMware kan ik vinden maar dit is nogal een duur pakket om alleen screenshots te maken.

Verwijderd

EeuwigeDuister schreef op woensdag 17 november 2004 @ 10:39:
Ik ben opzoek naar een gratis programma wat in pricipe het zelfde doet als Virtual Machine, dus waarmee ik screenshots kan maken van een ghost sessie onder dos en een installatie sessie.

Ik heb dit nodig voor een handleiding die ik moet maken.

Ik heb zelf al gezocht op google en met de search maar kan geen bevredigend antwoord vinden. Alleen Virtual Machine van VMware kan ik vinden maar dit is nogal een duur pakket om alleen screenshots te maken.
Wat wij hier altijd doen is niet een apart programma gebruiken, maar onder een ander Windows account die er wat minder... gepersonaliseerd... uit ziet. Standaard SysTray, standaard Windows theme, dat soort dingen.

Ik hoop dat je hier iets mee kan.

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:39
Kan je niet de opdracht starten in een dos box??

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Misschien moet je eens naar SnagIt kijken. Kan vanalles en nogwat capturen, tot video aan toe :) Is bij mijn weten ook een shareware-versie van :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

volgens mij kun je van vmware een trial versie downloaden..

Verwijderd

Vroeger gebruikte ik hier onder DOS het bestand Camera.exe en Capture.exe voor. Dat waren TSRs waarmee je BMP/LBM/GIF/PCX etc captures kon maken.
[google=DOS Screen Capture TSR]
Workstation licentie kost maar 199 dollar... da's toch niet duur ?
Wel in verhouding als je het alleen nodig hebt om screenshotjes te maken en daar gratis oplossingen voor zijn ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 11:53 ]

• Corpii

Corpii

Le Tostie

Topicstarter
ik kijk op dit moment naar capture, het lijkt mij een veel belovend programma, ik laat nog horen hoe het is gegaan

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-07 18:35

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

VMWare duur ? Workstation licentie kost maar 199 dollar... da's toch niet duur ? gemiddelde videokaart is duurder....

[ Voor 5% gewijzigd door DaRealRenzel op 17-11-2004 11:05 ]

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

VMware heeft trouwens ook 30 dagen gratis trials?

http://www.vmware.com/download/workstation.html :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

bochs
qemu
etc etc

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Corpii

Corpii

Le Tostie

Topicstarter
DaRealRenzel schreef op woensdag 17 november 2004 @ 11:04:
VMWare duur ? Workstation licentie kost maar 199 dollar... da's toch niet duur ? gemiddelde videokaart is duurder....
om alleen een paar screenshotjes te maken vind ik dat best prijzig, zeker voor een basisschool ;) (stage)

Maar ik zal morgen meteen de trial van VM uitproberen! :) Ik heb de link naar de trial toch gemist. mijn dank is groot.

Verwijderd

VMplayer met een niet allocated VM harddisk doet wonderen. CT had er zelfs een artikel over en zelfs Computeridee.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Heel handig, maar na 1.5 jaar toch niet zo handig meer. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door pasta op 24-05-2006 01:58 ]

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.