Toon posts:

pijn in je poten van een joystick of gamecontroller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Got doorgezocht over gamepads e.d.

Even samengevat wat ik zoek.

Ik speel o.a. Fifa2005 en MotoGP2, voor shoots gebruik ik de muis

Nu heb ik de logitech extreme 3d joystick gekocht, een prachtig ding, soepel, veel mogelijkheden... Maar met het nadeel dat ik na 2 weken (afentoe een uurtje) spelen vet pijn in mijn arm heb, in mijn polsgewichten en vingers, dat terwijl ik nog nooit problemen gehad heb. Dit komt omdat de joystick nogal hoog is. Gezien de omvang van de joystick ben je gedwongen hem op tafel te zetten... voor mij een complete miskoop dus....

Nu ben ik opzoek naar een gamepad en die zou aan de volgende voorwaarden moeten voldoen:

- geen draadloze
- moet goed in de (volwassen) hand liggen (dus niet zo'n klein ding als de logitech rumblepad 2)
- zowel analoog als digitaal joystickje hebben

Nu heb ik lopen zoeken en eigenlijk valt bijna alles af, want als hij niet goed vasthoud dan krijg ik kramp in mijn handen en als hij niet analoog is, dan stuurt dat niet zo goed bij MotoGP2 en digitaal zorgt voor snelle movement bij Fifa..

Ik heb een gravis gevonden die misschien hieraan zou voldoen, iemand ervaring mee ?http://www.gamer.nl/nieuws/7564

Graag nog wat suggesties, want ik heb best veel gezocht en inmiddels redelijk wat bekeken..

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

je zou controllers van consoles kunnen proberen, en dan met een USB converter er aan, aan je PC knuppen.
XBox controller is best groot... misschien dat dat iets voor je is?

Zelf heb ik de Logitech Wingman Cordless. knap lomp opzich, en weegt ook wel wat door de 4 batterijen die er in gaan, maar ligt wel heerlijk in de hand (en de beloofde 50 uur speeltijd haal je ook nog wel op 1 set goede batterijen).
Is helaas wel draadloos... (maar laat ik nou altijd GP 2000 recharables klaar hebben liggen :P noooit batterijtekort hier....)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
Bij Mediamarkt liggen ze probeerklaar. Hoewel de selectie niet altijd even geweldig is.

Verwijderd

Dit komt omdat de joystick nogal hoog is. Gezien de omvang van de joystick ben je gedwongen hem op tafel te zetten... voor mij een complete miskoop dus....
Je hebt ook van die plaatjes met eronder een zak gevuld met schuim die je op je schoot kan leggen en waardoor je een mooi vlak werkvlak hebt die een stuk lager is als je tafel. Normaal worden die gebruikt als bedtafel of voor gehandicapten zodat ze een mobiel-schoottafeltje hebben. Wellicht heb je daar iets aan (of natuurlijk een RSI verantwoorde tafel nemen die wel voldoet voor jouw spelsituaties)

Verwijderd

Topicstarter
FireWurX schreef op woensdag 17 november 2004 @ 09:57:
je zou controllers van consoles kunnen proberen, en dan met een USB converter er aan, aan je PC knuppen.
XBox controller is best groot... misschien dat dat iets voor je is?

Zelf heb ik de Logitech Wingman Cordless. knap lomp opzich, en weegt ook wel wat door de 4 batterijen die er in gaan, maar ligt wel heerlijk in de hand (en de beloofde 50 uur speeltijd haal je ook nog wel op 1 set goede batterijen).
Is helaas wel draadloos... (maar laat ik nou altijd GP 2000 recharables klaar hebben liggen :P noooit batterijtekort hier....)
Ik heb deze ook gezien en vond hem idd goed in de handliggen... alleen ik word zwaar aggressief als de batterijen op zouden zijn, dus of hij dan ook "slijt" vast genoeg zou zijn?? .... ;)

Als ze die nu hebben MET staart... dan was ik meteen klaar !
Ik ken Xbox niet goed, dus ik zou hiernaar moeten kijken... tnx

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 10:06:
[...]
Je hebt ook van die plaatjes met eronder een zak gevuld met schuim die je op je schoot kan leggen en waardoor je een mooi vlak werkvlak hebt die een stuk lager is als je tafel. Normaal worden die gebruikt als bedtafel of voor gehandicapten zodat ze een mobiel-schoottafeltje hebben. Wellicht heb je daar iets aan (of natuurlijk een RSI verantwoorde tafel nemen die wel voldoet voor jouw spelsituaties)
En waar zou ik die kunnen halen dan? Opzich zeker in geinteresseerd, want de joystick opzich is prima... De tafel opzich is geen probleem, want die gebruik ik al jaren met muizen... daar is het prima voor... alleen in combinatie met je stick niet.
Zo'n plankje zou opzich ook een alternatief zijn..
Is hier ook informatie op internet beschikbaar?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 12:24:
[...]

En waar zou ik die kunnen halen dan? Opzich zeker in geinteresseerd, want de joystick opzich is prima... De tafel opzich is geen probleem, want die gebruik ik al jaren met muizen... daar is het prima voor... alleen in combinatie met je stick niet.
over die plankjes gesproken... een vriend van me had een keer een plankje met Joystick er op op zijn schoot staan, en hij lag zelf half achterover een computerspelletje te spelen.
hij zit met zijn rug naar de deur, en komt zijn moeder om de hoek kijken.... :+

ennuh, je zou naturlijk even een 5 volt voeding kunnen maken voor de gamepad... zit er wel een draadje aan, en zit je dus nooit zonder voeding.

en bij de meeste speelgoedwinkels kan je wel even een Xbox, Playstation, Gamecube of wat voor andere console uitproberen, om ff de controllers te testen.
op www.liksang.com verkopen ze losse controllers + USB converters :)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 12:24:
[...]

Probeer het eens bij Blokker / Marktkramer (zeg maar van die semi huishoudelijk / bouwmarkt / inrichtingsshops) of je lokale groene kruis of thuiszorgwinkel (dus gezondheidsshops).
Pagina: 1