Ik heb een server staan met Windows SmallBusiness Server 2003. Door middel van ntbackup wordt er per nacht 2 backups gemaakt, een van de Exchange database en de ander van de SystemState. De backup wordt gemaakt naar een bestand.
Nu gebeurd het regelmatig dat de backup wel begint maar dat deze om een of andere reden niet backupt. Er staat niets in de eventlog mbt ntbackup, eveneens wordt er een backup log aangemaakt waarin niets nuttigs staat, enkel dat de backup gestart is.
Als ik in de taskmanager kijk dan zie ik dat ntbackup draait maar verder geen activiteit heeft (gebruikt geen CPU, geheugen gebruikt rond de 4Mb). Ook in de Scheduled Tasks staat de task op "Running" met als Last Result waarde "0x0" (Is normaal na een goed beeindigde task).
Nu is het vervelende dat dit probleem zich niet altijd voordoet, het lijkt random alhoewel er bijna altijd een van de 2 backups het niet doet.
Als ik de vastgelopen task eindig en opnieuw start dan draait de backup normaal zonder fouten.
Ik heb al een aantal maal het backupscript opnieuw aangemaakt maar hij blijft het probleem geven. Omdat er geen foutmelding gegeven wordt is het voor mij heel moeilijk zoeken dus ik hoop dat hier iemand een helder idee heeft want ik zie op dit moment geen opties meer
Overzicht instellingen:
Script voor de emailbackup
Script voor de SystemState backup
Instellingen emailbackup job:
Instellingen systemstate job:
Nu gebeurd het regelmatig dat de backup wel begint maar dat deze om een of andere reden niet backupt. Er staat niets in de eventlog mbt ntbackup, eveneens wordt er een backup log aangemaakt waarin niets nuttigs staat, enkel dat de backup gestart is.
Als ik in de taskmanager kijk dan zie ik dat ntbackup draait maar verder geen activiteit heeft (gebruikt geen CPU, geheugen gebruikt rond de 4Mb). Ook in de Scheduled Tasks staat de task op "Running" met als Last Result waarde "0x0" (Is normaal na een goed beeindigde task).
Nu is het vervelende dat dit probleem zich niet altijd voordoet, het lijkt random alhoewel er bijna altijd een van de 2 backups het niet doet.
Als ik de vastgelopen task eindig en opnieuw start dan draait de backup normaal zonder fouten.
Ik heb al een aantal maal het backupscript opnieuw aangemaakt maar hij blijft het probleem geven. Omdat er geen foutmelding gegeven wordt is het voor mij heel moeilijk zoeken dus ik hoop dat hier iemand een helder idee heeft want ik zie op dit moment geen opties meer
Overzicht instellingen:
Script voor de emailbackup
code:
1
| JET SKDC1\Microsoft Information Store\First Storage Group\ |
Script voor de SystemState backup
code:
1
| SystemState |
Instellingen emailbackup job:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Naam: SKDC1-Email Tabblad Task: Run:C:\WINDOWS\system32\ntbackup.exe backup "@C:\backup\SKDC1-Email.bks" /n "Email.bkf created 3-11-2004 at 11:00" /d "Set created 3-11-2004 at 11:00" /v:no /r:no /rs:no /hc:off /m normal /j "SKDC1-Email" /l:s /f "E:\Data\ServerBackup\Email.bkf" Start In: C:\WINDOWS\system32 Run As: SK\Administrator Tabblad Schedule: Schedule Task: Weekly Start Time: 17:30 Every 1 Week on: Mon, Tue, Wed, Thu, Fri Tabblad Settings: Stop This task if it runs for 12:00 |
Instellingen systemstate job:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Naam: SKDC1-SystemState Tabblad Task: Run:C:\WINDOWS\system32\ntbackup.exe backup "@C:\backup\SKDC1-SystemState.bks" /n "SystemState.bkf created 3-11-2004 at 10:59" /d "Set created 3-11-2004 at 10:59" /v:no /r:no /rs:no /hc:off /m normal /j "SKDC1-SystemState" /l:s /f "E:\Data\ServerBackup\SystemState.bkf" Start In: C:\WINDOWS\system32 Run As: SK\Administrator Tabblad Schedule: Schedule Task: Weekly Start Time: 07:00 Every 1 Week on: Mon, Tue, Wed, Thu, Fri Tabblad Settings: Stop This task if it runs for 12:00 |