Toon posts:

Fedora Core 2, installatie stopt op willekeurige momenten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij zijn hier bezig met een systeem waar wij FC2 proberen te installeren.

Systeem:
Asus P4S800D mainboard
Intel P4 3.0 GHz 800 FSB
512 MB DDR PC3200
80 GB Maxtor HD.

We hebben alles vervangen dus mb, ram, cpu, atx, cdrom en schijf omdat we dachten dat er een stukje defecte hardware bij zou zitten maar ook op een ocmpleet nieuw systeem wil het niet installeren.

We hebben jarenlange linux ervaring maar deze wil gewoon niet installeren.

We hebben ook andere CD's geprobeerd en ook NetInstall. Ook hebben we FC3 gebruikt maar tevergeefs.

Bij het kopieren van bestanden stopt hij willekeurig. Soms bij de kernel soms bij de GCC compiler soms weer bij perl.

Ook hebben we een Asus P4P800 Boot cd geprobeerd maar tevergeefs

Iemand nog ideeen?

Mvg

Desmond

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-02 16:55
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 09:26:

Bij het kopieren van bestanden stopt hij willekeurig. Soms bij de kernel soms bij de GCC compiler soms weer bij perl.

Ook hebben we een Asus P4P800 Boot cd geprobeerd maar tevergeefs
Heb je de media (CD/DVD) laten checken in de setup. Ik heb zowel bij FC2 als bij FC3 corrupte CD's gehad. Vreemd genoeg gebeurd het alleen bij hun iso's. Bij andere distro's of andere iso heb ik dat probleem nooit gehad.

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 19:59
Wel gecontroleerd of de CDs juist zijn gebrand? In het begin van de installatie is er een controlemogelijkheid.
FC3 is trouwens uit B)

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:07

Jimbolino

troep.com

er is vast iets wat je niet vervangen hebt, want aan fedora ligt het niet.

draai eens uitgebreid memtest (1 dag ofzo)
Ook hebben we FC3 gebruikt

[ Voor 45% gewijzigd door Jimbolino op 17-11-2004 09:35 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Probeer Knoppix eens.... bespaart je veel moeite van steeds maar installeren. Als die werkt weet je dat een Linux werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Memtest hebben we al een keer run van 8 uur laten lopen en alles is in orde.

Ik heb de ISO's van FC2 en FC3 op 2 sets CD's gebrand en FC3 zonder problemen op mijn notebook geinstalleerd. Knoppix draait trouwens als een zonnetje op dat systeem :)

We hebben er nu al ruim 15 uur inzitten en worden er zo gek van...

Windows XP draait trouwens in een keer als een zonnetje op dat systeem!
Heb je de media (CD/DVD) laten checken in de setup. Ik heb zowel bij FC2 als bij FC3 corrupte CD's gehad. Vreemd genoeg gebeurd het alleen bij hun iso's. Bij andere distro's of andere iso heb ik dat probleem nooit gehad.
Netinstall geeft dezelfde problemen verder zit er niets in het syteem wat nog niet vervangen is. Zelfs de VGA kaart en FD hebben we vervangen :)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 09:38 ]

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-02 13:47
Wat gaat er precies mis? Krijg je een foutmelding? Of doet hij helemaal niets meer zonder foutmelding?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Die disk, hangt die aan de SATA controller?

Ik ken dit bord verder niet, maar ik neem aan dat dat ding de SiS180 controller gebruikt (zit intern in de 964 southbridge geintegreerd). De SiS180 wordt pas goed ondersteund vanaf 2.6.7, als je een oudere kernel draait, kan dit je probleem zijn.

Persoonlijk denk ik dat dat ding hard vastloopt op het moment dat je veel disk transfers doet.
Pagina: 1