[win2k] ntbackup probleem

Pagina: 1
Acties:

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:26
Op een Windows 2000 machine draait Exchange 2000.
Nu maak ik een backup met NTBackup van de Information Store.
Die backup wordt naar een bestand geschreven die later op een tape wordt gezet.

De backup moet dagelijks plaatsvinden en ik heb ingesteld dat het bestand vervangen moet worden.

Wanneer de backup door de scheduler wordt uitgevoerd krijg ik steeds onderstaande melding:

Afbeeldingslocatie: http://www.3dtradelink.nl/ntbackup1.jpg

Wanneer ik de de backup uitvoer vanaf een andere server (ook win2k) dan heb ik geen problemen.
Er zijn geen fouten in het logboek te vinden.
Wanneer ik op deze machine een SystemState Backup maak is er niets aan de hand.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:30
het volgende je kan met NTbackup geen goeie exchangebackup maken...

1 je kan namelijk geen open database backuppen en als exchange draait dan is je information store een open database...

2 je log files worden niet geflushed dus zal het systeem vollopen met logfiles... (bij een beetje normaal gebruik van exchange is zo'n logfile al snel 5gb per week)

gebruik een echt backup pakket zoals Veritas Backup Exec

effe terugkomend op je foutmelding: is het tapje mischien eerder gebruikt in een andere server met een ander backup pakket ???
wat ook nog zou kunnen dat de tape gewoon aan vervanging toe is of de tapedrive kan wel een claeningtape gebruiken...

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• ramonp
Plopeye schreef op woensdag 17 november 2004 @ 09:23:
het volgende je kan met NTbackup geen goeie exchangebackup maken...

1 je kan namelijk geen open database backuppen en als exchange draait dan is je information store een open database...

2 je log files worden niet geflushed dus zal het systeem vollopen met logfiles... (bij een beetje normaal gebruik van exchange is zo'n logfile al snel 5gb per week)

gebruik een echt backup pakket zoals Veritas Backup Exec

effe terugkomend op je foutmelding: is het tapje mischien eerder gebruikt in een andere server met een ander backup pakket ???
wat ook nog zou kunnen dat de tape gewoon aan vervanging toe is of de tapedrive kan wel een claeningtape gebruiken...
Op een andere server maak ik al jaren zonder enig probleem op deze manier een backup van exchange. De log files worden daarbij gewoon geflushed.

Als je goed had gelezen, dan had je kunnen lezen dat de backup naar een file wordt weggeschreven.

• ramonp
Het probleem lost ook niet op als ik ntbackup opnieuw instel.

• ramonp
Probleem is nog steeds niet opgelost.

Ik laat nu de andere server exchange backuppen, dit geeft geen problemen.

Verwijderd

krijg je die foutmelding alleen als je de backup scheduled? Krijg je nog meer meldingen als je logging in ntbackup omhoog zet?

• ramonp
Ja ik krijg alleen de melding als ik de backup scheduled.

Ik zal eens kijken als ik de logging op hoog zet of ik dan wel fouten krijg.

Verwijderd

ik heb op precies dezelfde manier thuis ook een tijdje backups gedraaid en dat werkte zonder problemen. Net zelf hier ook even getest en dat werkte ook goed....Hebben alle servers dezelfde versie van ntbackup?

• ramonp
Op een andere server doe ik het ook al jaren en nooit problemen gehad.

Nu zal je net zien, ik ben aan het testen en dan krijg ik de melding niet :(
Pagina: 1