[CRT @ Laptop] Probleem overschakeling TFT -> CRT

Pagina: 1
Acties:

• RpR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02-2022
Beste mensen,

We bezitten hier een Dell Latitude C840. De ideale resolutie van het TFT scherm is 1280 x 1024. Wanneer de collega op de zaak is, wordt de laptop aangesloten op een Samsung SyncMaster 753DF.

Probleem is dat wanneer deze CRT monitor wordt aangesloten, deze dezelfde resolutie en vernieuwingsfrequentie gaat draaien als het laptop-scherm; ofwel 1280 x 1024 op 60Hz. Dit is niet wat je op een CRT wilt. Wil je de juiste instellingen op je CRT (1024x768@85Hz) moet eerst het scherm van de laptop uitgeschakeld worden (scherm inklappen) en via monitor instellingen van 60 naar 85 Hz zetten. Gebruikers hebben bij ons het recht niet om dit in te stellen, tevens heeft het geen zin aangezien bij het opnieuw opstarten de procedure weer herhaalt moet worden.

Is er een manier om een goede controle per beeldscherm (CRT/TFT) over de resolutie / vernieuwingsfrequentie te houden?

An assumption is the mother of all fuck-ups

• RpR
/me Kickje

Er was eerder een topic als deze, waar ook niemend op reageerde. Is dit helemaal onbekend of is dit gewoon slecht te configureren?

• RpR
/me DjRp krijgt het idee dat hij een domme vraag stelt... :X

• RpR
/me DjRp gaat het nog één keer proberen na 24h... :Z

Niemand die enig idee heeft? :?

• Rac-On
  • Niet online
omdat niemand reageerd doe ik een poging.. Ik weet niet of het werkt, maar kan je met Ultramon niet verschillende "profielen" aanmaken waartussen je (met een klik van de muis) kan switchen?

Overigens denk ik wel dat je de gebruiker dan rechten moet geven op zijn eigen monitorinstellingen, maar dat lijkt me niet echt een probleem? Hier op de zaak mag iedereen ook zijn eigen beeldinstellingen verkloten voor het leven...

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• RpR
rac-on schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 09:40:
omdat niemand reageerd doe ik een poging.. Ik weet niet of het werkt, maar kan je met Ultramon niet verschillende "profielen" aanmaken waartussen je (met een klik van de muis) kan switchen?

Overigens denk ik wel dat je de gebruiker dan rechten moet geven op zijn eigen monitorinstellingen, maar dat lijkt me niet echt een probleem? Hier op de zaak mag iedereen ook zijn eigen beeldinstellingen verkloten voor het leven...
Ultramon lijkt op zich een oplossing, echter zal het aangeschaft moeten worden. Dit lijkt me niet de bedoeling.

De gebruiker kan bij ons altijd tijdelijk rechten krijgen op de monitor instellingen. Ik denk ook dat ik het zo moet gaan oplossen.

Overigens doen we dit niet overal aangezien het voor veel medewerkers problemen kan opleveren, vooral bij mensen die wel aan instellingen klooien en niet tegen lage vernieuwingsfrequenties kunnen (hoofdpijn, misselijkheid). De resolutie en vernieuwingsfrequentie wordt bij ons standaard ingesteld (1024x768@85Hz) en kan daarna niet meer worden aangepast.

In ieder geval bedankt voor je reactie! _/-\o_

Verwijderd

Welke graka zit er in die laptop? Gebruik zelf ook een dell latitude D600 met daar een crt scherm aan. Laptop draait op 1400x1050@60Hz en crt op 1024x768@100Hz.
Momenteel gebruik ik ook ultramon omdat dit programma iets meer mogelijkheden bied, maar hiervoor deed ik dit gewoon via de standdard windows instellingen. Moest wel in het ati-controlepanel (heb dus een ati graka) het 2de scherm enabelen en in de settings tab van de display properties staan voor het hoofdscherm die 2 opties aangevinkt, voor het crt scherm is dit enkel de onderste optie. Ik gebruik wel winXP.
Pagina: 1