Toon posts:

Ipod aansluiten op VDO Dayton 4200RS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik ben op zoek naar een oplossing om een Ipod MP3 speler op de VDO 4200RS aan te sluiten.

Uiteraard heb ik al gezocht in de diverse draadjes, maar tot nu toe nog geen oplossing gevonden. Er zijn zat topics over FM modulators en dergelijke, maar ik zoek een betere oplossing.

Ik heb dus een VDO Dayton 4200 RS radio met digitale VDO dayton wisselaar (CHD 602 S). 6 CD's was in eerste instantie genoeg, maar nu ik de Ipod heb ontdekt, wil ik die eigenlijk aansluiten en de wisselaar laten vervallen.

Ik weet dat er voor andere merken interfaces zijn waarmee je je Ipod op de CD wisselaar aansluiting kunt aansluiten. Zie bijv. http://www.icepod.nl of http://www.monstercable.com/iCruze/default.asp

Met deze oplossingen kun je dan je tracks selecteren met de knoppen op de radio. In sommige gevallen zelfs playlists bedienen en track-info in de display van je radio. De radio ziet de Ipod dan eigenlijk als een hele grote cd-changer. Dat wil ik ook :)

Helaas is er (nog) geen support voor de VDO 4200 :'( , vandaar mijn zoektocht naar een alternatief. Misschien dat de Icruze support voor VDO heeft, maar daar zijn nog geen gegevens over.

Er zijn wel mogelijkheden voor andere merken radios. Is VDO toevallig niet compatible met een van de andere merken ? Bijvoorbeeld de Icepod heeft support voor bijv. Sony, Pioneer en Blaupunkt. Werken deze merken compleet anders dan de VDO dayton of is het alleen een ander stekkertje dat gebruikt wordt ?

gr,
Edwin

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die me kan helpen om een dergelijke oplossing te verzinnen ?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:01

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Er zijn voor sommige merken inderdaad interfaces, maar VDO Dayton is wat dat betreft niet zo'n merk dat prioriteit krijgt voor het aansluiten van een ipod, lijkt mij... Maar die optie zet sowieso je wisselaar buiten spel, alstie komt. Aangezien dat via de cd-wisselaar aansturing gaat...
VDO is niet compatible met andere mernken... En sony, pioneer en blaupunkt zijn ook allemaal anders... Dus dat is geen mogelijkheid...
Beter dan een fm-modulator wordt het niet voor je radio...

• Blaasijzer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
probeer eens de firma Deynos in Zeewolde www.deynos.nl

gteetzzz

nieuwe pc samenstellen = leuk