[XP|SP1] Muis doet het spontaan niet meer

Pagina: 1
Acties:

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Hallo allemaal

mijn probleem is het volgende,
mijn computer staat vaak aan en reboots komen om de paar weken voor.
Maar de laatste 2 weken is dat aanzienlijk veranderd, wat ik liever niet veel omdat ik servers/clients erop draai.. en deze mogen niet te lang down zijn en heb ook geen zin om de zoveel dagen alles weer opnieuw te starten.
Het zit namelijk zo.. Mijn muis wil om de zoveel dagen, soms zelfs om de zoveel uur spontaan niet meer werken.. soms hapert die eerst erg waar ik denk van oops hoe gaat weer stoppen maar soms wil hij nog werken. maar eenmaal als ie stopt.
opnieuw inpluggen heeft geen nut.. nieuwe muis geprobeerd zelfde.. PS/2 mouse btw.. een beetje standaard stuff.. alleen reboot leek te helpen.. uitschakelen dus ook wat min of meer op hetzelfde uitkomt.. kwam er ook achter dat het wel weer werkt als ik hem in standby zit en direct na 2-3 seconden eruit haal.. hierdoor heb ik alles nog.. en zijn mijn servers voor wat seconden down i.p.v. minuten.
Maar het blijft irritant om steeds naar standby te gaan om het te laten werken.
Wat ik heb gedaan:
- google <-- niks gevonden wat op mijn probleem lijkt
- GoT search <-- meeste gingen over dat de muis niet werkt NA reboot.. alleen 1 á 2 gingen over mijn probleem maar daar had iemand een BIOS flash nodig.. en ik heb de nieuwste BIOS al .. net weer gechecked..
- windows "upgraden" omdat ik dacht dat er misschien een paar files een beetje zijn aangepast en raar doen. <-- had ook geholpen bij een collega van een vriend.. systeemherstel deed bij hem het trick.. maar systeemherstel heb ik sinds ik het ken.. uitgeschakeld :Z
- geprobeerd te kijken of windows wat conflicten gaf tjidens dit gebeuren
etc.

Toetsenbord blijft het gewoon doen... en het werktte goed voor zo'n 2 jaar :P
gebeurde allemaal plotseling.. en keyboard wil soms raar doen.. maar dat is voor effe en dan is het over.. en die blijft altijd nog werken..

meer info nodig? vraag maar raak .. en het kan zijn dat ik het op een verkeerde plek heb gepost .. maar ik dacht zelf dat dit eerder een probleem is met mijn windows en niet met mijn ps/2 poorten of iets dergelijks.. maar het zou kunnen natuurlijk

Wie o wie kan mij helpen?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:24

breinonline

Are you afraid to be known?

serhat schreef op woensdag 17 november 2004 @ 08:13:
opnieuw inpluggen heeft geen nut.. nieuwe muis geprobeerd zelfde.. PS/2 mouse btw..
Was alleen de nieuwe muis PS/2? Of ook de niet goed werkende muis? Wat voor merk en type?

PS/2 is niet hot-plugable. Je kan de PS/2 poorten slopen door deze er toch in/uit te halen terwijl alles aanstaat. In hoeverre de poort dan af en toe wel of niet kan werken weet ik niet.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Meest simpele oplossing: probeer eens een USB muis :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• serhat
breinonline schreef op woensdag 17 november 2004 @ 08:30:
[...]

Was alleen de nieuwe muis PS/2? Of ook de niet goed werkende muis? Wat voor merk en type?

PS/2 is niet hot-plugable. Je kan de PS/2 poorten slopen door deze er toch in/uit te halen terwijl alles aanstaat. In hoeverre de poort dan af en toe wel of niet kan werken weet ik niet.
Jah de nieuwe was ook een PS/2 en is goed werkende omdat die getest is..
USB muis.. jah dacht ik ook aan.. maar alles gaat hier via mijn ouders.. en omdat ze niks weten.. achtergebleven mensen B) .. willen ze niks.. maar zal er één regelen hoop ik.. Zelfs dan al wil ik dit toch gefixed zien.. omdat toetsenbord toch soms raar doet..
Muis wil soms automatisch scrollen ... wat ook irritant is.. bij mij toetsenbord is meer zo.. dat heel soms de numlock uitgaat automatisch. ik zie het gewoon gebeuren terwijl ik niks doe..

Serhat

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Een USBmuisje (lasermuisje) kost 10 euro's bij een simpel hardware zaakje...
Je kan 'm vast wel uit je eigen zak schudden toch? ;)

Als je bij je Tobo soms hebt dat je ? een = teken wordt of je symbolen omgedraaid zijn is dat omdat je perongeluk CTRL+Shift heb gedrukt. Gewoon nog een keertje drukken en klaar.
Maar bij je tobo wordt niet helemaal duidelijk wat nou je probleem is :?

• serhat
klopt dat kan ik.. maar al willen ze dat ook niet.. maar goed stout doen een keertje :9
ik heb geen probleem met verkeerde tekens of iets dergelijks met mijn tobo (moest effe nadenken en kwam erachter dat je mijn toetsenbord bedoeld :D )
Irritante is ook dat ik vaak op school ben (laat).. en ben ik rond zo'n 6 uur thuis wanneer alle winkels dichtzitten.. danmaar op een koopavond wachten...
maar heeft iemand nog andere ideeen omdat ik toch nog alles wil laten werken al heb ik een USB muis als alternatief..
Pagina: 1