3ware Escalade 7006

Pagina: 1
Acties:

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-03 17:03

vinnie1908

Appel != peer

Topicstarter
Wie heeft er ervaringen met deze 2 poort ATA-RAID controller. Twijfel tussen deze en een Promise FastTrak SX4000. Beide kaarten zijn hardware raid, alleen de Promise heeft een eigen geheugen bank.

Gaat gebruikt worden in een FreeBSD server met 2x 120gb 8mb cache harde schijven. Voor zover ik gezocht heb zal de 3ware beter ondersteund zijn en is de kwaliteit over het algemeen beter dan de promise. De geheugen module van de Promise compenseert echter wel weer.

Iemand ervaringen met beide, of met 1 van de twee :)

edit Gebruikt worden zal de RAID 1 functie

[ Voor 5% gewijzigd door vinnie1908 op 17-11-2004 01:22 ]

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Als je geen windows gebruikt neem dan geen promise :P
De linux drivers zijn ronduit slecht te noemen en bsd is volgens mij helemaal niet te krijgen.

Los daarvan zijn de snelheden laag en is de ondersteuning slecht.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• vinnie1908

vinnie1908

Appel != peer

Topicstarter
Mijn eerste keuze is dus ook al de 3ware maar kan nergens vergelijkingen vinden of user-experience lezen vandaar de vraag. Dat de drivers slecht zijn was ik al achter hoor ;)

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:34

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De FastTrak SX4000 kan gekwalificeerd worden als een zogenaamde hardware assisted RAID-adapter. Er zit geheugen en een XOR-accelerator op, maar de rest hangt aan elkaar met software die op de CPU draait. Promise heeft geloof ik ooit beloftes gedaan voor een FreeBSD 4.2 driver maar die is er kennelijk nooit gekomen.

Op basis van de prestaties van de 3ware Escalade 8506 (7006/7506 met SATA bridge chips) en de Promise FastTrak S150 SX4 (SX4000 met SATA bridge chips) zou ik verwachten dat de SX4000 iets sneller is dan de 7006 in RAID 5 terwijl de prestaties in RAID 1 vrijwel gelijk zijn. Zonder de juiste drivers heb je daar echter niets aan.

• vinnie1908

vinnie1908

Appel != peer

Topicstarter
Dus Femme zou ook voor de 3ware gaan? Dan vermoed ik dat ik wel de juiste keuze maak aangezien het voor RAID 1 is, hij iets goedkoper is (met name door de geheugen reep op de Promise) en freeBSD als server softwar gebruikt gaat worden.

3ware 7006 it is,..tnx

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Laat ik het zo zeggen, als je freeBSD gaat draaien dan heb je al geen keus meer tussen promise en 3ware, 3ware is gewoon de enige die dan nog normaal werkt.
En dat geheugen zal je waarschijnlijk niet zo heel erg missen, het hangt er natuurlijk wel vanaf waar je het apparaat voor gaat gebruiken maarja dat is met alles zo :P

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Pagina: 1