Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Muismat] Voor MX1000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben op zoek naar een goede muispad (voornamelijk omdat me tafel er nogal versleten uit begint te zien)

ik zat te denken aan een van de steelpad serie alleen nou zou ik graag willen weten of deze goed werken met mijn muis en zo ja wat voor model ik het beste kan kopen.

(vind het overgens niet erg om wat meer uit te geven +/- 40 euro met de kennis dat deze zeer lang mee gaat)

Op de site van steelpad wordt voornamelijk gezegt dat de 3xx en 5xx serie MX ondersteund is maar ik kan dan ook niks terug vinden voor de mx1000.

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 10:02

Corn

Raar jongetje

Steelpad's zijn imo gehyped, en helemaal niet prettiger of beter dan andere matten. Ik heb zelf gewoon een mooie blauwe stof/rubberen muismat, en daar werkt hij perfect op. Ratpadz vind ik zelf ook lekker werken. Eigenlijk moet je gewoon zelf bepalen waar je het lekkerst mee werkt. De MX1000 werkt toch op alle oppervlakken ongeveer even goed.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11 14:33

Piggen

Lekker bakkie

De fUnc sUrface 1030 is ook een hele goede (misschien wel de beste)

Verwijderd

Ik heb zelf de Steelpad 4S (de stalen versie) al een jaartje, me muis reageert erg fel en precies met deze mat en glijd erg soepel, ideaal voor games en fotobewerking.
Verder slijt deze mat echt zo goed als niet, denk dat deze zo 10 jaar mee gaat.
Enige nadeel van deze steelpad is dat hij vrij snel vuil word, dus je moet em eigenlijk iedere week wel een keertje vet vrij maken.
Verder een erg goede muismat.
Ik had hiervoor de Everglide giganta, maar ik vind deze steelpad veel prettiger, die giganta was ook na een jaartje al versleten, zoals de meeste plastic en stoffen muismatten bij intensief gebruik zullen zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 00:59 ]

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11 11:17
Ik heb dan wel geen MX1000, maar een MX510, maar ik ben erg te spreken over de alluminium muismat van Coolermaster :)

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

En ik heb de MX1000 en ik ben heel blij met de Everglide :) .

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Ik werk al 3 maand met de MX1000 - samen met mx510 glidders op een Icemat. Werkt echt super! Moet de glazen mat wel veel kuisen mja :p

Verwijderd

tofu schreef op woensdag 17 november 2004 @ 19:18:
Ik werk al 3 maand met de MX1000 - samen met mx510 glidders op een Icemat. Werkt echt super! Moet de glazen mat wel veel kuisen mja :p
Wat ik mij nou afvraag, helpen die glidders echt veel? En kan de glidders van de MX510 gewoon op de MX1000?

Verwijderd

Op razer.tigga.org staat een muismattest, alhoewel deze geent is op razers, maakt dat vrij weinig uit denk ik. Misschien zinnig een keer door te lezen. de meetmethode staat ook netjes uitgelegd enzo.
De test zouden ook moeten gelden voor de optische razers, en dus ook voor de MX1000 lijkt mij :+

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-11 10:06

BLN

Of een corepad, de optische versie. Die worden niet koud en glijden superprecies.

If it ain't broken, don't fix it

Verwijderd

Dan gaan we hier verder :P
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 21:40:
en ik lees dat de gladde kant dus slecht werkt bij optische muizen.
De MX1000 is geen optische muis he.. :P
Tito schreef op donderdag 18 november 2004 @ 21:50:
mja ik heb zelf de mx1000 en ik gebruik hem op de gladde kant van de steelpad.
Lees anders ook ff het topic met ervaringen van de mx1000.
Hij werkt goed op de steelpad 4d. vind hem beter werken op de gladde dan op de ruwe kant.
Ok dat moest ik ff horen.. :D
heb jij ook last van dat hij af en toe verspringt?
angelus20 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 21:28:
Aangezien steelpad je keuzen is, ga ik er vanuit dat je er graag mee wilt gamen :P

mx1000 is zeker geen slechte muis .. reageert goed beweegt vloeiend, maar blijft draadloos en daardoor merken sommigen mensen vertraging (ookal is het echt bijna nix, sommigen irriteren zich hieraan)

Ik heb zelf ook een steelpad met een mx510 alleen is wel met cord, maar daarintegen is ie wel een Heel stuk lichter.

wat je je zelf moet afvragen als je aan het gamen bent, BV: UT2k4? of je vaak de muis optilt of niet. Zelf heb ik ook 2 uurtjes de mx1000 gekocht en daarna naast me tafel gezet om stof te happen. :)
De Punt bij mij was niet eens de vertraging.. maar juist waneer ik hem optilde en terug zette was ie ff wat traag om weer zijn huidige positie te kunnen vinden (op het beeld)
Dit was zwaar irritant voor mij en dat was ook de enige reden dat ik gouw me mx510 terug snoerde.

Verder is de mx1000 een echt mooi top muisje en batt. verwisselen hoeft echt niet meer... 10min opladen en je kan echt gewoon non-stop de heeledag door gamen.
Mooi apperaat dus.

maar personelijk heb ik mijn voorkeur op de mx510.
Jah dat van die vertraging hoor ik meer mensen over praten..
Mij persoonlijk lijkt me dat je een vertraging van 0,000234 seconde niet met een menselijk vermogen kunt waarnemen :P

En dat optil probleem heb ik dus ook geen last van..

Maar ik heb wel last van af en toe verspringen van de cursor..

Verwijderd

ik heb nu zelf een mx1000 rondglijden op een func 1030 (grove kant)
dat gaat ook als een trein.
en heb voor het uber glijden nog even een paar mouseskatez onder geplakt..
nu zit ik weer op razer glij nivo >:)

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Deze heb ik, echt prima ding! Gekocht voor 20 euri :Y) ...

Afbeeldingslocatie: http://www.corepad.com/images/gallery/CorepadMagnaGrey-MX1000.jpg

Verwijderd

Kickasz schreef op donderdag 18 november 2004 @ 22:21:
Deze heb ik, echt prima ding! Gekocht voor 20 euri :Y) ...

[afbeelding]
Waar heb je deze gekocht ??? voor die 20 eurie?

Via www.corepad.com kun je hem bestellen maar kost ie meer dan 30

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Daar ben je al te laat voor, HCC _/-\o_

Sorry dat ik het er niet bijgezet hebt O-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 22:20:
ik heb nu zelf een mx1000 rondglijden op een func 1030 (grove kant)
dat gaat ook als een trein.
en heb voor het uber glijden nog even een paar mouseskatez onder geplakt..
nu zit ik weer op razer glij nivo >:)
Hoe duur is dat matje?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 22:15:

[...]

De MX1000 is geen optische muis he.. :P
Je wou beweren dat een laser niet optisch is ?
om even met een argument te komen: de L in LASER staat voor Light, en de stap van licht naar optica hoef ik neem ik aan niet uit te stippelen (en anders.. gewoon rechtdoor) :p
25 euro ongeveer :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 23:10 ]

• s0nic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11 21:41
Ik muis al 2 jaar op een stoffen muismat van de Stumpel

Het muismatje kost 2,95 en ik koop dan ook elk half jaar een nieuwe :)

Ik heb nu 3 maanden de MX510 en glijd HEERLIJK... geen gedoe met stalen platen, dit vind ik veel lekkerder. Het is een flexibel rubberen muismatje (die echt niet glijd dus) met een stoffen bovenkant. Hij is lekker warm (naja.. t.o.v. die stalen platen dan) en je hebt ook niet zo'n 'kras' gevoel als je aan het muizen bent.

Ik heb de steelpad en de corepad ff getest op de HCC en vond het NIKS :(

dus het simpele Stumpel muismatje voor 3euri is echt een aanrader, hoe stom het ook klinkt :)

(voor de nieuwsgierigen; bij de Stumpel moet je ff kijken naar een in folie verpakte muismat op een kartonnen 'bord' die aan het rek hangt :) weet echt niet hoe ie heet :P hij is verkrijgbaar in 4 kleurtjes :))

-s0nic

Verwijderd

Ik heb de Steelpad 4D aangeschaft (www.steelpad.nl)
Ik gebruik de MX1000 op de gladde kant, met de gladde plakkertjes onder de voetjes van de muis... werkt echt HEERLIJK!!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Mafkeez schreef op woensdag 17 november 2004 @ 00:58:
Ik heb dan wel geen MX1000, maar een MX510, maar ik ben erg te spreken over de alluminium muismat van Coolermaster :)
heb jij ook zo'n schuur geluid als je muist?
Ik heb steeds het gevoel dat me muis gewoon kaalgeschuurd wordt over de xpad 3 van coolermaster

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11 12:25
Waarom gebruik je niet gewoon een spiegel voor die muis ;)

Digital Media Junkie

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:44
ik heb ook een Corepad, de 'kleine' versie maar bevalt PRIMA icm een MX1000.
MX900 muist er overigens ook erg lekker op.

• TonyB
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 21:09
Khad een MouseMan optical, werkte niet echt lekker op de gladde kant van m'n fUnc 1030 terwijl ik die wel fijner vond.

Sinds paar maanden de MX1000 i.c.m. GlideTape en werkt heerlijk op de gladde kant van m'n fUnc 1030!

Carpe Noctem

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11 10:09
Hier een Steelpad 3s met de meegeleverde teflon tape. Werkt perfect...

Verwijderd

Mijn plak spul voor onder me MX1000 (dat voor op de voetjes) begint op te raken.. weet iemand waar ik dat los kan bestellen?

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-10 13:02

Technicality

Vliegt rechtsom...

Google zoeken op 'teflon mouse feet' enzo. Volgens mij stond op de steelpad sit ook nog iets.

• nielsvhulten
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-11-2024
ik heb zelf al meerdere muizen/muismatten gehad.
ik had eerst func 1030 icm een mx 500.
dit was allemaal leuk en aardig voor games enzo.
maar toen kwam de mx 510, dit werkte goed op mn func maar ik vond mn func te klein worden.
nu heb ik de fatpad: http://www.perfect-systems.nl/info.asp?Info=41906
hij is wel van stof maar maximaal groot.
ik vind m super.

• TonyB
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 21:09
zij hebben ook die muisvoetjes/teflon tape wel.

kheb zelf overigens de MX1000 op een fUnc 1030 (gladde kant), teflon tape eronder en fUnc liquid op m'n muismat... heerlijk glad!

Carpe Noctem

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-11 12:23
kheb zelf een MX500 en heb de volgende muismatten uitgeprobeerd al:

func 1030: lekker matje, nadeel is dat het loszittende matje een beetje krom gaat trekken na een tijdje.
everglide giganta: tijd lang hierop gegamed, nadeel is dat je mouseskates nodig hebt anders slijt je muis weg ;) verder wassie ook iets te klein voor mij.
steelpad 4D: (uit geprobeert bij een vriend) vinnem zelf irritant, hijs egt veel te glad (je voelt bijna geen weerstand, sommigen houden daar juist van) en hijs ook behoorlijk klein ;)
fatalitypad: mn huidige muismat, rubberen onderkant, stoffen bovenkant. Hijs lekker groot (40x27cm) en wordt niet snel vies en glijd ideaal vanwege de weerstand van het stof (je hoeft niet extra moeite te doen om je muis 'tegen te houden' als je snel beweegt).
Hijs ook lekker makkelijk te onderhouden (wordt zowiezo niet vettig) en lekker groot natuurlijk ;)

verder lijkt me de Everglide Ricochet wel een grappig matje, net als de func heeftie 2 surfaces (ruwe en gladde kant) en hijs iets groter dan de func1030 (29x23cm vs 25x21cm)

Verwijderd

waarom geen nieuwe tafel :P

maar ff serieus, misschien een overweging om iets aan de tafel te doen (idzv plastic spannen of een nieuw oppervlakje kopen bij de gamma) dan dat je een muismat van +40 euro koopt. Dat heeft de mx1000 helemaal niet nodig...

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 14:43 ]

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:52
De steelpad Qck+ is ook goed voor de mx1000 :)
Dit is een zachte mat.

En anders kan ik de icemat black rev2 aanraden :)
Voor mouse feet, www.hyperglides.de , deze passen precies :o

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11 23:10
http://www.k-hardware.de/...=&artikel_id=3308&seite=1

28 muismatten 'getest'.

Zelf denk ik aan de everglide ricochet, mijn huidige everglide was ik erg tevreden over. Wil nu alleen een grotere en dunnere muismat.

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11 23:10
Bij deze mijn ervaring aangaande mijn nieuwe muismat voor mijn MX1000 muis.

Ik had dus eerst de everglide, hetzelfde materiaal als de attackpad, echter een andere vorm.

Eerst wilde ik de Ricochet kopen van everglide, maar helaas was deze te groot voor mijn bureaublad, gezien daar ook mijn toetsenbord en luidsprekers op staan.

Na enkele andere reviews gelezen te hebben kwam ik tot onderstaande keuzes:
- de ulti-mat, stalen mat voorzien van 4 lagen teflon, nieuw op de markt, gemaakt en getest door gamers
- de steelpad 4s, de 4d viel voor mij af omdat ik voor de verandering geen kunstof mat wilde
- de icemat black

Vanwege de grote van de muismatten ben ik gegaan voor de original black icemat. De ulti-mat en steelpad 4s hadden een grote van ongeveer 300x250mm.

Al met al ben ik erg tevreden. Met de bijgeleverde tape voor onder de 'voetjes' glijdt de muis super licht. Wel moet ik zeggen dat de everglide met de tape nog lichter glijdt. Echter is de nauwkeurigheid van de Icemat veel groter, vooral bij snelle bewegingen. De everglide heeft bij mij het nadeel dat bij snelle beweging naar stil de muiscursor op het scherm iets door schuift. Met de icemat is stoppen met de muis ook daadwerkelijk stoppen. Kwa geluid heb ik geen op of aanmerkingen gezien dit niet meer of minder is als bij de everglide. Het is alleen een ander soort geluid.

Zeker een aanrader die Icemat.
Pagina: 1