FTP verbinding naar mijn server instabiel? *

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bsquare
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-02-2025
Ik heb een server (pentium2 350Mhz 160intern 120Gb) die via een router aan een glasvezel verbinding ligt (onsnet), windows xp sp2 (draait ogenschijnlijk goed), apachefriends Xampp software incl. filezilla
norton virusscanner / windows firewall.

Probleem:
in de firewall heb ik een uitzondering gemaakt op poort 20 en 21 en de router staat geforward naar de server met mijn ip/subnetmask. server verbinding is zeer instabiel. Is die software niet goed.

• Ste7en
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
Wat bedoel je met een instabiele verbinding?
Valt het vaak uit, of heb je lage transfer rates, of juist schomelingen in de transfer? En wanneer is die verbinding zo instabiel? Altijd, of alleen met ftp transfers?

[ Voor 96% gewijzigd door Ste7en op 17-11-2004 00:25 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hey bsquare :)

Heb je Software Algemeen: Beleid al doorgenomen ? Het is namelijk de bedoeling dat je ook aangeeft wat je hebt geprobeerd, en wat is daarbij niet gelukt. Dat wordt in voorgenoemd document uitgebreid uitgelegd :)

Misschien staat je antwoord ook wel in Software Algemeen: FAQ, waarin een hele boel vaak gestelde vragen zijn opgenomen :)

Zoals ik het nu lees moet ik je helaas bekennen dat ik geen vraag zie.

• Welk programma werkt niet?
• Wat werkt er niet aan?
• Wat zijn de exacte foutmeldingen?
• Wat heb je daar op bijvoorbeeld Google over gevonden?
• Wat heb je op de website van de maker kunnen vinden?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• bsquare
Ste7en schreef op woensdag 17 november 2004 @ 00:21:
Wat bedoel je met een instabiele verbinding?
Valt het vaak uit, of heb je lage transfer rates, of juist schomelingen in de transfer? En wanneer is die verbinding zo instabiel? Altijd, of alleen met ftp transfers?
Alleen met de ftp transfer is de verbinding instabiel. server time out - komt vaak voor. Maar ik nu is het probleem dat ik de ftp server uberhaupt niet inkom.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

en als je de virusscanner/firewall eens uitschakeld, heb je de problemen dan nog steeds?

• bsquare
sanfranjake schreef op woensdag 17 november 2004 @ 00:36:
Hey bsquare :)

Heb je Software Algemeen: Beleid al doorgenomen ? Het is namelijk de bedoeling dat je ook aangeeft wat je hebt geprobeerd, en wat is daarbij niet gelukt. Dat wordt in voorgenoemd document uitgebreid uitgelegd :)

Misschien staat je antwoord ook wel in Software Algemeen: FAQ, waarin een hele boel vaak gestelde vragen zijn opgenomen :)

Zoals ik het nu lees moet ik je helaas bekennen dat ik geen vraag zie.

• Welk programma werkt niet?
• Wat werkt er niet aan?
• Wat zijn de exacte foutmeldingen?
• Wat heb je daar op bijvoorbeeld Google over gevonden?
• Wat heb je op de website van de maker kunnen vinden?
Ik heb me al rotgezocht! En ik ben me bewust van de regels binnen dit forum. Ik dacht voldoende informatie te hebben gegeven.... Maar goed.
Hoe moet ik mijn server beveiligen? (Nu doe ik dat met een firewall, waarin ik uitzonderingen maak voor 2 ip's.)

• bsquare
Sequence schreef op woensdag 17 november 2004 @ 01:02:
en als je de virusscanner/firewall eens uitschakeld, heb je de problemen dan nog steeds?
ja, dat maakt niets uit. Althans ik neem niet aan dat ik hiervorr mijn computer moet herstarten

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

bsquare schreef op woensdag 17 november 2004 @ 01:10:
[...]

ja, dat maakt niets uit. Althans ik neem niet aan dat ik hiervorr mijn computer moet herstarten
neej idd, dat zou niets uit mogen maken.
andere opties:
• brakke verbinding van je ISP? test eens of het op je interne netwerk ook problemen oplevert ;)
• check je serverload op het moment dat je de cruciale handelingen uitvoert

• bsquare
Sequence schreef op woensdag 17 november 2004 @ 01:12:
[...]

neej idd, dat zou niets uit mogen maken.
andere opties:
• brakke verbinding van je ISP? test eens of het op je interne netwerk ook problemen oplevert ;)
• check je serverload op het moment dat je de cruciale handelingen uitvoert
de computer in het locale netwerk komt er ook niet in. Dus het ligt niet aan de ISP
De firewall van windowsxp sp2 heeft ook een uitzonderingen functie voor de LAN adapter (waarom??
Dan stel ik dus 2x die uitzonderingen.) en hij verandert de laatste 2 series van de IP adressen steeds in 0 (dus. a.b.c.d --> a.b.0.0)

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-08 10:05
Losstaand van je Norton virusscanner en firewall settings, wat zijn de log gegevens van de filezilla server (als die er zijn ... hopelijk wel) en de clients van je interne netwerk en externe netwerk. (op de timeouts na)

Misschien willen externen passive doen en gaan die porten niet door :? (maarja, waarom zou het dan intern fout gaan...op masquerading na, kortom, logs bitte)

[ Voor 3% gewijzigd door LinuX-TUX op 17-11-2004 01:40 ]

• bsquare
LinuX-TUX schreef op woensdag 17 november 2004 @ 01:33:
Losstaand van je Norton virusscanner en firewall settings, wat zijn de log gegevens van de filezilla server (als die er zijn ... hopelijk wel) en de clients van je interne netwerk en externe netwerk. (op de timeouts na)

Misschien willen externen passive doen en gaan die porten niet door :? (maarja, waarom zou het dan intern fout gaan...op masquerading na, kortom, logs bitte)
ik ben dit weekend in Nuenen, dan kan ik die server pas in en zal ik de logs laten zien. zeer bedankt voor de moeite in ieder geval!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan; je huidige zegt niets over je probleem.

server problemen > FTP verbinding naar mijn server instabiel? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-08 08:41
Schakel je Norton antivirus eens uit en probeer eens Serv-U FTP of Bulletproof FTP. Heb je dan nogsteeds dezelfde problemen? Heb je al eens een andere netwerkkaart geprobeert, misschien dat je kaartje brak is...
Pagina: 1