alles wat aan kan, gaat kapot. De vraag is alleen wanneer.
Dat draait heerlijk, backwards compatible weetjewel
.
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Jep, en heeeeeel hoogstwaarschijnlijk kun je hem dan op de snelste timings zetten in je bios, de Ras en Cas op 2. Het is alleen de vraag of je dit kan instellen in je bios.
Ach, scheelt weer een klein beetje.
Ach, scheelt weer een klein beetje.
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Dat het op 66 Mhz kon draaien wist ik ook wel, het gaat mij erom dat je mobo even stabiel blijft draaien op 133Mhz geheugen als op 66 Mhz.
alles wat aan kan, gaat kapot. De vraag is alleen wanneer.
Theoretisch zou het niet instabieler maar evenmin stabieler moeten zijn.
In de praktijk zijn er een aantal 66 MHz moederborden die niets snappen van 100 of 133 MHz DIMMs, dan kun je net zo goed een reep chocola in de slots stoppen.
In de praktijk zijn er een aantal 66 MHz moederborden die niets snappen van 100 of 133 MHz DIMMs, dan kun je net zo goed een reep chocola in de slots stoppen.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
misschien vind ie dat nog lekker ookOp dinsdag 02 januari 2001 22:25 schreef mvdejong het volgende:
dan kun je net zo goed een reep chocola in de slots stoppen.
maar volgens mij moet het gewoon kunnen, want zoals al eerder vermeld is het geheugen gewoon gecertificeerd dat het zeker weten op 133 wil lopen.. en dat het niets uitmaakt of het trager loopt dan dat of niet.
Theoretisch zou het moeten kunnen, ja.
Maar dat is net zoals met EDO-RAM, moederborden die gemaakt zijn voor FP, maar netjes, kunnen het aan, de goedkopere, die slordig gemaakt zijn, werken er niet mee.
Er zijn nu eenmaal gewoon 66 MHz moederborden die echt niet werken met 100 of 133 MHz, er zit daar iets subtiels in timings niet netjes.
Maar dat is net zoals met EDO-RAM, moederborden die gemaakt zijn voor FP, maar netjes, kunnen het aan, de goedkopere, die slordig gemaakt zijn, werken er niet mee.
Er zijn nu eenmaal gewoon 66 MHz moederborden die echt niet werken met 100 of 133 MHz, er zit daar iets subtiels in timings niet netjes.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Pagina: 1