VPN Server actief, intern geen toeging meer

Pagina: 1
Acties:

• __Gilles__
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02-2024
Ik ben in het bezit van een klein netwerkje met daarin een aantal Windows XP werkstations en een Windows 2003 Server die actief is als o.a. webserver, exchange en fileserver. Dit alles zit achter een routertje.

Op de functionaliteiten te vergroten heb ik middels Routering en RAS een VPN Server proberen op te zetten. Aangezien er maar een LAN kaart in mijn server zit (zit immers achter de router), heb ik deze via de aangepaste configuratie geactiveerd als VPN gateway.

Sinds die tijd kan ik op mijn interne netwerk, mijn exchange accounts, printers e.d. vanaf mijn werkstations niet bereiken. Zodra ik een "interne" VPN verbinding opzet naar mijn server werkt alles weer.

Dit kan toch niet de juiste manier zijn? Weet iemand een oplossing?

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-04 20:18

jbr

Right back @ ya

__Gilles__ schreef op woensdag 17 november 2004 @ 00:03:
Sinds die tijd kan ik op mijn interne netwerk, mijn exchange accounts, printers e.d. vanaf mijn werkstations niet bereiken. Zodra ik een "interne" VPN verbinding opzet naar mijn server werkt alles weer.
Ik neem aan dat je vanaf de werkstations een exchange account op de win2k3 server bedoelt en dat daar ook de printers geshared zijn?

Kijk voor eenzelfde probleem hier:
[rml][ win2k3] Split tunneling en routering[/rml]/

Ik gok zo snel dat je NAT niet goed toepast...met welk idee heb je je server als VPN server willen inrichten?

[ Voor 6% gewijzigd door jbr op 17-11-2004 00:13 ]

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

• __Gilles__
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02-2024
Klopt. De exchange accounts staan net als de printers op de Windows 2003 server.

Aangezien ik veelal op een externe locatie (aan het werk) ben, leek het mij handig om op deze manier toegang te krijgen tot mijn files e.d.

Ik heb dit ooit eerder geinstalleerd op een Windows 2000 server. Er staat mij bij dat het toen klik klik was en klaar! Blijkbaar is dat nu niet meer het geval???

Inmiddels heb ik al meerdere keren opnieuw geprobeerd om de VPN te installeren, maar zelfs ZONDER routering en ras kom ik nu niet meer op mijn exchange account vanaf mijn interne netwerk.

Zou er iets beschadigd/fout gegaan zijn tijdens de installatie van de componenten?

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-04 20:18

jbr

Right back @ ya

Draaien alle Exchange services nog?
Hoe ver kom je met een tracert / telnet?
Draai je DHCP, zo ja: is die onveranderd en goed geconfigureerd?
Wat is je default gateway voor je clients? En voor je server?
Draai je WINS?

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!