Foto's SXGA laptop LCD aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:08

Lief Adje

Love is in the air

Topicstarter
Beste mede Tweakers,

Ik zit met het volgende probleem; ik heb hier een laptop met een kapot scherm (scheur erin), nu ben ik opzoek naar een nieuw scherm, ik ben al bij Acer geweest (fabrikant van de laptop) maar die vragen er 700€ voor....
Na wat research op het internet heb ik een site gevonden die SXGA schermen voor +/- 350€ kan leveren, maar niet het type wat nu in mijn laptop zit...
Op mijn huidige LCD zit een VGA signaal connector van +/- 4cm breed en (welgeteld) 30 pinnen rijk.
Iets wazige foto's: (klikbaar voor grote versie)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/45233/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/45234/thumb.jpg

Zijn er tweakers die mij willen helpen met een foto van hun 15" SXGA scherm? (de achterkant dan) en evt de gegevens posten van de connector/lcd

note: SXGA staat voor een resolutie van 1400*1050

edit:
kan iemand bevestigen dat de connectors op de foto's '2-ch LVDS' connectors zijn? zo ja dan ben ik ook uit de brand geholpen :)

[ Voor 19% gewijzigd door Lief Adje op 17-11-2004 00:07 . Reden: toevoeging 2de foto ]

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:08

Lief Adje

Love is in the air

Topicstarter
shop :|

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zou rustig doorzoeken naar het juiste scherm, als je het verkeerde scherm aansluit, dan gaat naast je scherm ook je mobo eraan, en dan ben je verder van huis.

Daarnaast heb je ook een inverter nodig bij je scherm, als de backlights een andere spanning nodig hebben, of meer vermogen vragen dan je oude scherm, dan gaat je backlight stuk.

Of het '2-ch LVDS' is, geen idee, maar dat is *alleen* de aansturing van de logica op je scherm, de inverters en andere rommel moeten ook allemaal nog kloppen.

Kun je trouwens even de precieze specs van je laptop geven, misschien dat iemand je dan wat verder kan helpen.

het prijsverschil tussen de Acer en die andere leverancier komt, doordat Acer *exact* die schermen heeft liggen, en die speciaal voor deze gevallen tijdens de productie heeft meebesteld. Die andere leveranciers kopen soms een restpartij of houden bij welke grote producenten welke typen kopen, en proberen op die manier een graantje mee te pikken.
Het aantal verschillende laptopschermen is dan ook enorm, ik weet niet of dat de laatste jaren verbeterd is, maar het aantal is niet vergelijkbaar met de desktopmarkt.