[php] veilige server -> server post

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Als een gebruiker informatie post naar mijn server moet er informatie doorgegeven worden van mijn server naar een andere server. Deze communicatie tussen de 2 servers moet absoluut VEILIG gebeuren.

Mijn vraag is hoe ik dit het beste kan doen??

Is een server -> server post veilig omdat dit niet via een gebruiker gaat (sniffen van wireless oid?)

Hoe kan ik dit 100% veilig opzetten? De server aan de andere zijde serveert webpagina's via ssl. Kan ik mijn informatie via een PHP script aan mijn zijde doorgeven op een volgende manier (https://www.server2.nl/pagina.php?veiligeinfo=100 )

graag jullie advies.

(morgen rond 13.00 uur ben ik er pas weer)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is het wel redelijk veilig, maar als mensen deze data sowieso willen weten is er wel een manier te bedenken om er toch achter te komen.
je zou kunnen gaan denken in encryptie en/of private en public keys, maar denk dat dit niet echt noodzakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixi
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-08 23:59

ixi

Gebruik een PGP-achtige encryptie (dus met een key die alleen de servers weten). Of SSL ook veilig is zou ik niet weten, weinig (=geen) ervaring mee.

Verder natuurlijk het IP van de server checken, maar dat spreek voor zich.

Zie: http://nl2.php.net/manual/en/ref.mcrypt.php

[ Voor 13% gewijzigd door ixi op 17-11-2004 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Gooi bijv. een VPN verbinding bij de beide servers los en zorg dat die veilig is ingesteld. VPN gebruikt volgens mij ook public/private key encryptie. Dit is denk ik het meest veilige.

En als je helemaal paranoia bent, gooi dan nog een SSH verbinding over je VPN ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:01
Als je dit graag via een webserver wil doen en je hebt al SSL geconfigureerd, dan lijkt me dat de perfecte combinatie. Communicatie via SSL is zeker veilig, als je het certificate van de server controleert. (De server gaat niet zomaar anders worden, dus die kun je gewoon hardcoden.) Controleren op IP-adres ofzo is dan ook overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties,

SSL is al ingericht op de ontvangende server.
Maar hoe kan ik dit praktisch implementeren in mijn versturende PHP-script?
Iemand een voorzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 23:34:
Hoe kan ik dit 100% veilig opzetten? De server aan de andere zijde serveert webpagina's via ssl. Kan ik mijn informatie via een PHP script aan mijn zijde doorgeven op een volgende manier (https://www.server2.nl/pagina.php?veiligeinfo=100 )
yep, werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:44
Als het gaat om een paar waarden is jouw idee prima en eenvoudig uit te voeren. Zodra je meer informatie wilt uitwisselen zou je kunnen overwegen xml (soap) te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-10-2022

Banpei

Hachiroku on this touge?

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 12:49:
SSL is al ingericht op de ontvangende server.
Maar hoe kan ik dit praktisch implementeren in mijn versturende PHP-script?
Iemand een voorzet?
Als je curl gebruikt kan je die ook op certificate testen bij een ssl-verbinding. Deze weigert dan ook indien het certificaat verlopen, niet correct of self-signed is.

AE86 gevonden! | So what I thought I'd do was, I'd pretend to be one of those deaf-mutes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt.
Echt testen op cerificate is niet nodig, de server is trusted.
Het gaat me meer om de encryptie, toch bedankt voor de link

Ik dacht aan een fopen('https://.."); contructie. Dien ik nog rekening te houden met decryptie aan mijn kant? Of wordt dit automatisch door de fopen functie gedaan?
Maar hoe weet mijn script dan de key waarmee de encryptie is gedaan?
En zijn mijn geposte variabelen via de GET methode dan ook veilig verzonden.

Ik hoop dat jullie nog even de moeite willen nemen om mijn vragen even te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Die fopen-wrappers werken inderdaad ook prima. Encryptie gebeurt op SSL-nivo, dus daar heeft je PHP script helemaal niets mee te maken. Je kunt de gegevens gewoon gebruiken alsof het een gewone HTTP-post was (wat het feitelijk ook is).

Verwijderd

Topicstarter
Dus mijn server moet ook met SSL ingericht worden,
zodat mijn php-script de info met SSL laat encrypten
en dan verstuurd. (Begrijp ik het goed?)

Maar moet ik dan geen key weten?

• Soultaker
Als je een werkende HTTPS server hebt, hoeft de client geen keys of iets dergelijks te weten. De gecodeerde verbinding wordt op protocolnivo geregeld. De client verbindt met de server; de server stelt een codesleutel voor en ondertekent die met zijn SSL-certificaat, de client gebruikt vervolgens die codesleutel en weet zeker dat alleen de server die kan decoderen. De kern van het verhaal (wat betreft veiligheid) is dus dat de client het certificaat van de server moet vertrouwen. Die kun je hardcoden of valideren via een trusted certificate authority (trusted CA).

Als je het niet nodig vind het certificaat te verifiëren, dan kun je in PHP gewoon met een fopen-wrapper de request uitvoeren, alsof het een gewone HTTP- (dus geen HTTPS-) verbinding was. Dan ben je dus beveiligd tegen het afluisteren door derden, maar niet tegen een man-in-the-middle attack.

[ Voor 21% gewijzigd door Soultaker op 18-11-2004 16:25 ]

Pagina: 1