Toon posts:

[XP Pro] installeren.. beste manier?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan me advies geven over het installeren van XP Pro?

Ik heb op mijn oude PC mijn C: schijf geformateerd (stond W2000 op).. en daarna XP Pro hierop geinstalleerd. Mn andere partities (mijn harde schijf bestond uit 4 partities) liet ik ongemoeid. Hierop liet ik dus gewoon mn data staan.

Toen XP er dus op stond kon ik die andere partities opeens niet meer aaspreken.. ik heb wat data gered met het progje GetDataBack.

Nu wil ik eigenlijk wel een goed begin maken.. desnoods XP opnieuw installeren. Kan iemand me een stappenplan geven wat nu het handigst is om te doen?
Het lijkt me dat ik eerst wat aan dat partitieprobleem moet doen... Opnieuw inrichten met wat? En is bijvoorbeeld een NTFS indeling handiger als een FAT32 indeling?

Grts!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 23:33 ]

Verwijderd

Lees de faq, gebruik google etc.

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 23:31:
Toen XP er dus op stond kon ik die andere partities opeens niet meer aaspreken..
Op wat voor manier? Verschenen ze nog wel in My Computer/de verkenner? Of kon je niet meer in de mappen omdat je geen rechten hebt? Eerste geval; ga's naar Control Panel > Administrative tools en kijk even bij Computer Mgmt > Disk Mgmt. Tweede probleem : even zoeken voor "Take ownership of file/folder in Windows XP" op Microsoft.com
Nu wil ik eigenlijk wel een goed begin maken.. desnoods XP opnieuw installeren. Kan iemand me een stappenplan geven wat nu het handigst is om te doen?
Als de eerste keer installeren niet hielp, waarom zou de tweede dat wel doen?
Het lijkt me dat ik eerst wat aan dat partitieprobleem moet doen... Opnieuw inrichten met wat?
Persoonlijk grote fan van Partition Magic hier.
En is bijvoorbeeld een NTFS indeling handiger als een FAT32 indeling?
En nu moet je lezen wat [digidude] zei ;).

Overigens heb je in je andere topic al een heel stel goede hints gekregen; waarom ben je er een nieuwe begonnen? Had even je ervaringen daar neergezet, dat scheelt weer een extra (en niet zo geweldig noodzakelijk) topic. Als je schijven te krap zijn om alles gelijk netjes naar de C te mikken; hang er een tweede fysieke schijf bij en kopieer de resultaten van GetDataBack of wat dan ook eerst daarnaartoe.

[ Voor 18% gewijzigd door Yoozer op 17-11-2004 00:04 ]

teveel zooi, te weinig tijd