Toon posts:

Nieuwe computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broer wil een nieuwe computer kopen (wilde eerst een laptop, maar nu toch een echte grote).

Waar ik aan dacht:
Athlon 700
MSI K7-Pro
128 MB Ram (100 Mhz)
Asus V6600 Geforce
LG 17" 775 (200,- verschil t.o.v. 795 vindt 'ie teveel)
Aopen 48x
Soundblaster Live!
Creative 4point surround
HP 840C
Verder vrij standaard kast, muis en toetsenbord. De kast moet wel een 300W voeding hebben had ik gehoord, of niet?

Verder over de hd: Bij de zaak waar we 'm wilden kopen, Aragorn, hebben ze maar een 7200rpm schijf, een 30.7gb Maxtor, dat wordt dan meteen zo duur. Is het dan beter om bij een andere winkel een goedkopere 7200rpm schijf te halen, of toch gewoon een 5400rpm?
En wat was nou ook al weer het verschil tussen een "gewone" P3, een E en een EB?
(de 600mhz intel, is bij die zaak trouwens net zo duur als de 700mhz Athlon!?)

Verwijderd

Zeker niet de MSI K7pro kopen. Oude chipset van AMD. Ga voor de VIA KX133 (bijv. ASUS K7V, als beste getest).
Wat betreft de ASUS v6600: ik zou het niet doen. De 6800 heeft DDR geheugen en dat is het echt wel waard. Anders moet je geen GeForce kopen.
Harddisk: ik weet niet wat deze moet kosten en of je 30GB nodig hebt, maar voor een doorsnee gebruiker heb je niet meer nodig dan 10GB. Kun je gelijk een goed merk nemen.
PIIIE/B ken ik niet, maar AMD is per definitie altijd goedkoper dan Intel. Dat is hun strategie. (die werkt trouwens :))

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:22
Neem op dit moment echt geen 10 Gig, 20 gig is niet veel duurder en over een paar maanden verwens je jezelf omdat je voor 30% meer geld 100% meer ruimte had kunnen kopen.

• Obi
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

PIII ***E is de coppermine (aanrader)
PIII ***B draait op 133Mhz, zonder B op 100Mhz. (bv. : PIII 650E = coppermine met multiplier op 6,5)

• White Feather
  • Laatst online: 12:22
Als je een p3 neemt, neem dan een E, coppermine dus, en liever geen EB, want die heeft een 133 MHz bus, is wel iets sneller, maar valt veel moeilijker over te klokken, want boven 133Mhz draait ook weer je geheugen,je agp + pci te snel.

Verwijderd

Topicstarter
Nou het probleem is, de zaak waar hij 'm gaat kopen, heeft geen ander slot A moederbord, en ook alleen een 30gb 7200rpm, de rest is allemaal 5400rpm (die zaak is trouwens Aragorn)

• Jernst
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06-2024

Jernst

Je kan toch ook gewoon ff bij een andere zaak kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, de vriend van mijn zus werkt daar, dus dat is wel handig. Maar misschien kunnen we wel een paar onderdelen ergens anders halen.
(de monitor sowieso).
Pagina: 1