Toon posts:

maxtor hdd 80 gb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb enkele dagen geleden een harde schijf gekocht van maxtor, 80gb, 2mb.
Als ik hier windows xp wil op installeren via de bootdisk van xp pro , gaat de installatie normaal tot op het moment dat er het scherm komt:
windows zal herstarten over 15 seconden.
Ik weet dat dit nog normaal is, maar als de pc herstart is, begint de installatie gwoon helemaal opnieuw! en dit blijft zo voortgaan... ik heb al ergens eens van dat probleem gehoord maar de oplossing vind ik niet ....

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maak eens opnieuw een partitie aan voordat je de windows setup start en kijk of het dan wel werkt. Mijn ervaring met Maxtor disks is dat ze niet gelijk allemaal happig zijn op partities die er op aangemaakt worden, terwijl als het op een andere manier gebeurd het verder wel goed werkt.

Verwijderd

Is dit een sata schijf? K heb namelijk heel wat uitvallers voorbij zien komen. Echt waardeloze schijven. Of, het moet gewoon een fout wezen in de productie. Maar van de 10 dit ik verkoop krijg ik er 8 weer terug.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 22:55:
Maak eens opnieuw een partitie aan voordat je de windows setup start en kijk of het dan wel werkt. Mijn ervaring met Maxtor disks is dat ze niet gelijk allemaal happig zijn op partities die er op aangemaakt worden, terwijl als het op een andere manier gebeurd het verder wel goed werkt.
ja ik had al geprobeert om een andere partitie aan te maken, in de installatie is dit denk ik op 'c' drukken, maar daar reageert de pc niet op :s

Verwijderd

ik denk toch echt dat je schijf brak is. Download eens maxtool, om te kijken of er iets met de hdd aan de hand is. Ook al is dit niet heel erg betrouwbaar, ben ik ook achter.

Verwijderd

Blijft er niet een toets hangen op je keybord? Zodat er bij de reboot weer wordt gekozen voor het opstarten van een nieuwe installatie.

Het hoge uitvals percentage hier boven geloof ik trouwens ook weinig van, heb zelf 6 goede maxtors en er minsten 10 ingebouwd bij vrienden die het ook allemaal nog doen. (s-ata en ata)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 23:11 ]

Verwijderd

Gewoon de CD eruit doen als ie opnieuw opstart en na de boot er snel opnieuw in doen.

Komt gewoon doordat de bootsequence staat ingesteld op CD first.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 23:10:
Gewoon de CD eruit doen als ie opnieuw opstart en na de boot er snel opnieuw in doen.

Komt gewoon doordat de bootsequence staat ingesteld op CD first.
Onzin, want dan zou hij alsnog gewoon verder moeten gaan met de installatie. Hij gaat namelijk pas zeggen dat hij geen schijf kan vinden als windows installatie bezig is geweest aantal files in te lezen. Daarna komt deze melding pas. Staat de hdd wel in de bootvolgorde?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 23:19:
[...]

Onzin, want dan zou hij alsnog gewoon verder moeten gaan met de installatie. Hij gaat namelijk pas zeggen dat hij geen schijf kan vinden als windows installatie bezig is geweest aantal files in te lezen. Daarna komt deze melding pas. Staat de hdd wel in de bootvolgorde?
ja, eerst cd-rom , dan hdd

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:59
Is de partitie op de harde schijf wel geactiveerd? Vooral als je zelf vantevoren partities aanmaakt (en dus niet vanuit de Windows installatie) kan dit wel eens vergeten worden.

Verwijderd

Ja, dat is gewoon goed. ZOu geen problemen moeten geven. Maar, kan je ergens maxtools vandaan downloaden? Ik zou toch de schijf even testen met dit programma. Of maxblast heet het volgens mij |:(

Verwijderd

Poltergeist schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 23:22:
Is de partitie op de harde schijf wel geactiveerd? Vooral als je zelf vantevoren partities aanmaakt (en dus niet vanuit de Windows installatie) kan dit wel eens vergeten worden.
Als de partities bij de installatie worden aangemaakt maakt dit niets uit. Gebeurt vanzelf. En, dit hoef je dus niet te doen bij een nieuwe installatie van windows xp. Ook niet op een nwe schijf.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 23:23:
[...]

Ja, dat is gewoon goed. ZOu geen problemen moeten geven. Maar, kan je ergens maxtools vandaan downloaden? Ik zou toch de schijf even testen met dit programma. Of maxblast heet het volgens mij |:(
ik heb juist 'powermax' gedownload van de site om te zien of er iets mis is met de schijf misschien...

Verwijderd

edit: je hebt hm al gevonden.
Was net te laat.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 23:30 ]

• dupondje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-03 21:11

dupondje

Powa 2 Tha PPL :)

hij boot via cdrom, en niet via hdd,

in bios: first boot device op hdd zetten !!!

EN JA DAT WERKT |:(

Verwijderd

dupondje schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 23:33:
hij boot via cdrom, en niet via hdd,

in bios: first boot device op hdd zetten !!!

EN JA DAT WERKT |:(
Dus jij gaat na de restart altijd de bios in, om de cd-rom van 1 af te halen en de schijf op 1 zetten? Moet ook zonder werken hor. Want, als je de schijf meteen al op 1 boot device zet, krijg je melding dat hij niet ken booten van de hdd.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 23:35 ]

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:59
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 23:25:
[...]

Als de partities bij de installatie worden aangemaakt maakt dit niets uit. Gebeurt vanzelf. En, dit hoef je dus niet te doen bij een nieuwe installatie van windows xp. Ook niet op een nwe schijf.
Je weet niet of TS het partitieschema heeft aangepast. Je weet niet of hij een nieuwe schijf heeft aangeschaft of dat het een tweedehands is. Je weet niet of er al partities opstonden. Checken kan nooit kwaad. Ik heb het iig al een paar keer verkeerd zien gaan, ook bij partities die vanuit de setup van windows zijn aangemaakt.

En dupontje: Als er in de BIOS staat ingesteld dat de CDROM als eerste wordt geboot, wordt inderdaad de CD-ROM gestart. Echter, als er een actieve partitie op de schijf staat, krijg je met de Windows CD vanzelf de melding dat je op een toets moet drukken om vanaf CD-ROM te starten. Druk je niet op een toets, wordt vanzelf de actieve partitie op de HDD gestart.

[ Voor 23% gewijzigd door Poltergeist op 16-11-2004 23:38 ]

• dupondje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-03 21:11

dupondje

Powa 2 Tha PPL :)

ik installeer niet elke week windows opnieuw ?
als je windows installeert zet hij eerst alle boot files op hdd, en waar hij gekomen is met setup etc, dus je moet booten van je HDD ! en niet van cdrom, anders begint hij tuurlijk opnieuw :X

Verwijderd

Topicstarter
het is opgelost.

Ik heb na opnieuw proberen toch een partitie kunnen aanmaken en daar windows op kunnen installeren zonder dat de installatie telkens opnieuw begon

bedankt he

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 23:19:
[...]

Is helemaal geen onzin! Had ik eerst ook hoor! :)
Pagina: 1